חברת הסייבר הישראלית Guardio, המגינה על מיליוני משתמשים ברחבי העולם, הודיעה על השלמת סבב גיוס בהיקף 80 מיליון דולר. ההשקעה מגיעה לאחר שלוש שנות צמיחה רצופות של למעלה מ־100% בהכנסות החוזרות השנתיות, ומקרבת את החברה ליעד של חציית רף 100 מיליון הדולר בתחילת 2026.
"עולם הסייבר התמקד במשך שנים בחברות – לא באנשים", אמר עמוס פלד, מייסד־שותף ומנכ"ל Guardio, ובוגר Forbes 30UNDER30 מחזור 2022. "בזמן שהבינה המלאכותית מאפשרת לתוקפים להישמע אנושיים ואמינים יותר, הצרכן הפרטי נותר מאחור עם פתרונות מיושנים. Guardio הוקמה כדי לסגור את הפער הזה".
את הסבב הובילה קרן ION Crossover Partners, שהשקיעה בשורת חברות צמיחה ישראליות בדרך להנפקה, בהן Monday.com, Via, Fiverr ו־Taboola. השתתפו גם המשקיעים הקיימים Vintage Investment Partners, Union Tech Ventures ו־Emerge. זהו סבב הגיוס השני של Guardio מאז 2021, אז גייסה 47 מיליון דולר.
החברה מתכננת להשקיע את הכספים בהמשך פיתוח מנועי ההגנה והזיהוי שלה, ובהוספת שכבות הגנה המותאמות לעידן בינה מלאכותית. במקביל, Guardio תרחיב את פעילות המותג הגלובלי שלה, תחזק שיתופי פעולה עם פלטפורמות טכנולוגיות מובילות ותבחן רכישת חברות משלימות.
לצד הצמיחה העסקית, Guardio פועלת בשוק שבו האיומים על משתמשים פרטיים נמצאים בעלייה חדה. בארה"ב בלבד הפסידו צרכנים מעל 12.5 מיליארד דולר מהונאות מקוונות ב־2024 – עלייה של 25% בשנה. שלושת רבעי מהצרכנים דיווחו כי היו יעד לניסיונות תקיפה.
המנוע של Guardio נחשב לאחד המתקדמים בעולם בהגנה על משתמשים פרטיים, ומציע יכולות שבעבר היו זמינות בעיקר לארגונים גדולים, כמו מיפוי חשיפות של מסמכים אישיים, איתור שירותים רגישים ללא אימות דו־שלבי ועוד. לאחרונה שילבה פלטפורמת Lovable את מנוע ההגנה של החברה כחלק אינטגרלי ממערכת בניית האתרים שלה, כך שכל אתר חדש נסרק אוטומטית לפני עלייה לאוויר.
גלעד שני, שותף מנהל בקרן ION Crossover Partners, הוסיף: "Guardio מגדירה מחדש את תחום הגנת הסייבר בעידן ה־AI. מנועי ההגנה הייחודיים שלה והיכולת להגיב במהירות לשינויים מציבים אותה בחזית תחום צומח ואסטרטגי".



