Forbes Israel Logo
אלי שגיב, מנכ"ל לוריאל בישראל | צילום: גדי סיארה
אלי שגיב, מנכ"ל לוריאל בישראל | צילום: גדי סיארה

כשביוטי, טכנולוגיה וקיימות נפגשים

לוריאל ישראל, מובילת שוק הביוטי בישראל, ממשיכה לצמוח בקצב מואץ • אלי שגיב, מנכ"ל הקבוצה בישראל, מסביר איך הצלחה פיננסית וכיבוש נתחי שוק הם סינרגטים להצלחה האקסטרה־פיננסית ולפעילות הקבוצה בתחום ה־ESG • "אנחנו מעצבים את עולם הביוטי העתידי המונע על ידי טכנולוגיה"

BrandVoice

ביוטי-טק הוא השילוב של טכנולוגיות AI ו-AR ליצירת חווית ביוטי חדשנית המותאמת אישית לצרכניות. זהו חלק מהמסע של כל תעשיית הביוטי, ולוריאל מובילה אותו בכל העולם. השינוי בא לידי ביטוי במעבר ממכירת מוצרים לחוויה ושירותים תוך הכנסת הדיגיטציה למסע של הלקוח.

בהתאם, מפתחים בלוריאל מוצרים חדשים שמאפשרים חווית קנייה רציפה מהאונליין לחנויות, כמו למשל מראות חכמות. הטכנולוגיות החדשות, בינה מלאכותית והאינטרנט של הדברים, משתפרים ללא הפסקה, לצד הביצועים של מוצרי הביוטי, כשהדאטה נמצא במרכז הידע המדעי. השירותים של לוריאל צומחים גם באונליין וגם באופליין, ובעתיד, כנראה גם במטאברס. השילוב בין 110 שנות ניסיון מדעי לבין טכנולוגיות חדשניות מביא את עולם היופי לקפיצת המדרגה הבאה.

"כך למשל, עם ה־Scent־Sation של איב סן לורן, שהוצג ביריד הטכנולוגי Vivatech בפריז בחודש שעבר", אומר אלי שגיב, מנכ"ל קבוצת לוריאל בישראל. "אנחנו יכולים להמליץ על הניחוח הנכון לצרכנים על ידי מדידת הרגשות שלהם באמצעות סט של חיישנים כדי להבין אילו נטיות ריח, שנבחרו באמצעות שאלון, גורמות להם להרגיש הכי טוב.

בנוסף, עם מאתר הגוונים של Lancôme אנו יכולים לזהות וליצור את הגוון המדויק של מייקאפ עבור כל אישה, בהתחשב בכך שניתן לבחור מתוך 22,500 גוונים. דוגמה נוספת היא Perso, מכשיר ביתי המייצר שפתון מותאם אישית של איב סן לורן ביוטי באמצעות ערבוב שלוש מחסניות בצבעים שונים. עד כה הצלחנו לייצר יותר מ־12,000 גוונים, הודות לכ־20 פטנטים ובינה מלאכותית".

ביוטי-טק. ה-Skin Screen של לנקום, אנליזה לעור | צילום: לוריאל

"למדוד" ליפסטיק בבית

זו גם דרך להחזיר את הצרכנים לחנויות הפיזיות לאחר העלייה במכירות אונליין במהלך המגיפה.

"בוודאי. בעולם הקמעונאות המודרני חנויות פיזיות חייבות להפוך למקום ייחודי המספק חוויות ושירותים משלימים, מה שאנו מכנים שילוב של O+O – אונליין ואופליין. הכלים החדשים האלה הם גם הדרך לבנות נאמנות לקוחות כאשר הן מוצאות את הצבע האידיאלי של שפתון או של מייקאפ, כמו שקורה בחנות ארמני ביוטי שלנו בקניון רמת אביב, למשל, בה לקוחה יכולה להתנסות בכלי ביוטי-טק מגוונים, ולמדוד על עצמה, גם באופן וירטואלי מהבית, צבעי ליפסטיק, צלליות או סומק, וכן לצלם את הדרכת האיפור האישית שהיא מקבלת ממומחי המייקאפ בחנות. לאחר מכן היא תקבל אותה בשניות לנייד שלה להמשך למידה בבית, באמצעות טכנולוגיות AI".

