Forbes Israel Logo

היזמית שחוסכת כאב ראש לבעלי אתרים הפכה לאחת הנשים העשירות באמריקה

קצ'יופו, "יותר נשים צריכות להקים חברות SaaS" | צילום: Vanta
קצ'יופו, "יותר נשים צריכות להקים חברות SaaS" | צילום: Vanta
כריסטינה קצ'יופו החליטה לפתור את בעיית תקני האבטחה והתאימות של שירותים בענן ואתרי אינטרנט • כך היא הצמיחה סטארט-אפ קטן, שבו הכירו העובדים את כל הלקוחות באופן אישי, לחד-קרן בשווי 1.6 מיליארד דולר שמשרת אלפי משתמשים

לפני חמש שנים, המנכ"לית והמייסדת המשותפת של Vanta, כריסטינה קצ'יופו, קיבלה הודעה מאחד הלקוחות של חברת האבטחה שהיא בדיוק הקימה. הוא כתה לה שמשהו לא בסדר. המייל האוטומטי שהלקוח קיבל בכל בוקר, ובו פירוט של מה שקרה בחשבון הוונטה שלו ב-24 השעות האחרונות, התחיל עם שם חברה לא נכון. קצ'יופו הגיבה: "יש באג, אנחנו כל כך מצטערים. אנחנו נתקן את זה".

מה שהלקוח לא הבין הוא שהמייל ה"אוטומטי" הוא למעשה כזה שקצ'יופו שלחה בעצמה מוקדם יותר באותו בוקר. מי שהקימה את וונטה חודשים ספורים קודם לכן, קבעה את השעון המעורר שלה בכל יום ל-5:45 בבוקר ויצרה את המיילים באופן ידני. היא עשתה זאת כדי לוודא שהלקוחות יאהבו את המיילים, לפני שתחליט להשקיע זמן בכתיבת קוד שיהפוך אותם לאוטומטיים. ברגע שהיא ידעה מה הלקוחות רוצים, היא וצוות ההקמה של וונטה התיישבו וכתבו את הקוד — ולא היו צריכים לשנות אותו במשך שנה וחצי.

זו רק דוגמה אחת לגישה הניהולית הייחודית של ילידת אוהיו – שהחליטה לנהל כל דבר בסטארט-אפ, החל מרכישת קפה בכמויות גדולות מקוסטקו ועד הפעלת החברה ללא פגישות רשמיות במשך השנתיים הראשונות שלה. הבלאגן הזה עזר לחברה שלה להגיע ל-5,000 לקוחות, כולל Quora ,Autodesk, וחברת תוכנת התשלומים Modern Treasury, עם 600 לקוחות חדשים שנרשמים בכל רבעון. החברה גם גייסה מימון של 203 מיליון דולר עד היום מקרנות הון סיכון כמו Craft Ventures ו-Sequoia, כולל 110 מיליון דולר שגויסו ביוני 2022, אשר מעריכים את החברה בשווי של 1.6 מיליארד דולר. זה מספיק כדי לזכות את קצ'יופו במקום ה- 36ברשימת "הנשים העשירות בזכות עצמן באמריקה" של פורבס עם הון של 385 מיליון דולר על סמך החזקותיה בוונטה.

אוטומציה לבירוקרטיה

"לפני וונטה, דרישות אבטחה ותאימות לשירותים היו מתבססות על גיליונות אקסל וצילומי מסך של מידע, אלה נאספו בתיקיות והוצגו לרואי חשבון", אומרת קצ'יופו. "מה שבנינו היא דרך לעשות כמעט את כל העבודה הזו באופן אוטומטי". קצ'יופו הקימה את וונטה יחד עם אריק גולדמן, מהנדס תוכנה ומעצב מוצר שאינו מעורב יותר בחברה.

