אורי גרינבאום | צילום: איתן טל
אורי גרינבאום | צילום: איתן טל

הצלחה ישראלית: הכירו היזם שיוצר שקיפות בשוק ההון

אורי גרינבאום הקים את חברת הפינטק טיפרנקס המעניקה למשקיעים מידע רב ערך לתמיכה בהחלטות ההשקעה שלהם. יוזמה מקומית לחיזוק המשקיעים הקטנים שנהפכה לסיפור הצלחה גלובלי

BrandVoice

אורי גרינבאום

תפקיד: מנכ”ל ומייסד טיפרנקס

תפקידים קודמים: מהנדס תוכנה ומנהל פרויקטים בחברות הייטק

גיל ומצב משפחתי: 44, נשוי + 3

מקום מגורים: תל אביב

השכלה: תואר ראשון בהנדסת מחשבים מהאונ’ העברית ותואר שני במנהל עסקים מאונ’ ת”א

תחביבים: לנגן עם החברים, לשחק קלאש רויאל וכמובן אני מכור לשוק ההון – זה לא רק עבודה.


לפני כעשור עבד אורי גרינבאום כמהנדס תוכנה ולהנאתו התעמק בהשקעות בשוק ההון. הוא קרא באינטרנט מאמר עם המלצת השקעה של אנליסט מסויים ובשנה שלאחר מכן המניה ירדה ב-60%. גרינבאום החליט לבדוק את כל ההמלצות של אותו אנליסט וגילה שהוא בדרך כלל טועה בהמלצותיו. המחשבה שכל אחד יכול לפרסם המלצות שגויות מבלי לקחת אחריות הובילה את אורי גרינבאום לרעיון: בניית מוצר – Financial Accountability Engine- שינטר וימדוד את הביצועים של כל אנליסט או “מומחה” בתחום. כך נולדה חברת טיפרנקס (TipRanks) – חברת פינטק שגרינבאום הוא אחד ממייסדיה והמנכ”ל שלה, המאפשרת למשקיעים לקבל כלי ניתוח מתקדמים על תיקי ההשקעות שלהם, מידע שלא היה זמין להם קודם לכן.

עובדי טיפרנקס בחגיגות פורים בזאפה הרצליה עם נגה ארז | צילום: שאולי לנדנר

“אנחנו אוספים מידע טקסטואלי משעמם ומורכב והופכים אותו לכלי מחקר ויזואליים ואינטראקטיביים למשקיעים – זאת באמצעות טכנולוגיה שפיתחנו לעיבוד שפה טבעית”, מספר גרינבאום. “הכלים שפיתחה החברה מנתחים כל פיסת מידע שמתפרסמת ברשת באתרים פיננסיים בחו”ל, באתרי החדשות, בדו”חות של החברות, דו”חות של אנליסטים ורשתות חברתיות – והופכים את כל זה למידע משמעותי עבור המשקיעים שמונגש להם באתר ובאפליקציה, שמסייע להם בקבלת ההחלטות”. כיום יש לטיפרנקס מיליוני משתמשים חודשים, בעיקר בצפון אמריקה, משקיעים שמשלמים דמי מנוי תמורת השירות שמוענק להם. “המטרה שלנו היא להביא לשקיפות בשוק ההון”, מסביר גרינבאום.

עובדי טיפרנקס נהנים מהקפיטריה במטבח החדש | צילום: דורון פז

פלח שוק נוסף אליו פונה טיפרנקס הוא הגופים הפיננסיים הגדולים בארץ ובעולם: בנקים, בתי השקעות וקרנות גידור, שמשתמשים בכלי המחקר של טיפרנקס למתן מידע מעמיק יותר ללקוחותיהם. בין הלקוחות בישראל: בנק הפועלים, בנק לאומי, הבינלאומי, בנק דיסקונט ובתי ההשקעות מיטב ואיי.בי.איי ובעולם יותר מ-60 בנקים וגופים פיננסיים בינלאומיים משתמשים במידע של טיפרנקס, בהם מורגן סטנלי ונאסד”ק “בנוסף לבנקים שמאוד אוהבים את  TipRanks יש הרבה קרנות גידור שסוחרות  על בסיס המידע שלנו מכיוון שהוא מייצר ערך עבורם”, מסביר גרינבאום.

אירוע יום הולדת 9 במלון סטאי, כל עובדי החברה בישראל | צילום: טיפרנקס

הצלחה משמעותית בשוק הקנדי

לטיפרנקס יש כיום 117 עובדים במטה החברה בת”א, בארה”ב, קנדה והודו. “קנדה היא דוגמא להצלחה שלנו. לפני כשנתיים וחצי השקנו שם את השירות, והגענו לחצי מיליון משתמשים חודשיים בפחות משנה. אחרי שנה גם TD Bank ו-CIBC – שני בנקים קנדיים מובילים, הטמיעו את השירות שלנו עבור לקוחותיהם, ובהמשך גם הבורסה של קנדה. בתוך שנתיים הגענו למצב שבו אנחנו מייצרים הכנסות משמעותיות מקנדה עם פתרונות לוקליים”.

איזה עוד מידע מעניין אתם אוספים ומנגישים למשקיעים?

“למשל תעבורה באתרים. זה מידע שבהחלט יכול להשפיע על המניה של נטפליקס או אמזון וקרנות הגידור יכולות לסחור בו. יש הרבה פרטים שמתפרסמים ואף אחד לא שם לב אליהם: למשל החברות שמדווחות לבורסה מחויבות לדווח על גורמי סיכון – Risk Factors – אזור ארוך שאף אחד לא קורא בדו”חות. באמצעות מכונה לומדת אנחנו לומדים את הסיכונים הפוליטיים והמשפטיים המופיעים בדו”ח, משווים לרבעונים קודמים ומגלים עד כמה החברה חוששת לעומת רבעונים קודמים ולעומת חברות אחרות. את המידע הזה אנו מנגישים בצורה נוחה ויזואלית למשקיע, וחוסכים לו קריאה של 50 עמודים – כל זה רק באמצעות טכנולוגיה”.

ניהול והפקת הפרוייקטעינת פרידמן


BrandVoice הוא מותג התוכן השיווקי של פורבס ישראל

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן