תאגיד הענק J.P. Morgan תובע את המייסדת והמנכ"לית לשעבר של Frank (פרנק), סטארט-אפ פינטק שנרכש תמורת 175 מיליון דולר, על כך ששיקרה לכאורה לגבי גודל והצלחת החברה על ידי יצירת רשימה של יותר מ-4 מיליון משתמשים מזויפים.
פרנק, שהוקמה על ידי המנכ"לית לשעבר צ'רלי ג'אוויס ב-2016, מציעה תוכנה שמטרתה לשפר את תהליך הבקשה להלוואות סטודנטים עבור צעירים אמריקנים המבקשים סיוע כספי. החזון שלה להפוך את הסטארט-אפ ל"אמזון להשכלה גבוהה" זכה לתמיכה מהמיליארדר מארק רואן, המשקיע העיקרי של החברה.
התביעה שהוגשה לבית המשפט המחוזי של ארה"ב בדלאוור טוענת שג'אוויס שיקרה לג'יי פי מורגן ב-2021 וטענה כי יותר מ-4 מיליון משתמשים נרשמו כדי להגיש בקשה לסיוע כלכלי. כאשר ג'יי פי מורגן ביקשו הוכחה במהלך בדיקת נאותות, ג'אוויס יצרה לכאורה מאגר עצום של לקוחות מזויפים – רשימה של שמות, כתובות, תאריכי לידה ומידע אישי אחר עבור יותר מ-4 מיליון 'סטודנטים' שלא קיימים בפועל. לפי כתב התביעה, לפרנק היו פחות מ-300 אלף משתמשים באותה תקופה.
תחילה, ג'אוויס דחתה את בקשתה של החברה בטענה שהיא לא יכולה לשתף את רשימת הלקוחות שלה בגלל נהלי פרטיות. אחרי שג'יי פי התעקשו ג'אוויס בחרה להמציא כמה מיליוני חשבונות משתמשים. התביעה כוללת צילומי מסך של מצגות ששלחה ג'אוויס הממחישות את צמיחת החברה וטוענות שיש לה יותר מ-4 מיליון לקוחות.
באותו השבוע בו ג'יי פי מורגן הגישה את תביעתה, ג'אוויס הגישה גם היא תביעה נגד תאגיד הענק. תלונתה של מנכ"לית פרנק לשעבר היא כי הבנק החל לאחרונה "בסדרה של חקירות חסרות בסיס על התנהלותה של גב' ג'אוויס", ומאוחר יותר "יצר סיום העסקה בחוסר תום לב" ו"פעל כדי לאלץ את גב' ג'אוויס לצאת מהארגון", כדי לשלול ממנה מיליונים בכספי פיצויים שהיו חייבים לה. כחלק מהחקירות הללו, נכתב בתלונה, ג'יי פי מורגן "האשימו את גב' ג'אוויס בהתנהגות בלתי הולמת" במהלך ואחרי רכישת החברה שהקימה.
בכתב התביעה נטען כי ג'אוויס פנתה לפרופסור למדעי נתונים כדי לעזור לזייף את הרשימה. באמצעות נתונים שהועתקו מאנשים שכבר התחילו להשתמש בפרנק, הוא יצר 4.265 מיליון חשבונות לקוחות מזויפים – עבורם שילמה לו ג'אוויס 18 אלף דולר. כתב התביעה כולל צילומי מסך של החשבוניות של הפרופסור ועדויות שג'אוויס עשתה מאמצים בולטים כדי לוודא שתיעוד הזיוף נהרס.
"בכל היבט של האינטראקציות שלה עם ג'יי פי מורגן, לג'אוויס הייתה בחירה בין חשיפת האמת על הסטארט-אפ שלה וקבלת השווי האמיתי של פרנק, או להמשיך לשקר ולנפח את ערכה של החברה ולקצור את הפירות מההונאה הזו", נכתב בתביעה. " ג'אוויס בחרה בכל פעם לשקר, והראיות מלמדות שפעם אחר פעם היא העמידה הונאה על הונאה כדי להונות את הבנק. ג'אוויס השתמשה ברשימת לקוחות מזויפת ובמצגים כוזבים נוספים ביודעין כדי לגרום ל-JPMC להיכנס למיזוג במרמה".