BrandVoice
מיכל דן-הראל
תפקיד: מנכ”לית Manpower ישראל
גיל ומצב משפחתי: 49, נשואה +2
מקום מגורים: רמת השרון
השכלה: תואר במשפטים מאוניברסיטת בר אילן, מוסמכת כעורכת דין
תחביבים: קריאה ומוסיקה
מיכל דן הראל היא דוגמא למנכ”לית בחברת ענק מובילה שצמחה מלמטה, מהשטח ממש. היא החלה לעבוד ב-Manpower כמדריכת תוכנה, כסטודנטית במקביל ללימודי משפטים. כאשר סיימה את הלימודים, יצאה להתמחות בבית המשפט המחוזי בת”א, אך מדי יום אחר הצהריים, כשסיימה את ההתמחות, חזרה לעבוד ב-Manpower עד שמונה בערב. “הבנתי שכאן נמצא העתיד שלי ושעבודה עם אנשים מייצרת עבורי אנרגיה והתחדשות”, היא מספרת. בתום ההתמחות החליטה לעסוק בליבת העשייה של משאבי האנוש ונשארה בחברה. בהמשך ניהלה את אחת מחברות הבת, Manpower Care, העוסקת בעולמות הסיעוד, וב-2013 מונתה גם למנכ”לית חברת Manpower ישראל.
קבוצת Manpower היא הקבוצה הגדולה בישראל לכל נושא פתרונות עבודה מתקדמים בתחום משאבי האנוש, עם מחזור מכירות שנתי של כמיליארד וחצי שקלים. היא מעסיקה 500 עובדי מטה וכ-12 אלף עובדים, אצל לקוחותיה. מידי שנה מוצאת החברה עבודה חדשה לכ-30 אלף עובדים. קבוצת Manpower ישראל היא חלק מ- ManpowerGroup העולמית חברת ענק הנסחרת בנאסד”ק.
כיצד תתארי את שוק התעסוקה כיום לאחר הטלטלה הגדולה שעבר בתקופת הקורונה?
“דברים רבים שנתפסו כמובנים מאליהם – פתאום השתנו. למשל: מהי חברה אטרקטיבית לעבוד בה? לפני הקורונה, יציבות תעסוקתית ומידת החוסן של החברה לא היוו שיקול בכלל, בקורונה ולאחריה ראינו שיש לכך השפעה לא מבוטלת. מעבר לכך, טכנולוגיות שהוטמעו עד אז בעיקר בחברות הייטק, המאפשרות גמישות בעבודה מרחוק, הפכו לנחלת הכלל וכיום מוטמעות בכל תחום, וזה השפיע על התנהלות העובדים. כיום הגופים העסקיים שמחפשים טאלנטים מוצאים את עצמם בסיטואציה לא מוכרת: פעם נדרשה רק הצעת ערך טובה וזה הספיק, היום המצב השתנה”.
מהו תפקידה של Manpower במצב כזה?
“אנחנו אלה שמזהים את המגמות והטרנדים החדשים, מבינים אותם בזמן אמת, עוד כשהם בחיתוליהם, ומשקפים אותם ללקוחות כדי להגדיר יחד איתם כיצד ממשיכים במציאות החדשה הזו למשוך לארגון את האנשים המתאימים ביותר וכיצד לגרום להם לרצות לעבוד בארגון למשך זמן”.
כיצד משפיעה ההתפתחות הטכנולוגית המואצת על שוק העבודה?
“ההתפתחות המואצת של הטכנולוגיה גורמת לכך שרוב העובדים לא רק מחליפים מקומות עבודה בתדירות גבוהה אלא גם עורכים שינויי קריירה משמעותיים. אנשים רבים מגלים שתחומים בהם התמחו בעבר, התפרנסו מהם יפה ופיתחו מהם קריירה, הם כבר לא כאלה אטרקטיביים כי השוק השתנה. אנחנו אלה שמזהים את המגמות הללו, ומסייעים לאותם מועמדים שמוצאים את עצמם עם היצע משרות מצומצם התואם את הניסיון שלהם , לבחון ולראות מה מבין הכלים שצברו עדיין רלוונטי, ויכול לשמש למגוון תפקידים אחרים”.
הצורך להמציא את עצמנו בכל פעם מחדש
כמנהלת חברה מובילה ומצליחה, האתגר הגדול ביותר העומד לפתחה של דן הראל הוא הצורך של החברה להמציא את עצמה בכל פעם בחדש. “תחום השירות שבו אנו מתמחים מתפתח כל הזמן, ויש בו היצע מתחדש של פתרונות. כדי להמשיך להיות רלוונטיים, לספק ללקוחות ערך ולעזור להם להצליח בעולם המשתנה, אנחנו חייבים כל הזמן לשפר את עצמנו ולראות כיצד אנחנו מתפתחים ומתקדמים ומציעים ערך מוסף משמעותי מעבר לפתרונות ולכלים הטכנולוגיים שהשוק מציע כיום בתחומי איתור וגיוס מועמדים”.
“בסקרים שערכנו גילינו”, היא מספרת, “שערך מוסף משמעותי בתחום הגיוס הוא ציפייה ורצון לנהל תקשורת אישית. המועמדים והמעסיקים רוצים אדם שהוא מומחה בתחום שיודע לכוון אותם וללוות אותם בתהליך ולתת להם ערך מוסף . לכן, כדי להתמודד עם הסוגייה הזו, אנחנו מפנים, באמצעות כלים טכנולוגיים, את הצוותים שלנו מהתעסקות באדמיניסטרציה, כדי שיתמקדו במגע אנושי ויביאו לידי ביטוי את המומחיות שלנו בליווי מועמדים וחברות – יצירת החיבור הכל כך משמעותי והיחיד שמבטיח איוש מוצלח לאורך זמן”.
ניהול והפקה: עינת פרידמן, צלם: איתן טל, סטיילינג: ליאת גרין, שיער: איציק אואקיל, איפור: מיכאל צבייגנבאום | צולם במלון NYX תל אביב מרשת מלונות פתאל
BrandVoice הוא מותג התוכן השיווקי של פורבס ישראל