הסטארט-אפ Port השלים גיוס של 100 מיליון דולר בסבב, שבוצע לפי שווי של 800 מיליון דולר אחרי הכסף. את הגיוס הובילה ג'נרל אטלנטיק ובהשתתפות אקסל, בסמר ו-Team8. בתוך שנה בלבד, מאז הגיוס הקודם, עלה סך ההשקעות בחברה ל־158 מיליון דולר.
Port, המפעיל פורטל מפתחים ארגוני שמרכז את כל תהליכי הפיתוח והניהול במקום אחד, מתקדם כעת לשלב משמעותי נוסף: הפיכת הפורטל לשכבת הנדסת סוכנים – AEP. סוכני AEP הם סוכני בינה מלאכותית שפועלים בתוך תשתית ארגונית ומבצעים משימות פיתוח ותפעול באופן אוטונומי אך מבוקר, לצד המפתחים האנושיים. זוהי שכבת פעולה שמטרתה להעניק לסוכני הבינה המלאכותית את ההקשר, הנהלים וגבולות העבודה שמאפשרים להם לתפקד כחלק מהצוות הארגוני, לא כאביזר צדדי.
המייסדים, זוהר עיני ויונתן בוגוסלבסקי – שניהם בוגרי 8200 ונבחרו השנה לרשימת 30Under30 של פורבס ישראל – מובילים גישה חדשה לתהליך הפיתוח. “הסוכנים יישאו בעומס התפעולי, ובני האדם יישארו בשליטה”, אומר עיני. “כשזה קורה כמו שצריך, הארגון עובד מהר יותר, עקבי יותר, ומצליח להתמקד בפיתוח אמיתי במקום בתחזוקה.”
כתיבת קוד מהווה כ-15% בלבד מזמן העבודה של מפתחים. רוב היום שלהם מוקדש למשימות תומכות – החל מניהול גרסאות ותהליכי אבטחה ועד טיפול בתקלות ויצירת משאבים. Port מבקשת להעביר את כל התהליך הזה – 85% מהיום יום – לסוכני בינה מלאכותית שפועלים בהקשר ארגוני מלא, תוך פיקוח של מתפחים אנושיים.
פלטפורמת ה-AEP מאפשרת לסוכנים לנהל את מחזור החיים של התוכנה מקצה לקצה: טיפול בטיקטים כבר משלב הפיתוח, תיקון תקלות אוטונומי, סגירת חולשות אבטחה ושמירה על תקנים. המפתחים עדיין נמצאים בתמונה – מאשרים, מנחים ומכוונים – אבל הסוכנים הם אלה שמבצעים את עבודת השטח. מנהלי הפיתוח מצדם מקבלים מדדים ברורים על תפוקה, מהירות ואיכות.
בסטארט-אפ מדווחים על צמיחה יוצאת דופן – מספר הלקוחות גדל ב־95% בשנת הפעילות האחרונה וההכנסות זינקו ביותר מ־300%. בין המשתמשים בפלטפורמה: GitHub, חברת התקשורת הבריטית BT, ויזה, Sonar, StubHub, Serko ורשת המסעדות Nando's.
אלכס קריסס, מנהל בכיר בג'נרל אטלנטיק, מסביר את הסיבה להתעניינות הגדולה: “הארכיטקטורה של Port מספקת את הסביבה הנדרשת לעידן שבו סוכני בינה מלאכותית ומפתחים אנושיים עובדים כתף אל כתף. מבחינתנו, זו תשתית לדור הבא של פלטפורמות הפיתוח הארגוניות”.



