Forbes Israel Logo

העולם שייך לצעירים: כך תוכלו לתקשר ביעילות עם דור ה-Z

לא עונים לטלפונים ומזהים חוסר אותנטיות ממרחק: כך תוכלו לתקשר עם דור ה-Z | צילום: shutterstock
לא עונים לטלפונים ומזהים חוסר אותנטיות ממרחק: כך תוכלו לתקשר עם דור ה-Z | צילום: shutterstock
עד שנת 2030 בני הדור המכונים גם ה'זומרים' יהיו אחראים על כרבע מההכנסות העולמיות. זו הסיבה שמותגי העל עומלים קשה על הבנת קהל היעד הצעיר ואלו הכלים בהם הם משיגים את מטרותיהם

Contributors

עד שנת 2030 צפוי דור ה-Z (או בכינויים ה-'זומרים'), להיות אחראיים על כרבע מההכנסות העולמיות. זו הסיבה המרכזית לכך שחברות ומותגים רבים עומלים קשה על הבנת בני ה-20, על ערכיהם ושאיפותיהם. אז מי הם בעצם דור ה-Z ואיך אפשר להגיע אליהם ולרכוש את אמונם?

הזומרים הם חלק ממה שניתן לכנותו דור ה-Mute. לכינוי זה זכו משום שהטלפון הנייד שלהם שלהם נמצא רוב הזמן במצב הזה,  משום שהם לא מעוניינים לקבל שיחות ואף ממעטים להוציא אותן. לכן, סרטוני וידאו הפכו לפורמט המוביל מבחינת הזומרים. לפניכם ארבע סיבות בגללן סרטוני הווידאו הפכו לאמצעי התקשורת היעיל ביותר מבחינת הצעירים של היום.

"הכירו: הילידים הדיגיטליים"

בני דור ה-Z הם ילידים דיגיטליים אמיתיים. מאז שהם זוכרים את עצמם, הם מוקפים בעולם שמלא באפליקציות לכל צורך שלהם והם יכולי לצרוך כל דבר שעולה על הדעת דרך האצבעות בלבד. התוכן מקוון והרשתות החברתיות הפכו לצורת הבידור המועדפת עליהם והבחירה הראשונה שלהם היא בדרך כלל בפלטפורמות המבוססות בעיקר על ווידאו. הנה כמה נתונים מעניינים.

  • 70% מבני דור ה- Z נכנסים ליוטיוב על בסיס יומיומי.
  • 51% מדווחים מהם על צפייה בסרטוני אינסטגרם על בסיס שבועי.
  • 48% צופים בסרטוני טיק טוק מדי שבוע.

ככלל, זומר ממוצע מבלה כ- 3.4 שעות מדי יום בצפייה בסרטונים ברשת.

עליית הויז'ואל ומפלתו של הטקסט

בעשור האחרון התרבות הוויזואלית המקוונת עברה לקדמת הבמה והתוכן הכתוב המסורתי פינה את מקומו. הדבר בא לידי ביטוי ברשתות החברתיות הפופולריות ביותר כיום ומיוצג גם בפיתוחים נוספים שבאים כחלק מהפעילות ברשתות, כמו אנימוג'ים או GIFs. הצעירים שמבלים את מרבית זמנם אונליין מנסים להעניק לפעילות הדיגיטלית את העושר שקיים בתקשורת בין אישית.

אפשר להבין אותםץ למה לטרוח ולהקליד מה אתה מרגיש, כשאתה יכול להפגין את אותן התחושות בסרטון תגובה? מה הטעם לשלוח מייל עם הסבר ותמונה של מוצר או שירות חדש, אם אפשר לשתף סרטון שמשתף את הלקוחות העתידיים בחוויה?