אחד ממסכי השירות. 600 לקוחות חדשים שנרשמים בכל רבעון | צילום:Vanta
אחד ממסכי השירות. 600 לקוחות חדשים שנרשמים בכל רבעון | צילום: Vanta

התוכנה של וונטה עושה אוטומציה של תהליכי תאימות ואבטחה לעסקים, וחוסכת זמן וכסף לחברות. עניין ה"אבטחה" פירושו לעזור לחברות לעמוד בסטנדרטים מסוימים לניהול ואחסון נתוני לקוחות; "תאימות" הוא תהליך קבלת הסמכה לכך. וונטה הופכת את התהליכים הללו לאוטומטיים באמצעות ניטור רציף ודוחות בזמן אמת הנקראים "דוחות אמון". אז יכולים המבקרים, לרבות רשת של אנשי מקצוע מוסמכים של וונטה, לעבור על הנתונים, ולאשר את החברה ככזו שעומדת במגוון תקני אבטחה ופרטיות בינלאומיים – ומהר יותר.

נכון לעכשיו, וונטה יושבת על מספיק מזומנים כדי לפעול לעוד שלוש שנים וחצי, אומרת קצ'יופו, כאשר רוב סבב הגיוס שלה ביוני 2022 בסך 110 מיליון דולר עדיין נמצא בבנק. וונטה "בהחלט במסלול ההנפקה", אומר שותף בקרן סקויה, אנדרו ריד, שהוביל את סבב הגיוס הקודם של ונטה ב-2021 והשקיע שוב ביוני האחרון. קצ'יופו מדגישה שהנפקה לציבור אינה מטרה סופית אלא קפיצת מדרגה.

מחברה חלוצה ועד ל-40 מתחרים

בנוסף, וונטה לפחות הכפילה את הכנסותיה החוזרות השנתיות (ARR) מדי שנה מאז הקמתה ל-80 מיליון דולר. כמו סטארט-אפים רבים, החברה אינה רווחית.

כדי להגיע לרווחיות ולהנפקה פוטנציאלית לציבור, וונטה תצטרך לנווט בין שוק תחרותי הולך וגדל. לפני חמש שנים, המתחרים העיקריים של החברה היו יועצי אבטחה אחדים. קצ'יופו אומרת כי החברה הייתה חלוצה בתחום של תוכנות אוטומטיות לאבטחה ותאימות, אבל לא עוד: כעת, וונטה מחזיקה רשימה של מתחרים עם כ-40 חברות.

התוכנית של וונטה לבדל את עצמה כוללת הרחבת רשימת החברות שהתוכנה שלה יכולה לעבוד איתן. באופן דומה, בשנה שעברה היא השיקה יוזמה במטרה להגדיל את מספר תקני התאימות שהיא תומכת בה. החברה שבסיסה בסן פרנסיסקו מתרחבת גם לאירופה: היא פתחה את המשרד האירופי הראשון שלה באירלנד בסוף 2022, שם ריד אומר כי וונטה עשויה להיות שימושית אפילו יותר בשל מערכות הרגולציה המורכבות של אירופה. בנוסף, וונטה שומרת על התמקדות בהעסקת מהנדסים שאוהבים לדבר גם עם לקוחות – כמו הודעות המשוב המהירות כמו אלה שבאימיילים ה"אוטומטיים" של קצ'יופו.

"התחום הזה ממומן היטב ויש בו הרבה תחרות, וזה, מנקודת מבט אחת, דבר טוב", אומר ברנדון גריר, שמוביל את HubSpot Ventures והשקיע בוונטה בשנה שעברה. מעמדה של וונטה כחלוצה בתחום נותן לה עדיפות ויש "שוק כמעט בלתי מוגבל שניתן להתייחס אליו", הוא אומר.

ריד מ-Sequoia אומר כי וונטה יושבת באחוזון העליון של תיק ההשקעות שלו בחמישה מדדים, כולל מדדים של הכנסות וצמיחת לקוחות.

מדרופבוקס לוונטה

קצ'יופו לא תמיד ידעה שהיא רוצה להקים סטארט-אפ, למרות שאהבה לבנות דברים כבר מגיל 11. בגיל 22 היא סיימה את התואר הראשון שלה בכלכלה בסטנפורד, המשיכה לתואר שני במדעי הניהול וההנדסה, גם הוא בסטנפורד. לאחר מכן, היא עברה לתעשיית ההון סיכון, ועבדה כאנליסטית ב-Union Square Ventures מ-2010 עד 2012 ועבדה על השקעות בשלבים מוקדמים. "זה כמו אקדמיה כי אתה יכול להתרוצץ, למצוא אנשים ולשאול שאלות כל היום", אמרה כשנשאלה למה בחרה בתחום.

וונטה הופכת את התהליכים לאוטומטיים באמצעות ניטור רציף ודוחות בזמן אמת הנקראים "דוחות אמון" | צילום: Shutterstock
וונטה הופכת את התהליכים לאוטומטיים באמצעות ניטור רציף ודוחות בזמן אמת הנקראים "דוחות אמון" | צילום: Shutterstock

ואז היא החליטה שהיא רוצה לבנות דברים בעצמה. כאשר פרצה לראשונה בכוחות עצמה כמייסדת ב-2013, היא אמרה להוריה שזה "שבתון" מעבודתה כמשקיעה. זה לא היה; היא עזבה את התפקיד.

ב-2014, קצ'יופו התחילה לכהן כמנהלת מוצר של מוצר חדש של Dropbox, שמכונה Dropbox Paper – הגרסה של החברה ל-Google Docs. הרעיון לוונטה הגיע בתקופתה של קצ'יופו בדרופבוקס, כשהיא דיברה עם לקוחות Dropbox כדי לגרום להם להשתמש ב-Dropbox Paper. חבר בצוות המשפטי של דרופבוקס אמר לה שהיא לא יכולה לעשות את זה: חוזי תאימות האבטחה שחתמו עם לקוחות דרופבוקס עדיין לא חלו על Dropbox Paper.

כשעבדה עם הצוות המשפטי כדי ללמוד על התקנים הללו, היא נזכרה שחשבה שמדובר בתהליך ידני, מייגע וחשוף לשגיאות. "הדרך שבה, כתעשייה, אנחנו חושבים על אבטחת מוצרים, היא דרך רואי חשבון שמסתכלים על צילומי מסך? ברצינות?", היא שאלה.

קצ'יופו עזבה את דרופבוקס ב-2016 כדי להתחיל את וונטה עם גולדמן, למרות שהם לא ידעו למה בדיוק זה יהפוך באותו שלב. הם חשבו על כמה רעיונות, ולאחר שדיברו עם הרבה אנשים שעובדים באבטחה, הם הבינו שיש צורך בפתרון אוטומטי.

צוללת לבעיות

בתחילה, וונטה בנתה את המוצר שלה עם לקוחות אחדים. מכיוון שהחברה גדלה מקומץ לקוחות לאלפים, ריד אומר שהגישה האובססיבית ללקוח, יחד עם המודעת למתחרים, פועלת לטובתה של וונטה בתחום שצפוף יותר כעת, בהתחשב בכך שהחברה ממשיכה לפתח ולחדש את המוצר שלה.

שותפיה של קצ'יופו אומרים שאחת החוזקות הגדולות ביותר שלה היא היכולת לצלול לתוך בעיה שהיא לא הכירה קודם לכן, בין אם זה היה כתיבת קוד עבור וונטה ללא רקע במדעי המחשב או באבטחה – או שחיברה מודל תמחור ללקוחות הארגוניים הראשונים של החברה אחרי שקראה מספר ספרים בנושא בסוף שבוע.

קצ'יופו רוצה גם לעשות את ההבדל כמייסדת ומנכ"לית של חברת תוכנה, ובניגוד לחברות סטארט-אפ טכנולוגיות רבות, צוות ההנהגה הבכיר של וונטה מחולק באופן למנהלות ומנהלים.

"אבל אני חושבת שהמסר הכי חזק שלי כאן הוא שיותר נשים צריכות להקים חברות SaaS", אומרת קצ'יופו כשהיא מתייחסת לתוכנה כשירות. "עשינו כברת דרך, אבל [אנחנו] לא מתקרבים לשוויון".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.