חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo
39% מהנסקרים פיטרו עובד מדור ה-Z, ומקבוצה זו, 83% טוענים שפיטרו יותר מעובד אחד | צילום: Shutterstock
39% מהנסקרים פיטרו עובד מדור ה-Z, ומקבוצה זו, 83% טוענים שפיטרו יותר מעובד אחד | צילום: Shutterstock

בני דור ה-Z? לפי מנהלים עסקיים, אלו המיומנויות שכדאי לכם לפתח

על פי מחקר חדש, מנהלים עסקיים ומנכ"לים מאמינים שלבני דור ה-Z חסרה "מוכנות לעבודה" • הנה כל מה שתוכלו לעשות כדי להפטר מהמוניטין הרעוע של "דור הטיקטוק" ולפתח את עצמכם כעובדים רציניים

על פי מחקר של Intelligent.com שנערך בחודש יולי האחרון, 40% מהמנהלים העסקיים מאמינים שבני דור ה-Z (אלו שנולדו מסוף שנות התשעים ועד אמצע העשור השני של המאה ה-21) אינם מוכנים לתפקוד בסביבת העבודה של ימינו. 39% מהנסקרים פיטרו עובד מדור ה-Z, ומקבוצה זו, 83% טוענים שפיטרו יותר מעובד אחד. הסקר העלה כי 70% מהמנהלים סבורים כי היעדר כישורי תקשורת ומוסר עבודה הן הסיבות לחוסר המוכנות וההתאמה.

ניתן להאשים, בין השאר, את השפעות מגפת הקורונה, שבה במשך כמעט שנתיים הן מוסדות החינוך והן עולם התאגידים היו תחת סגרים. בני דור ה-Z שלמדו באוניברסיטאות או רק התחילו את הקריירות שלהם לא קיבלו הזדמנויות לפיתוח מיומנויות וקשרים חברתיים שרק חוויות ושיתופי פעולה אישיים יכולים לספק.

כעת, יותר מתמיד, מחפשי עבודה מדור ה-Z צריכים לחפש באופן פעיל דרכים לפיתוח כישוריהם, כדי שיהיו מצוידים יותר עבור סביבת העבודה של היום, שכוללת אתגרים ותחומי אחריות מגוונים, וכדי שישמרו על מוניטין חיובי בקרב מעסיקים פוטנציאליים.

כיצד יכולים בוגרי דור ה-Z לשפר את המוכנות לעבודה ולפתח את הקריירה שלהם?

כדי שבני דור ה-Z יהיו מוכנים לסביבת העבודה הנוכחית, הם צריכים לזכות למאמץ משולב מכל ההשפעות והגורמים סביבם – הורים/אפוטרופוסים, בתי ספר ותיכונים, מוסדות להשכלה גבוהה, מעסיקים ומקבלי החלטות. כל המאמצים הללו ירדו לטמיון אלא אם העובדים הצעירים יפתחו את עצמם באופן יזום בתחומים הבאים:

כדי שבני דור ה-Z יהיו מוכנים לסביבת העבודה הנוכחית, חייב להיות מאמץ משולב מכל ההשפעות והגורמים סביבם | צילום: Shurtterstock

מודעות עצמית

האם אי פעם קיבלתם ביקורת על התפקוד או ההתנהגות שלכם בעבודה מהבוס או העמיתים והגבתם באגרסיביות והתגוננות? חוסר מודעות עצמית הוא מצב בו אדם מטיח את האשמה על נסיבות או אנשים אחרים, במקום להתבונן באופן ביקורתי על התנהגותו שלו, ולקחת אחריות על מעשיו. אפשר לפתח מיומנות זו באמצעות ניהול יומן אישי, בו כותבים על בסיס יומי. רשמו את אירועי המפתח במהלך היום, הרגשות והתגובות שלכם, ועצרו להתבונן בסוף השבוע כדי לשאול שאלות.

חוזקות: מה עשיתי כמו שצריך השבוע? איזה משוב חיובי קיבלתי? אילו משימות היו קלות לביצוע?

