Forbes Israel Logo
אחד הלקחים החשובים שלימדה אותנו הקורונה היה להתנהל באופן חכם, שקול וזהיר עם הכספים שלנו | צילום: Shutterstock
אחד הלקחים החשובים שלימדה אותנו הקורונה היה להתנהל באופן חכם, שקול וזהיר עם הכספים שלנו | צילום: Shutterstock

עצמאים בשטח: קבוצת קלי מחזקת את הלקוחות עם מודל עבודה מנצח

עם עשרות אלפי לקוחות מרוצים ולמעלה מ־50 שנה של פעילות בשוק ההון, סוכנות הביטוח ושיווק ההשקעות קלי מספקת ערך מוסף לחוסכים בזכות מודל עבודה עצמאי ואובייקטיבי ⋅ מנכ"ל הקבוצה: "מאה אחוז בעלות פרטית, שווה עבורנו למאה אחוז מחויבות כלפי הלקוחות שלנו"
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

BrandVoice

השנתיים האחרונות הציבו אתגרים משמעותיים בפני מנהלי ההשקעות בארץ ובעולם. התפרצות הקורונה כפתה סגרים והגבלות חסרות תקדים, יצרה משבר כלכלי היסטורי והביאה לנפילות בשווקים הפיננסיים. כבר בתחילתה של 2020 רשמו מדדי הבורסות המובילים נפילות חדות ומחקו בתוך זמן קצר תשואות בשיעור דו ספרתי – מצב שלא היה מאז המשבר הפיננסי של 2008.

אך זו הייתה רק ההתחלה בשנה מטלטלת במיוחד, כשבתוך חודשים ספורים ניתרו חזרה המדדים וסיימו את השנה עם תשואות דו ספרתיות. אחד הלקחים החשובים שלימדה אותנו הקורונה היה להתנהל באופן חכם, שקול וזהיר עם הכספים שלנו – ומוטב לתת למקצוענים בתחום להוביל.

זהו בדיוק המסר אותו דואג לחדד אבי מור, מנכ"ל קבוצת קלי, בפני עשרות אלפי הלקוחות העסקיים והפרטיים של סוכנות הביטוח ושיווק ההשקעות. "ניהול הלקוחות היה הדבר הכי מאתגר בתקופת הקורונה", מספר מור.

"השווקים צנחו, הייתה חוסר ודאות כללית ומטבע הדברים כשלקוחות שומעים על משבר ויש אי ודאות מטורפת – כולם רוצים לברוח החוצה ולמשוך את הכסף – מה שעלול היה להסב להם הפסדים כבדים.

"אנחנו דאגנו להרגיע אותם. לתת להם להבין שחשוב לנהוג בשיקול דעת ובזהירות. היינו שם צמוד ללקוחות 24/7. התגייסנו כל עובדי הקבוצה, מההנהלה הבכירה ועד אנשי הבק־אופיס, לתת את הטיפול הכי אישי ומקצועי שאפשר".

מנכ"ל הקבוצה, אבי מור. "מי שיוצא כשהשוק למטה יפסיד בגדול" | צילום: עדי אורני

"דיברנו איתם טלפונית, שלחנו מיילים, הוצאנו דיוורים, יצרנו ערוצי תקשורת מיוחדים דרך הזום או הווטסאפ, קיימנו וובינרים בהשתתפות מנהלי ההשקעות המובילים בשוק. חשוב היה לנו להעביר ללקוחות את המסר שמוכר לנו היטב כאנשי מקצוע – מי שמנסה לתזמן את השוק, ובורח כשהשוק למטה – עלול להפסיד בגדול. כך קרה לאורך המשברים בהיסטוריה".

ואכן שנת 2020 חידדה לקח חשוב ויקר בקרב חוסכים ומשקיעים רבים. אלה שנתפסו לבהלה, מיהרו לפדות כספים מהקרנות או לדלג בין מסלולי החיסכון השונים כדי לצמצם סיכון וחשיפה לכאורה, גילו במהרה את גודל הטעות כשהאווירה התחלפה, והשווקים רשמו תיקון חד ומהיר וטסו למעלה.

ההפסדים שרשמו כשהיו חשופים יותר לסיכון – התקבעו וגודרו ברגע שמשכו את החסכונות, והם לא נהנו מהניתור החד של השווקים למעלה. "במבט לאחור, היקף המשיכות אצלנו היה מאוד נמוך ואת השנה הזו סיימנו עם תשואות גבוהות ורווחים יפים מאוד עבור הלקוחות שלנו", מציין מור. "לשמחתנו רבים מהלקוחות שלנו שמעו לעצות שלנו ונהנו בסופו של דבר משנה חזקה מאוד".

"מדד עקביות"

מור, בן 48, נשוי + 1, מתגורר בגבעתיים, בעל תואר ראשון בהנדסת תעשייה וניהול, תואר שני במנהל עסקים וקורס ניהול בכיר אותו עבר מור בבית הספר למנהל עסקים IMD בשוויץ. במהלך 11 השנים בהן הוא עובד בקבוצת קלי, כיהן מור במגוון תפקידים, והתקדם בסולם הדרגות עד שמונה בתחילת 2019 למנכ"ל הקבוצה. בתפקידו זה, החליף מור את רן קלי, שבמסגרת תהליך מעבר בין דורי מונה לכהן כיו"ר דירקטוריון קבוצת קלי.

קבוצת קלי, אחת השחקניות הוותיקות בשוק, נוסדה לפני למעלה מ־50 שנה על ידי מנחם קלי, אביו של רן, ומי שנחשב מבכירי אנשי הביטוח הפנסיוני בישראל וממייסדי תחום ניהול ההסדרים והשילובים הפנסיוניים בארץ.

בין מגוון תחומי ההתמקצעות, מתמחה הקבוצה בטיפול באתגרים מורכבים בתחומים הפיננסיים, הפנסיוניים והביטוח. החברה מונה 180 עובדים בעזרתם היא מלווה עשרות אלפי לקוחות פרטיים, אלפי לקוחות פרמיום ומאות ארגונים – בהיקף נכסים מנוהל בשווי כ־25 מיליארד שקל.

"היקף המשיכות היה מאוד נמוך, ואת השנה סיימנו עם תשואות גבוהות ורווחים יפים מאוד עבור הלקוחות. לשמחתנו, רבים מהלקוחות שלנו שמעו לעצות שלנו ונהנו משנה חזקה מאוד"

לקבוצה רישיון לשיווק פנסיוני מטעם רשות שוק ההון ביטוח וחיסכון, ורישיון לשיווק השקעות מטעם רשות ניירות ערך, המאפשרים לה להתמחות במגוון אפשרויות השקעה וכלים פיננסיים מתקדמים בעולם ניהול תיקי השקעות ללקוחות פרטיים ומשקי בית.

בין היתר מספקת החברה פתרונות בתחום השקעות אלטרנטיביות וניהול תיקי השקעות בבנקים שוויצרים – מה שמאפשר בניית הקצאת נכסים גלובלית בתיק ההשקעות, מומחיות בניהול כספי נוסטרו לתאגידים ועוד.

את היסטוריית ההצלחות הארוכה שרשמה הקבוצה במרוצת השנים ניתן לשייך אולי לאחד היתרונות הבולטים שלה על פני יתר השחקניות בשוק – העובדה שהיא נמצאת בבעלות פרטית ואינה קשורה בקשרי בעלות עם אף חברת ביטוח או בית השקעות. "זה בדיוק מה שמייחד אותנו. אנחנו לא חייבים שום דבר לאף בית השקעות או חברת ביטוח.

אנחנו במאה אחוז בעלות פרטית, ומאה אחוז עם מחויבות כלפי הלקוחות שלנו", מדגיש מור. כך בדיוק פועלים מומחי החברה מול חברות הביטוח ובתי ההשקעות המובילים בישראל, במטרה ברורה לספק ללקוחות את הפתרונות הטובים ביותר, ולכוון אותם בראייה אובייקטיבית, ברגעים קריטיים וחשובים – בדיוק כמו זה שהתחולל עם התפרצות הקורונה – כשרק טובת הלקוח נמצאת לנגד עינינו.

"זה בא לידי ביטוי בהרבה היבטים חשובים בפעילות היומיומית השוטפת שלנו", מדגים מנכ״ל הקבוצה. "כמו למשל העובדה שאין לנו שום מוצר שהוא שלנו. כל המוצרים הם של חברות הביטוח, בתי השקעות או קרנות גידור. עוד אספקט, קשור לעובדה שאנשי המקצוע הפיננסיים שלנו הם שכירים אשר מתוגמלים בצורה זהה – לא משנה אם הם משווקים מוצר של בית השקעות כזה או אחר.

בנוסף לכך, יש לנו גם מדדים אובייקטיביים לחלוטין, שאנחנו פיתחנו, כמו 'מדד קלי' שבעזרתו אנחנו בוחנים את מידת ההצלחה של גופי השקעות בעזרת שקלול התוצאות בפועל של אלפי הלקוחות שלנו, ומדד נוסף הוא 'מדד העקביות', בעזרתו אנו בוחנים מי היה טוב לאורך תקופה ושמר על תוצאות עקביות.

את המדדים הללו פיתחנו כדי לתת מענה ולעשות סדר לכל משקיע שמדי יום שומע באמצעי התקשורת והדיגיטל כמה כל גוף השקעות כזה או אחר הצטיין בתוצאות".

רואים קדימה

העצמאות והאובייקטיביות של קבוצת קלי מתבטאת גם באופן שבו מתפלגים נכסי ההשקעה של לקוחות החברה. "אפשר בהחלט לראות איך הם מתפלגים בצורה יפה ומבוזרת ולא מוטים לגוף או לקרן ספציפית", מציין מור.

"בראייה קדימה אל השנה שאנחנו נמצאים בתחילתה אנחנו מבחינים בשני אלמנטים מרכזיים חשובים שיקבעו את כיוון השווקים בשנת 2022 – ההחלטות של הבנק הפדרלי בארה"ב לגבי קצב העלאת הריבית והתפתחויות לגבי הקורונה, באיזו עוצמה המגפה תמשיך איתנו, אם בכלל.

לפי ההערכות, שנת 2022 הולכת להיות שנה תנודתית. לכלל המשקיעים אנחנו מציעים מה שהצענו בעבר והתברר כהמלצה נכונה: לשמור על קור רוח ולדבוק באסטרטגיית השקעות ארוכת טווח, בהתאם לפרופיל הסיכון של החוסך ולטווח ההשקעה שלו. במקביל אנחנו דואגים לשמור עם הלקוחות על קשר רציף.

בכל מקרה ובכל שעה אנחנו עם היד על הדופק, זמינים פה ונמצאים בשבילם – הכל כדי שנוכל להציף עבורם ערך כפי שעשינו פעמים רבות בעבר".

לפרטים נוספים לחצו כאן


BrandVoice הוא מותג התוכן השיווקי של פורבס ישראל

שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא