חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

Fireglass

בעולם הסייבר, נקודת החולשה הגדולה ביותר היא החוליה האחרונה בשרשרת – העובדים שמשתמשים במחשבים (תחנות הקצה). הטכנולוגיה של Fireglass, הנקראת Isolation (בידוד), מאפשרת לעובדים לגלוש באינטרנט בבטחה מבלי להיות נתונים למתקפה. "בניגוד ל־99% מהחברות בכלל ובעולם האבטחה בפרט, שמנסות לבדוק אם משהו טוב או רע באמצעות אלגוריתמים, בשבילנו הכל רע, כי אם מפספסים משהו, נדבקים בתוכנות זדוניות". כך מתאר את תפיסתו דן אמיגה, מנהל הטכנולוגיה של Fireglass שייסד אותה ב־2013 יחד עם גיא גוזנר, כיום המנכ"ל.

השניים משתמשים בטכנולוגיית מראה, שמבודדת את המשתמש מהאינטרנט. "את כל הגלישה שלו אנחנו עושים בשרתים שלנו, ומחזירים לו את הדפדפן שלו, רק את התצוגה. אם יש משהו שיתקוף את המשתמש, הוא יתקוף את השרתים הרחוקים, ואי אפשר לפגוע בו".

הכתבה מופיעה בגיליון מאי של מגזין פורבס ישראל

לרכישת הגיליון חייגו 077-4304645

לרכישת מנוי למגזין פורבס ישראל

לכל העדכונים, הכתבות והדירוגים: עשו לנו לייק בפייסבוק

אמיגה מוסיף כי המשתמשים לא נדרשים להתקין שום דבר בתחנות הקצה, ויכולים להתקין כל דפדפן שהוא. "מה שמיוחד ללקוחות הוא שזה נראה כמו קסם. גולשים באינטרנט ובמקום חמישים אלף שורות קוד, זה נראה כמו שורת קוד אחת קטנה". יותר מכך, ל־Isolation יש ערך משמעותי מאוד לארגון, מאחר שהחברות חוסמות אתרי אינטרנט כי הן לא מכירות אותם ומפחדות מנזקים, וכך פרודוקטיביות העובדים יורדת.

הייחוד של Fireglass ככזו שאינה מטעה את התוקפים ולא מנסה למצוא אותם, כמו חברות סייבר אחרות, אלא מונעת את המתקפות – הובילה את חברת הייעוץ גרטנר להכריז עליה כאחת מה־"cool vendors" לשנת 2016 בתחום, זאת מאחר שעד כה ארגונים ויתרו על מניעה. גם בתעשיית הסייבר נחשבת Fireglass למעניינת במיוחד, ורבים מעובדיה הם אנשים מעמדות מפתח בחברות אחרות שעזבו אותן כדי לעבוד בה.

גיא גוזנר (מימין) ודן אמיגה

"להפוך לסטנדרט"

גוזנר ואמיגה הם יזמים שמגיעים משני עולמות שונים. גוזנר עבד 14 שנה כמספר שתיים בפיתוח בצ'ק פוינט, כאחראי על תחום המוצרים המוביל שלה, ה־security gateways (כמו תוכנות פיירוול). אמיגה הגיע לתחום בעקבות שירותו ב־8200, שם עסק בהגנה על הרשת.

סבב הגיוס הראשון של Fireglass, בינואר השנה, קצר הצלחה. הובילו אותו קרנות ההון סיכון Norwest ו־Lightspeed, והשתתפו בו גם דויטשה טלקום, סינגטל ואנשי הסייבר הבולטים מיקי בודאי וראקש לונקאר.

החברה, שמרכז הפיתוח שלה יושב בארץ והמטה שלה בניו יורק, מתמקדת בשלב הזה בשוק האמריקאי, ויש לה לקוחות גדולים מתחומים מגוונים שם, באירופה ובארץ. בכוונתה להמשיך לבנות את נוכחותה בארה"ב ולהיות "הפתרון שארגונים חושבים עליו כשהם מתחברים לאינטרנט", כסטנדרט לצורה שבה עובדים וגולשים באינטרנט. בשלב הבא המטרה היא להגדיל את החברה ולפרוץ לשווקים אחרים. כמו כן, Fireglass מתכננת להשיק פתרון שלא נועד להגן על הגלישה של המשתמשים, אלא להגן על אתרים – Web Application Isolation.

לרשימה המלאה: חברות הסייבר המבטיחות בישראל

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן