"הנשים מקבלות מענה לכל שאלה, כולל מענה רגשי במקרים של משבר" | צילום: Shutterstock
"הנשים מקבלות מענה לכל שאלה, כולל מענה רגשי במקרים של משבר" | צילום: Shutterstock

מאוחדת מציגה: העוזרת הדיגיטלית האישית שלך בהיריון

תקופת ההיריון והלידה מלאות בחששות • קופ"ח מאוחדת מעניקה למבוטחות כלים משמעותיים שנועדו להקל על האישה, ולסייע לה לנהל את מהלך ההיריון ואת התקופה שלאחר הלידה בצורה הבטוחה, הנכונה והנוחה ביותר

BrandVoice

בשנים האחרונות יותר ויותר נשים – ביניהן גם ידועניות רבות – מציפות את הקשיים הכרוכים בהורות, ובעיקר בחודשים הראשונים אחרי הלידה. מה שהוצג במשך שנים כתקופה שבה האישה קורנת מאושר נחשף אט אט כתקופה מאתגרת הכרוכה בשינויים רבים, בחוסר ודאות בתקופת ההיריון ולעיתים בבדידות גדולה ובחוסר אונים לאחר הלידה.

במאוחדת זיהו כבר לפני שנים ספורות את האתגרים של התקופה הזו, והקימו מוקד היברידי להיריון ולידה שמלווה את האישה בכל התלבטות שהיא נתקלת בה. לאחרונה השיקו שירות חדש, פורץ דרך וראשון מסוגו בישראל, המאפשר לכל אישה בהיריון לקבל מעטפת רפואית מותאמת אישית באמצעות אפליקציית "ההיריון שלי", המספקת מסע חוויתי ומדויק לניהול אישי ופרואקטיבי של ההיריון, לרבות כל הבדיקות ואבני הדרך שעליה לעבור בהתאם למהלך ההיריון האישי. העוזרת האישית חוסכת זמן רב, כמו גם טרטור מיותר בהגעה למרפאה.

תורים מסונכרנים

באמצעות מערכת חדשנית שפותחה במאוחדת, המתבססת על בינה מלאכותית, כל אישה יכולה לנהל את כלל הבדיקות והמשימות לאורך ההיריון – באפליקציה או באתר. המערכת מייצרת, בממשק מלא עם התיק הרפואי, תוכנית פעולה מהשבוע הראשון ועד הלידה, ומנהלת את ההיריון – בלי לפספס אף בדיקה ועם היסטוריית הבדיקות שזמינה תמיד. בנוסף, מאפשרת האפליקציה להתנהל מול המרפאה מרחוק, מייצרת הפניות לבדיקות, מזכירה לקבוע תורים מבעוד מועד עבור בדיקות מבוקשות, ומאפשרת לקבוע תור דיגיטלי או פרונטלי בהתאם לצורך.

אם ניקח, לדוגמה, את בדיקת העמסת הסוכר המתבצעת בין השבועות 24 ל־28 להיריון, האישה מקבלת התראה אוטומטית באפליקציה שעליה לבצע את הבדיקה. אם תוצאות הבדיקה דורשות ממנה לבצע בדיקת העמסת סוכר נוספת של 100 גרם, גם הפניה זו תגיע אליה באופן אוטומטי מבלי שעליה לפנות לרופא ולבקש אותה, ובאותו רגע תוכל לקבוע את התור לבדיקה באמצעות לינק ייעודי שישלח אליה באותו מעמד. המערכת מאפשרת לוותר גם על תורים מיותרים: הרופא או הרופאה של המטופלת מקבלים את תוצאות הבדיקה, נמצאים בתמונה לאורך כל הדרך וכמובן ממשיכים לפגוש אותה פרונטלית או דיגיטלית לבדיקות הנדרשות.

"פירקנו את מסע ההיריון לגורמים". ד"ר יורם וולף | צילום: ענבל מרמרי

המערכת מסונכרנת עם התורים הקיימים, כך שההתראה תתקבל מוקדם, בזמן שיאפשר לקבוע תור לבדיקה שמתאים למועד המדויק שבו המטופלת צריכה לעשות אותה. למשל, אם התורים הקרובים הם בעוד חודש, היא תקבל התראה חודש מראש. באופן דומה מתנהלות כל הבדיקות בתקופת ההיריון, לרבות בדיקות אולטרסאונד שונות כמו שקיפות עורפית, סקירת מערכות ועוד.

האפליקציה החדשה גם עונה על המחסור הכללי ברופאים ובתורים, מחסור שקיים בכלל תחומי הרפואה ובתחום הגינקולוגי בפרט. לדברי ד"ר יורם וולף, מומחה ברפואת נשים ומיילדות במאוחדת, "פירקנו את מסע ההיריון לגורמים והרכבנו אותו מחדש. גיבשנו אותו עם כל הגורמים: מסע ההיריון טומן בחובו המון חששות ופחדים, והמטרה שלנו הייתה להפיג את החשש, כדי ליצור חוויה חיובית ולהקטין את הסיכונים. אף אחת לא רוצה שבגלל בדיקה שפספסה ייווצר סיכון. יש לנו רפואה ציבורית מדהימה, אבל האישה רוצה את המצוין. כשנשים באות לרופא הן מקבלות צ'ק ליסט להיריון, אבל אני יודע שבעשר דקות שהן נמצאות אצלי הן לא מצליחות לזכור את הכול והן זקוקות להסברים יותר אישיים. לכן יצרנו משולש של רופא, אחות ומטופלת שמסייע למטופלת עוד לפני ההיריון".

לדברי חנה שילדר, מנהלת אגף הדיגיטל במאוחדת, "בהסתמך על הדאטה של המטופלת, כולל תוצאות בדיקות ושבוע היריון, אנחנו מייצרים את המשימות שמותאמות עבורה באופן אישי".

לדברי שילדר, האפליקציה החדשנית מתאימה לכל אחת ולא דורשת אוריינות דיגיטלית מתקדמת. "מדובר בניהול קל ופשוט של משימות ההיריון בהתאמה אישית ובסנכרון מלא עם התיק הרפואי, והצוות הרפואי כולל מסרוני תזכורת. אם המטופלת ביצעה את המשימה – המערכת כבר יודעת. כל משימה כוללת אוטומטית את ההפניה, אם נדרשת, וקישור לזימון תור".

"מדובר בניהול קל ופשוט של משימות ההיריון". חנה שילדר | צילום: ענבל מרמרי

"מסלול ההיריון והלידה שבנינו עבור הלקוחות שלנו, הוא רק נדבך אחד מתוך מגוון מסלולים ושירותים ייעודיים שהקמנו, ועדיין מקימים, עבור האוכלוסיות והמגזרים השונים", מסביר סמנכ"ל לקוחות במאוחדת, עמוס מאור, שמוביל בימים אלה את האסטרטגיה החדשה של הקופה וגם עומד בראשו של הקמפיין התקשורתי המוצלח של הטורטלים. "לכל אחת מהאוכלוסיות הללו צרכים ייחודיים שהם נגזרת מאורח חייהם. תפקידנו, כגוף שאחראי על הבריאות של הלקוחות שלנו, הוא לזהות את הצרכים ולהתאים להם שירותים מדויקים עבורם, שלא רק יאפשרו לדאוג לבריאות שלהם, אלא גם יאפשרו להם לעשות את זה בצורה הנוחה ביותר". 

מוקד היברידי

מוקד ההיריון והלידה ההיברידי פועל כאמור כבר ארבע שנים, והרחיב מאוד את פעילותו בשנה האחרונה. המוקד זוכה להדים חיוביים רבים בקרב המבוטחות: במוקד עומדות לרשות המבוטחות 52 אחיות והוא מקבל לא פחות מ־10,000 פניות בחודש. זמן המענה עומד על 30 שניות לכל היותר. המוקד נועד לאפשר חוויית טרום היריון והיריון רגועות ובטוחות, וממשיך ללוות את האישה גם בתקופה שלאחר הלידה. המוקד מחולק לשניים: אחיות שנותנות מענה טלפוני או בצ'אט כמעט כל שעות היממה ותורים דיגיטליים בני חצי שעה לאחיות למעקבי היריון, ייעוץ הנקה וייעוץ שינה. נציגי השירות במוקד ייעודיים לקביעת תורים הקשורים להיריון ולידה בלבד, ויודעים לתת מענה בתחומים אלה.

"המטרה היא להעניק מעטפת טיפולית זמינה ואיכותית לנשים בתקופה המשמעותית שבה הן נכנסות להיריון, יולדות ומוצפות בהתלבטויות", אומרת עידית ורד, אחות ומנהלת המוקד. "הנשים מקבלות מענה לכל שאלה, החל מייעוץ על תוספי מזון או דליפת שתן, קשיים בהנקה או בשינה של התינוק ועד הפניות למיון וייעוץ אחרי לידה. האחיות מעניקות מערך הוליסטי כולל מענה רגשי של עובדות סוציאליות במקרים של משבר, דכדוך או חלילה אלימות. השיחות מתבצעות ברגישות, וכל אישה מרגישה את החיבור. הן כבר מזהות את קולן של האחיות, המעודכנות בהיסטוריה הרפואית שלהן".

המפגשים מתקיימים גם עם נשים ישראליות בחו"ל שממשיכות את מעקב ההיריון בקופה. "הן מרגישות כאילו הן בארץ, אצל האחות שהן מכירות, ומקבלות שירות במגוון שפות: עברית, אנגלית, רוסית, ערבית, אמהרית ואפילו ספרדית ופורטוגזית".

"הנשים מקבלות מענה לכל שאלה". עידית ורד | צילום: דוברות מאוחדת

מתי אפשר לפנות למוקד?

"בכל שאלה שנוגעת להיריון או לתקופה שאחרי הלידה. למשל, אם אישה בהיריון לא מרגישה טוב, והיא רוצה להתייעץ בנוגע לזה – היא צריכה לגשת ולהיבדק על ידי רופא. בזמן הצירים כדי לוודא אם תדירות הצירים מחייבת הגעה לבית חולים, או להתייעץ על תרופה שהרופא נתן. האחיות מסבירות איך לטפל בתינוק, ונותנות טיפים להנקה נכונה ולשינה טובה יותר של התינוק".

ייעוץ הנקה דיגיטלי מייתר את הצורך בייעוץ פרונטלי?

"בוודאי. אפשר לעשות את זה בדיגיטל בצורה מדהימה. האחות רואה בווידאו מאובטח את האישה והתינוק ונותנת לה הסבר מדויק. במקום להוציא תינוק קטן מהבית כשחם או קר, כשהיא עייפה, עם תפרים ופקקים, עושים את זה מהבית. זה פתרון מצוין, ובזמינות גבוהה. ייעוץ שינה זה שירות יקר אם עושים אותו באופן פרטי משלמים אפילו על ייעוץ טלפוני. אצלנו זה חלק מהשירות של הקופה וכמובן שלא כרוך בעלות כספית". 

ורד קוראת למטופלות להסתייע במוקד. "כל פנייה מקבלת מענה מאחות שמכירה את המטופלת ויכולה באותה הזדמנות גם להסתכל על התיק הרפואי ולאתר בעיות נוספות. הפנייה המיידית חשובה מאוד. נשים פונות אלינו בעניין עלייה במשקל בהיריון ואנחנו יכולות להרגיע אותן או  להפנות לדיאטנית. כשיש בעיה בהנקה ומקבלים התערבות מיידית, הכל נפתר. לא צריכים לחכות שבוע לתור פרונטלי, ומבחינתנו אפשר להרים טלפון למוקד בכל ספק. נשים לא יודעות אם היציאות של התינוק תקינות, אם הוא אוכל מספיק והאחיות מסייעות להן בשאלות האלה באופן מיידי. זה מעודד הצלחה ונותן להן תחושה שהן שולטות בסיטואציה".



BrandVoice הוא מותג התוכן השיווקי של פורבס ישראל

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן