כל יצירה הכוללת אלמנטים שנוצרו על ידי AI תהיה חייבת לכלול גם "מרכיב אנושי משמעותי" על מנת להיות זכאית למועמדות לפרסי הגראמי, על פי הנחיות חדשות שפורסמו ביום שישי (16.6) על ידי האקדמיה לאמנויות ולמדעי ההקלטה.
האקדמיה הצהירה בעבר כי היא "מאמצת את ההתקדמות הטכנולוגית", והוסיפה שהיא רוצה להבטיח כי "יצירתיות ותשוקה אנושית מוגנים". שינויי זכאות אחרים מחייבים אמנים להוות לפחות 20% מהיצירה כדי שהיא תיחשב כזכאית למועמדות.
גם מספר היוצרים הזכאים למועמדות בקטגוריות "ארבעת הגדולים" של פרסי הגראמי – "האמן החדש הטוב ביותר", "האלבום החדש הטוב ביותר", "השיר הטוב" ו"האלבום הטוב" – ירד מ-10 לשמונה.
פול מקרטני הודיע ביום שלישי כי "השיר האחרון" של הביטלס ישוחרר בהמשך השנה לאחר השלמתו באמצעות בינה מלאכותית. מקרטני לא גילה את שם השיר, אך ייתכן שמדובר ביצירה של ג'ון לנון מ-1978 בשם "Now And Then". הוא הוסיף כי הטכנולוגיה שימשה כדי "לחלץ" את קולו של לנון מקלטת דמו של השיר.
חוקרים ב-Meta הכריזו בשבוע שעבר על תוכנית AI בקוד פתוח – MusicGen – המאפשרת למשתמשים ליצור מוזיקה על סמך הנחייה בטקסט.
מוזיקה שנוצרה על ידי בינה מלאכותית הפכה השנה לטרנד במדיות החברתיות, כולל שירים שנוצרו על ידי בינה מלאכותית עם זמרים מפורסמים כמו דרייק, קנדריק לאמאר, דה וויקנד ואחרים.
יוניברסל מיוזיק גרופ שלחה מכתב התראה לפרלטפורמות סטרימינג – כמו ספוטיפיי, אפל מיוזיק, יוטיוב וטיקטוק – באפריל וביקשו למנוע מתוכנות בינה מלאכותית גישה לפלטפורמות שלהן כדי ל"התאמן" על מילים ולחנים המוגנים בזכויות יוצרים, לפי הפייננשל טיימס.
משרד זכויות היוצרים של ארה"ב (United States Copyright Office) יציע זכויות יוצרים רק עבור יצירות "שנוצרו על ידי בני אדם", ומוסיף שהוא לא "יחשיב יצירות שהופקו על ידי מכונה".
האקדמיה לאמנויות ולמדעי ההקלטה – שמעניקה את פרסי הגראמי – אמרה שהיא עובדת עם משרד זכויות היוצרים כדי לדון בתקנות האפשריות למוזיקה שנוצרה על ידי בינה מלאכותית, והוסיפה שהיא רוצה "להבטיח שהיצירתיות האנושית תהיה תמיד בחזית מדיניות זכויות היוצרים".