סטארטאפ החינוך המקוון הישראלי מאסטראסקול (Masterschool), המפעיל מספר בתי ספר להכשרת קריירה טכנולוגית, הודיעה כי גייס 100 מיליון דולר בסבב Seed, הכל בהון עצמי וללא חובות. את הסבב הובילה Group 11, בהשתתפות Target Global, Pitango Ventures, Dynamic Loop Capital, Sir Ronald Cohen, כמו גם משקיעים נוספים.
לדברי עותני לוי, מייסד ומנכ"ל משותף של מאסטרסקול, הבעיה הראשונה והעיקרית בתעשיית הטכנולוגיה היא המחסור באנשי מקצוע טכנולוגיים.
"התעשייה צריכה עוד הרבה אנשי טכנולוגיה שאין לנו כרגע", אומר לוי. "אנחנו מנסים לסגור את הפער הזה על ידי מתן הזדמנות לכולם לבנות את העתיד המקצועי החדש הזה עבור עצמם".
הדרך שבה מאסטרסקול פועלת היא על ידי תיאום רשת של בתי ספר לתכנון קריירה שבהם התלמידים אינם משלמים שכר לימוד עד שהם מתקבלים לעבודה. כל בתי הספר מקוונים, הלימוד מתבצע מרחוק, ומכסים מגוון תחומים ממוקדי טכנולוגיה כגון מדעי נתונים, פיתוח אתרים ואבטחת סייבר.
בצמיחה מהירה
השיעורים מועברים על ידי מנטורים ואנשים מתוך התעשייה, לעתים קרובות עם מספר גבוה מאוד של עוקבים ברשתות החברתיות. מורים בולטים יותר כוללים את האנליסטים שרלוט צ'אז (240 אלף עוקבים ב-TikTok על התוכן שהיא מעלה בנושא מאגרי מידע) וקית' גאלי (160 אלף מנויים לערוץ בנושא מדעי הנתונים שלו ביוטיוב).
החברה מפעילה 30 בתי ספר עם כ-1,000 תלמידים, ועד סוף השנה היא מתכננת לפתוח 70 בתי ספר נוספים, כאשר מספר התלמידים הכולל יגדל ל-4,000. בממוצע, הצמיחה של החברה בשנה זו היא פי 5. הכשרת הליבה היא 6-12 חודשים, תלוי בבית הספר, כאשר התלמידים מחזירים את שכר הלימוד באמצעות ויתור על 10% ממשכורתם עד להחזר מלא של שכר הלימוד. מאסטרסקול גם משתפת פעולה עם חברות המגייסות את בוגריה.
"כשאנחנו משתפים פעולה עם חברות, הן אלו שמממנות את הסטודנטים לאחר שהם נשכרים על ידי החברה", אומר מיכאל שורפ מייסד ומנכ"ל משותף. "אנחנו מרוויחים כסף רק כשהתלמידים שלנו מרוויחים כסף".
תיקון מתבקש
החברה, שהוקמה על ידי המנכ"לים המשותפים שורפ ולוי (אנשי חינוך ובוגרי יחידת המודיעין 81), ה-CTO ערן גליקסמן (CTO), ורועי ציקורל (מוביל תחום האימפקט) הושקה בתחילת 2019. היא ממוקמת כיום בתל אביב ומונה למעלה מ-100 עובדים במספר משרדים ברחבי העולם.
דובי פרנסס, שותף מייסד ב-Group 11, שהובילה את הסבב, אומר שה-Seed היה כל כך גדול כי מאסטרסקול מתקן תעשייה גדולה שנכשלה בכל השלבים.
"תעשיית החינוך נכשלה במציאת הכישרון המתאים, בהכשרתו ובגביית תשלום עבור זה", אומר פרנסס. "זה מצא את האנשים שהיה להם כסף, אבל לא את אלה שלא, והוא נכשל בלאפשר להם ללמוד, לתמוך בהם ולהכניס אותם לעבודות הנכונות עבורם".