בנוסף, סרטון הוא דרך מצוינת להפוך משהו מסובך לפשוט. קחו למשל את תהליך קבלת המשכנתא, שיכול להיות מבלבל מאד, בייחוד לרוכשים את דירתם הראשונה. למרות גילם הצעיר, לא פחות מ- 83% מבני דור ה-Z שואפים לרכוש בית או דירה בעשור הקרוב. לכן, טוב יעשו מוכרי דירות אם יוסיפו סרטונים לארגז הכלים השיווקי שלהם.

פרסונליזציה תייצר אותנטיות

בתרבות החדשה והוויזואלית הזו, ה'זומרים' מתגלים כיוצרי תוכן, המשתמשים בסרטונים כאמצעי המרכזי לביטוי האישי שלהם. סגנון התקשורת שלהם נובע במידה רבה משיפור הזמינות של כלים ליצירת סרטונים. עם מצלמות טלפון באיכות גבוהה ופלטפורמות לשידור התוכן לעולם, יצירת סרטונים היא טבעית עבור רובם.

כמי שגדלו במציאות שבה עולם הדיגיטל הוא המשך ישיר של החיים האמיתיים, הם זנחו את הרעיון שכל מה שעולה לרשת חייב להיות מושלם. אותנטי, נגיש ואישי – זה סוג התוכן ממנו הם נהנים, וסרטונים הם האמצעי הקל ביותר להשגתו. לכן, חברות שפונות לדור הזה חייבות להיות רלוונטיות, להציג תכנים באופן אמיתי משום שחוסר אותנטיות יזוהה על ידי הצרכנים הצעירים מיד. בנוסף, הענקת ממד אישי לסרטון תגרום לקהל הצעיר להתחבר יותר לתוכן.

גם דיגיטלי וגם אישי

זה לא סוד שמגפת הקורונה שינתה את שגרת החיים שלנו והביאה לצריכה מוגברת של שירותים באמצעות הדיגיטל. על אף העובדה שהווידאו קיים כבר שנים רבות, מחקרים עדכניים מצביעים על כך שבשנת 2020 נרשם גידול דרמטי בהיקף הצפיות בסרטונים שונים ברחבי העולם.

כך למשל, בהשוואה לשנת 2019, 73% מבני דור ה-Z וה-Y טענו כי צפו ביותר סרטונים בטלפון החכם שלהם בשנה החולפת. כמו כן, יותר ממחצית מבני אותם דורות ציינו כי הרגלי הצפייה המוגברים לא עומדים להשתנות בקרוב.

כעת, יותר מתמיד, טלפונים חכמים הם הכלי המועדף לצפייה בתוכן. המסקנה? סרטונים הם הדרך להגיע לקהל היעד המדובר בכל מקום ובכל שעה. הם מהנים ופשוטים להבנה ותואם את הערכים שדור ה-Z מקדש.

אלמנט חיוני נוסף לתוכן המיועד לזומרים הוא הפרסונליזציה. כמי שגדלו בעולם עתיר ידע, הצעירים מצפים שיכירו בייחודיות שלהם כאינדיבידואל. מותגים שעושים זאת נהנים מהיענות גבוהה יותר בקרב קהל היעד הזה ומשביעות רצו ומעורבות רבה יותר מצד לקוחות. חברה שתדע לשלב גם תכני וידאו וגם תשקיע בפרסונליזציה תרוויח את נאמנותם של הדור החשוב ביותר עבורן.


דני קליש, מייסד ו-CTO של אידומו (Idomoo) המייצרת באופן אוטומטי סרטוני וידאו מבוססי נתונים עבור החברות המובילות בעולם, באמצעות תקשורת עם לקוחות הקצה באופן אישי, אינטראקטיבי ואפקטיבי.

ה-Contributors של פורבס ישראל הם כותבים עצמאיים שנבחרו על ידי מערכת פורבס, מומחים בתחומם, המספקים פרשנות וסקירת תופעות עכשוויות בתחום התמחותם. התוכן הוא מטעמם ובאחריותם והוא אינו תוכן ממומן.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.