לוריאל היא חברת ביוטי. למה היא משקיעה בטכנולוגיות? אילו שימושים צרכניים נוספים יש בזה?

"לוריאל היא חברה שנוסדה מתוך בסיס מאוד מדעי, היא החברה שהמציאה את צבעי השיער הראשונים בעולם. מאז, השאיפה היא להמציא את היופי של העתיד. ההאצה המדעית אצלנו נעשית באמצעות טכנולוגיה, כדי לספק חוויות ביוטי חדשניות. זה גורם לנו להיות חברה יותר מגוונת בהצעות הערך שלנו, עם מוצרים מקיימים יותר. כאן בישראל, אנו כבר מממשים את ההבטחה הזו. כיום, כל צרכנית יכולה לסרוק את תווי פניה באמצעות אפליקציות ייעודיות של המותגים שלנו (לוריאל פריז, וישי, לנקום ועוד) ולקבל המלצות לשגרת טיפוח לאחר אבחון מדויק של העור. ניתן גם להתאים גוון צבע שיער מדויק על ידי שימוש בטכנולוגית Virtual Try On באתר מותג גרנייה. גם בקמעונאות, בבוטיקים של ארמני ביוטי וקיל'ס, ניתן לסרוק את עור הפנים ולקבל אבחון מדויק על פגמים, פיגמנטציה, נימים ועוד – ודרכי הטיפול בהם. זו מהפכה של ממש".

ביוטי-טק | צילום: לוריאל

אג'נדה חברתית וסביבתית

מה מאפיין את צרכנית הביוטי הישראלית כיום?

"הצרכניות הישראליות מאוד מעודכנות בחדשנות וטרנדים. הן רוצות מוצרים איכותיים ומותאמים אישית, השייכים למותג או חברה עם אג'נדה חברתית־סביבתית ערכית ברורה. אנו רואים שהצרכניות הישראליות מביעות אמון במותגים שלנו ובדרך הערכית הזו, מכיוון שנתח השוק שלנו בישראל גדל בהתמדה בשנים האחרונות".

מה ייחודי לישראל בתוך תאגיד גלובלי ענק?

"ישראל שייכת לאזור אירופה בלוריאל. זהו שוק חשוב לקבוצה, גם בגלל התחכום והרב־גוניות של הצרכניות בישראל וגם בגלל הטכנולוגיות והחדשנויות שאנו מייצרים כאומת הסטארטאפ. המנהיגות הטכנולוגית והרוח היזמית מאפשרת לנו ליצור את היופי שמניע את העולם – החזון של לוריאל.

"לוריאל מאתרת ומזהה טכנולוגיות ויזמים שיכולים להשתלב בשרשרת הערך העסקית של הקבוצה. כבר היום ישנם כמה שיתופי פעולה מסקרנים ביותר, למשל עם הסטארטאפ בריזומטר, שמאפשר להתאים שגרת טיפוח בהתבסס על נתוני השפעות מזג האויר על העור, או עם הקמתן של קרן כלכלה מעגלית בלוריאל, המאתרת טכנולוגיות לטיפול בפסולת פלסטיק וכמובן שישראל היא כר נרחב לאיתור מיזמים כאלה.

"דוגמה נוספת היא הקרן על סך 25 מיליון אירו שלוריאל הקימה במטרה לתמוך ביזמות נשית טכנולוגית בעולם ובישראל. אני מקווה שמישראל תצא גם הבשורה הבאה בתחום של Green Tech – טכנולוגיות ירוקות שאנו בלוריאל מטמיעים לכל אורך שרשרת הערך של המוצרים".

הזכרת קודם מוצרים מקיימים. מה הגישה שלכם בנושא ESG וקיימות?

"אנו מנהלים את הפורטפוליו העסקי שלנו בהיבטים פיננסיים ואקסטרה־פיננסיים – ESG. לחברות גלובליות כמו לוריאל יש, באופן טבעי, הרבה מאוד אימפקט כלכלי, חברתי וסביבתי על העולם, ובלוריאל הבינו את זה כבר מזמן: החברה התחילה את מסע הקיימות בשנות ה־70, ולאורך השנים פיתחה פרקטיקות רחבות היקף בתחום, שכוללות יעדים ארוכי טווח לניהול ההשפעות החברתיות והסביבתיות של החברה, לכל אורך שרשרת הערך – משלב חומרי הגלם ועיצוב המוצר, דרך שלב הייצור, השינוע, השיווק ואפילו לאחר השימוש בבית הלקוח.

ביוטי-טק | צילום: לוריאל

אימפקט גלובלי משמעותי

"תוכנית הקיימות הגלובלית והשאפתנית, Loreal For The Future שהושקה בשלהי מגיפת הקורונה, מגדירה יעדים חברתיים וסביבתיים ברורים ושאפתניים שעל החברה לעמוד בהם עד 2030, כולל טרנספורמציה פנימית עמוקה בכל התהליכים העסקיים שלה, ועידוד כל מחזיקי העניין שלנו (ספקים, לקוחות וכו') להירתם למטרות הסביבתיות והחברתיות החשובות הללו. גם את הצרכנים אנו מעודדים להירתם לצרכנות מקיימת יותר, על ידי הקמת נבחרת משפיעניות רשת שכל כולה ממוקדת בתכני קיימות בהקשר של עולם הביוטי".

איך זה בא לידי ביטוי באופן מעשי?

"לוריאל התחייבה להפוך ל־Net-Zero בפליטות הפחמן שלה ועוברת מכלכלה ליניארית לכלכלה מעגלית. 100% מהאריזות של מותגי לוריאל יהיו עשויות מפלסטיק ממוחזר, ניתן למילוי חוזר, שימוש חוזר, מחזור או הפיכה לקומפוסט עד 2030, ונגיע למחצית היעד כבר ב־2025. באמצעות מעבר למדעים ירוקים, 95% מהפורומולות שלנו יהיו מבוססות על מרכיבים ביולוגיים, 100% מהפסולת שנוצרת באתרינו תמוחזר, ונגיע ל־100% אנרגיה מתחדשת בכל האתרים שלנו".

האם המותגים עצמם גם לוקחים חלק בעשייה הזו?

"בהחלט. לרבים ממותגינו אג'נדות חברתיות או סביבתיות גלובליות, וכך האימפקט שאנו יוצרים הוא משמעותי. זה כוח שיווקי עצום שמניע מודעות חברתית או סביבתית, בכל העולם.

בישראל, חברנו למספר ארגונים חשובים במטרה לקדם אג'נדות משותפות – לאיגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית חברנו עם מותג לוריאל פריז כדי לקדם מודעות להטרדות מיניות במרחב הציבורי, הדרכנו עד כה בשיתוף האיגוד כ־50 אלף איש כיצד למנוע הטרדה מינית כשהם עדים לה; עם עמותת ער"ן (עזרה ראשונה נפשית) יצרנו שיתוף פעולה עם מותג הצעירים מייבלין ניו יורק כדי לתמוך בצעירות וצעירים החווים חרדה ודיכאון; ועם עמותת אקואושן חברנו עם מותג גרנייה הדוגל ביופי ירוק, כדי לקדם חופים נקיים מפלסטיק חד פעמי. דוגמה נוספת הוא מותג הדרמו־קוסמטיקה לה רוש־פוזה שתומך בעמותה למניעת סרטן העור.

"הפעילויות הללו תורמות להצלחה של החברה, מגבירות מעורבות של העובדים ותורמות לקידום החזון של לוריאל – ליצור את היופי שמניע את העולם".

BrandVoice הוא מותג התוכן השיווקי של פורבס ישראל

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.