חולשות: מה אתגר אותי השבוע? אילו דברים יכולתי לעשות אחרת? מה אני יכול לשפר? האם אני צריך לצבור ידע או ניסיון נוספים?

הזדמנויות: אילו הזדמנויות קיימות בארגון בו אני עובד שיאפשרו לי לצמוח ולהתפתח? אילו חוזקות ייחודיות אני מביא לצוות שלי שמקדמות את העסק?

איומים: אילו נסיבות או אתגרים סבירים יכולים למנוע או להאט את פיתוח המיומנויות שאני רוצה? כיצד אוכל למתן אותם?

כאשר אדם מפתח חשיבה ממוקדת צמיחה, הוא מאמץ אתגרים, דוחף את עצמו ללא הרף להצליח, מקבל בברכה משוב בונה גם אם זה מרגיש לא נוח, לומד מכישלונות, ולעולם לא יסתפק במשהו שהוא לא מצוין. ניהול יומן ניתוח רגשי הוא רק הצעד הראשון בפיתוח חשיבה חיובית וממוקדת צמיחה, המועדפת על המעסיקים. כעת, יש להפוך את היומן לפעולות אקטיביות. חפשו הזדמנויות ללמוד יותר בעבודתכם ההתחלתית, ולעולם אל תפחדו לשאול שאלות – במיוחד אם אתם עובד מרחוק. במקום להירתע מאחריות ומאתגרים, התנדבו לעבוד על פרויקט חדש, או לסייע בפיתוחו.

86% מהעובדים והמנהלים מציינים חוסר במיומנויות תקשורת כגורם העיקרי לכשלים במקום העבודה | צילום: Shutterstock

תקשורת

לפי המחקר, 86% מהעובדים והמנהלים מציינים חוסר במיומנויות תקשורת כגורם העיקרי לכשלים במקום העבודה. 70% מהמנהלים העסקיים הסכימו שלעובדים מדור ה-Z חסרים כישורי תקשורת, מה שמרמז שלשיפור תקשורת העובד, בכל הפלטפורמות והמדיה – מיילים, הודעות סלאק וטימס, מצגות עסקיות, פגישות צוות ופגישות עם לקוחות – יש חשיבות עליונה.

בנוסף, קריאת פרסומים עסקיים, האזנה לפודקאסטים וקריאת מילוני מונחים עשויים לשפר באופן דרמטי את אוצר המילים והשיח בעבודה.

מוסר עבודה

לא פחות חשוב ממיומנויות התקשורת הוא מסירות העובד למקום העבודה. עובדים בני דור ה-Z  צברו מוניטין שלילי בגלל הגעה לעבודה באיחור, חוסר נימוס וחוסר התחשבות או עניין במבנה הארגוני. כדי לפתח מוסר עבודה, עליכם לחשוב כמו מנהלים, לקחת בעלות ולבצע את התפקיד כאנשים היחידים שאחראיים להצלחתו.

הציבו לעצמכם יעדים לשיפור מערך הכישורים שלכם, והכי חשוב, חפשו מודלים לחיקוי ומנהיגים המגלמים את התכונות החשובות הללו.

לא פחות חשוב ממיומנויות התקשורת הוא מסירות העובד למקום העבודה | צילום: Shutterstock

התפקיד הראשון בו תעבדו לאחר סיום הלימודים עשוי להיות התחלתי בלבד, אבל הוא בכל זאת בעל חשיבות עליונה ויכול לקבוע את המסלול להמשך הקריירה שלכם. זוהי ההתחלה של הקמת המותג האישי שלכם. תוכלו לבנות הרגלים של מודעות עצמית, להשתמש במשאבים סביבכם, ולשנות את הלך הרוח כדי שתוכלו לצמוח במסלול הקריירה שלכם. או שתוכלו להאשים נסיבות חיצוניות, לפספס הזדמנויות להתפתחות ולא לצמוח. הבחירה נשארת שלכם. אבל אם תנצלו את הזמן כדי לשפר את עצמכם עם שלושת מיומנויות הליבה האלה, תהפכו לנכס מוערך יותר עבורכם ועבור מעסיקים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן