מגיימינג ועד משלוחי מזון: השינויים הגלובליים בהרגלי הצריכה

הצרכנים החדשים מוכנים להוציא יותר כסף על חוויות הקנייה המלוות אותם בעת הרכישה. צילום: shutterstock
הצרכנים החדשים מוכנים להוציא יותר כסף על חוויות הקנייה המלוות אותם בעת הרכישה. צילום: shutterstock
עולם הצרכנות החדש, בו שולט הדור הצעיר משנה את פניו בקצב מסחרר ⋅ התנהגות הצרכנים עוברת טרנספורמציה: לא עוד רכישות של מוצרים – הדור הצעיר רוכש חוויות, כאלה שיוכלו לנצור, לזכור ובעיקר – לשתף

התנהגות הצרכנים משנה את כיוונה. רכישת פריט או מוצר שאנו זקוקים לו, ובשבילו הולכים לחנות, פיזית או אונליין, משלמים ומקבלים, כבר לא מספיקה. הצרכנים החדשים מוכנים להוציא יותר כסף על "המסביב" – על חוויות הקנייה המלוות אותם בעת הרכישה, ושאותן ניתן לתרגם לתמונה טובה שאפשר לשתף ברשתות החברתיות.   

דור ה־Z צפוי להוות רבע מההכנסה העולמית עד 2030. אותו הדור יכנס לתוך המהפכה הצרכנית שהביאה הטכנולוגיה והטרנספורמציה הדיגיטלית. הדור הזה רוצה הרבה יותר ממוצר צריכה – הוא מחפש חוויה מתמשכת. הזיכרון והחוויה מקבלים ערך גבוה יותר בעיניי הצרכנים החדשים ולרשתות החברתיות חלק חשוב בכך – שם אנו משתפים את החוויות שלנו, שרבים מהן צרכניות. החוויות עליהן צפויים צרכנים להוציא את מירב כספם הן נסיעות, בידור, גיימינג, מדיה, ומשלוחי מזון.

כדאי, אם כן, למשקיעים להכיר את התחומים שהפכו לחוויה צרכנית מבוקשת:

ענף הגיימינג

נמצא במקום השני אחרי פוטבול ברמת הפופולריות, כאשר כ־2.9 מיליארד אנשים מרחבי העולם מנויים למשחקי וידאו, יותר מכמות האוהדים שצופים במשחקי הוקי, טניס, כדורסל ועוד. טורניר הגיימינג הנצפה ביותר בשנת 2021 היה "אליפות עולם הליגה של האגדות" (The League of Legends World Championship) עם ממוצע דקות קהל (Average Minute Audience) של מעל 30 מיליון (עלייה של 33% לעומת שנת 2020) ושיא של כמעט 74 מיליון שצפו בו זמנית בשידור החי של הטורניר – עלייה של מעל 60% ביחס לשנה הקודמת.

בכדי להבין את גודל המהפכה די להזכיר נתון אחד – הסכום שתעשיית הגיימינג מגלגלת מוערך סביב 160 מיליארד דולר בשנה, פי ארבעה מהמחזור של תעשיית הקולנוע העולמית. לא פלא, אם כן, שכל ענקיות הטכנולוגיה (Apple, Microsoft, Google, Meta, Sony, Amazon ועוד) משקיעות הון עתק בתחום המשחקים. רק לפני חודשיים רכשה מיקרוסופט את אחת החברות המוכרות ביותר בתחום הגיימינג – Blizzard Activision – תמורת כ־70 מיליארד דולר. זו הרכישה הגדולה ביותר אי פעם בתולדות תעשיית הגיימינג, והקנייה הגדולה ביותר שביצעה מיקרוסופט.

משלוחי מזון אונליין

הענף ימשיך ליהנות מהשינוי בהתנהגות הצרכנים המשפיעה על צריכת המזון. אנו מצפים שהשוק יתגבש סביב שניים או שלושה שחקני מפתח שישלטו בכל אזור גאוגרפי.

מדיה חברתית

Facebook ממשיכה לשמור על מעמדה כפלטפורמה הנפוצה ביותר בארה"ב, כך לפי UBS Evidence Lab, שכן 80% מהמשיבים אומרים שהם משתמשים בה על בסיס חודשי. אחריה YouTube, WhatsApp ו־Instagram.

הזדמנויות פרסום

Instagram ממשיכה לראות הכי הרבה מעורבות בפרסום, הנמדדת על ידי משתמשים הנוקטים בפעולה תוך צפייה בפרסומת ורוכשים בזמן אמת את המוצר המפורסם.

לאחר שנים בהן ענף הטכנולוגיה נהנה מתשואת־יתר, שנת 2022 נפתחה על רקע ציפיות להמשך עליית הריבית והמלחמה באוקראינה, מה שהכביד על ביצועי הצמיחה ומניות הטכנולוגיה.  אומנם מוקדם מדי להשקיע בחברות טכנולוגיה באופן כללי, אך אנו רואים בהחלט הזדמנויות בחברות מסוימות שמתאימות למשקיעים לטווח־ארוך המחפשים חשיפה לשיבושים טכנולוגיים ולטרנספורמציה דיגיטלית. אנחנו חושבים שבינה מלאכותית, ביג דאטה ואבטחת סייבר יחד עם תומכי 5G, יגדלו מהר יותר מהמגזר הטכנולוגי בכללותו.


הכותב הינו מנהל קשרי לקוחות בכיר וסגן מנהל הדסק ב־UBS Wealth Management Israel.

מובהר כי אין באמור בכתבה זו משום המלצה או חוות דעת בקשר לרכישה ו/או מכירה ו/או שיווק של ניירות ערך מכל סוג שהוא, ו/או ביצוע פעולות השקעה אחרות, והם אינם מהווים בשום אופן תחליף לייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות על-ידי מי שמורשה לעסוק בכך, בהתחשב בנתוניו ובצרכיו המיוחדים של כל אדם. אין באמור בכתבה זו משום הצעה לרכישה של ני"ע.
מובהר כי ייתכן ולכותבים ו/או ל־UBS Switzerland AG ול־UBS Wealth Management Israel קיים עניין אישי בנושא, ו/או שברשותם ני"ע המוזכרים בכתבה, בהתאם להוראות חוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות, בשיווק השקעות ובניהול תיקי השקעות, התשנ"ה־1995.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן