ההבדל בין מוביל למובל: חשיבות החדשנות בעולם הסטארט-אפים

חדשנות. האקס פקטור הנדרש בעולם היזמות | צילום: Shutterstock
חדשנות. האקס פקטור הנדרש בעולם היזמות | צילום: Shutterstock
מידי שנה קמות בקצב מהיר מאות חברות סטארט-אפ חדשות, וכדי לשרוד בשוק המוצף יש לאמץ גישה חדשנית בתחומים שונים ומגוונים. כך תעשו זאת נכון

Contributors

מידי שנה קמות מאות חברות סטארט-אפ חדשות שמגייסות את טובי המוחות והכישרונות, מספקות פתרונות לבעיות אמיתיות בעולם ומצליחות למכור את הפלטפורמות שלהם בקצב מסחרר מתמיד ברחבי העולם. כדי לבצע זאת בצורה אפקטיבית, על בכירי החברות החדשות ליישם מספר עקרונות הקשורים בחדשנות, ועליהם לעשות זאת באדיקות.

סטיב ג׳ובס – מאנשי העסקים הבולטים בעולם – היווה מקור השראה לאלפי אנשים, בעיקר בזכות רוח החדשנות שאפיינה אותו. הוא התייחס לאקס פקטור היזמי בעבר ואמר בפשטות כי: ״חדשנות היא מה שמבדיל בין מנהיג לבין עוקב״.

אם נשליך את האמרה הזו על עולם הסטארט-אפים, יישום מתמיד ונכון של עקרונות החדשנות בארגון שלכם יכול לגרום לכם להפוך למובילים בתחומכם. החדרת ערכי חדשנות לארגון שלכם בתור מנהלים יכולה להתבטא במספר ממדים, כמו שיפור המוצרים הקיימים בחברה כדי לספק ערך מוסף ללקוחות שלכם וליצור בידול עסקי מהמתחרים.

בנוסף, מנהל צריך להתמקד בפיתוח מתמיד של מוצרים חדשים. אין ספק שסטארט-אפים מטבעם נמצאים בתנועה מתמדת, ודווקא מסיבה זו קיימת גמישות רבה ליזום ולפתח מוצרים חדשים לעתים תכופות יותר. רבים עלולים לראות בכך חיסרון, אך ההפך הוא הנכון. עליכם לאמץ את הגישה הגמישה וכך להגדיר מראש את קצב השוק ולהביא למצב בו חברות אחרות נדרשות להדביק את הפערים ביחס אליכם.

את צורת ביטוי זו של החדשנות, כמו גם קודמתה, תוכלו ליישם באמצעות השגחה תמידית על המתחרים בשוק שלכם. אם תצפו בתשומת לב בהתפתחויות האחרונות בענף, תקשיבו באופן כנה ואמתי ללקוחות ומעקב בלתי פוסק אחר המתחרים, כל זאת כאמור לצד העלאה ויישום של רעיונות חדשים. רק כך תוכלו לייצר בידול של החברה ממתחריה ולהשאיר אותה בחוד החנית.

להתרחק מקיצורי דרך

דבר נוסף שיש לשים לב אליו הוא הנטייה הטבעית של מיזמים חדשים לקחת לא מעט קיצורי דרך כדי לרוץ כמה שיותר מהר קדימה כדי להוכיח היתכנות לחברה. אם תמנעו משלב זה, תוכלו לשפר את ההתנהלות שלכם על ידי שילוב של כלים וטכנולוגיות חדשות שיועילו לשיפור מהלך העבודה בחברה.

כך, בעזרת בניית רצף תהליכים וביצוע אוטומטי שלהם באמצעות טכנולוגיה, תוכלו למנוע טעויות אנוש, להגביר את איכות התוצרים ולהגביר את היעילות בארגון לכדי שיאים חדשים. מעל לכל אלו, יש לזכור שחדשנות תפרח ותשגשג כאשר מנהלים בחברה יוזמים, או פתוחים להקשיב לרעיונות חדשים שמגיעים מהצוות שלכם על בסיס קבוע ולהוציא חלק מהתוכיות לפועל.

מציאות משתנה

מדוע אימוץ גישה חדשנית היא דבר חשוב כל כך לחברות חדשות? ראשית, במציאות הנוכחית ישנה התפתחות טכנולוגית מואצת, מהירה יותר מאי פעם, כך שאין סיבה לא לנצל את הכלים שעומדים לרשותכם. מעת לעת, השוק מתמלא בכלים חדשים ומעולים הקשורים באלמנטים שונים של החברה. החל מכלי פיתוח ואוטומציה וכלה בכלים למעקב אחר כוח האדם וביצועי הצוות או כלים לניהול מחלקות השיווק והמכירות.

המשמעות עבור חברות, ובמיוחד עבור מיזמים טכנולוגיים, היא שהיום יותר מתמיד ניתן לשפר ולייעל תהליכים כל הזמן, רק צריך לפקוח את העיניים ולהישאר מעודכנים ועם היד על הדופק. ייתכן ששיפור עבודה של המחלקות באמצעות כלי טכנולוגי חדיש כזה או אחר יאפשר פיתוח מוצר טוב יותר בשוק וגם יועיל לעבודת הצוות.

כאמור, גישה חדשנית יכולה לסייע לכם גם בייצור בידול מול המתחרים. בעידן הקורונה והזום, התחרות העסקית עברה למגרש הגלובלי, כתוצאה, השוק הפך לתחרותי יותר. לכן, במגרש זה תמיד נשאף להקדים את המתחרים שלנו ולהיות צעד אחד לפניהם ואפילו להקדים אותם בייצור טכנולוגיות חדשות ומרעננות שיוכלו להתפתח לשוק חדש לחלוטין. הדבר הזה מושג על ידי מחקר: צפייה מתמדת בלקוחות, העלאה של רעיונות חדשים וחתירה ליישום שלהם כדי להבין כיצד לשפר את המצב הקיים בחברה ולמצב את עצמנו כמנהיגים בתחומינו.

יש לזכור שבסופו של דבר, מטרתה של חברה היא לגדול ולשגשג. שמירה על גישה חדשנית בתחומים שונים, שילוב של טכנולוגיו חדשות ומחקר מתמיד של המתחרים והשור שלנו – יכול לסייע לכם לצוף ולא לטבוע בשוק המוצף והתחרותי.


טל לוי הוא בוגר רשימת Forbes Under30, שותף מייסד ו-CTO בחברת AnyApp – פיתוח סטרט-אפים. במסגרת תפקידו הוא מנהל את פעילותה הטכנולוגית של החברה, ואחראי על ניהול צוותי הפיתוח הגלובליים של החברה והטמעת טכנולוגיות חדשות.

ה-Contributors של פורבס ישראל הם כותבים עצמאיים שנבחרו על ידי מערכת פורבס, מומחים בתחומם, המספקים פרשנות וסקירת תופעות עכשוויות בתחום התמחותם. התוכן הוא מטעמם ובאחריותם והוא אינו תוכן ממומן.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן