חברת מובילאיי (Mobileye) הישראלית, העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק מערכות סיוע לנהג, הודיעה על השלמת סבב גיוס בגובה 400 מיליון דולרים, בסבב שהוגדר כ-Oversubscribed Financing Round. כלומר, בסבב הגיוס הנוכחי היו יותר משקיעים שרצו להשקיע בחברה, מאשר סכום הכסף שהייתה מעוניינת לגייס.
בעוד שהחברה לא הסכימה לגלות מי הם המשקיעים החדשים, מקורבים למובילאיי העידו כי ההשקעה הנוכחית מגיעה מחמישה משקיעים חדשים בחברה: חברת ההשקעות Wellington Management, חברת המחקר והניהול Fidelity Management, חברת ההשקעות BlackRock, חברת ההשקעות הסינית Sailing Capital ו-Enterprise Rent-A-Car, חברת השכרות הרכב האמריקאית.
מדובר בהשקעה הגדולה ביותר בחברה, כאשר עם סבב הגיוס הנוכחי, החברה כעת מוערכת בכ-1.5 מיליארד דולרים. נכון להיום החברה גייסה סכום של כ-515 מיליון דולרים, כאשר מתכננת להשתמש בסכום הגיוס הנוכחי על מנת לחזק ולהרחיב את קשריה ברחבי העולם, וכמובן ליצור שותפויות משמעותיות שיעזרו לנהגים להשאר בטוחים בכביש.
מובילאיי הישראלית נוסדה ב-1999 על ידי פרופסור אמנון שעשוע, צבי אבירם ויצחק ליטמן, כאשר מתמקדת על פיתוח מערכות המבוססות על טכנולוגיות עיבוד תמונה. המערכת שפיתחה החברה מורכבת ממצלמה המותקנת על השמשה הקדמית של הרכב, לצד שבב ה-EyeQ, הפועלים ביחד על מנת לסרוק ולפענח את הכביש במהלך הנהיגה.
בתוך הרכב, לצידו של הנהג, מותקן לוח בקרה המתריע בצורה ויזואלית וקולית בזמן אמת מפני מגוון סכנות "נפוצות" בכביש, כגון התנגשות ברכב, אי שמירת מרחק, סטייה מנתיב הנסיעה, מעבר בין נתיבים ללא איתות והתרעה מפני הולכי רגל, רוכבי אופניים ואופנוענים הנמצאים בצידי הכביש.
צילום מסך: מתוך סרטון ההסברה של מוביליי
לצד ההתרעות הללו, המערכת, המורכבת ומחווטת בתוך המכונית מסוגלת לשלוט על אורות הדרך הגבוהים, ומדליקה אותם אוטומטית במצבים של ראות לקויה. המערכת מסוגלת לכבות את האורות כאשר הראות משתפרת, או כאשר כלי רכב אחר מגיע מול הנהג – במטרה לא לסנוור אותו ולגרום למפגע. החיישנים מבית החברה מסוגלים להבחין בין נתיבים עד למרחק של 105 מטרים קדימה, ובזווית של 37 מעלות לכל צד.
נהיגה בטוחה לכולם
מובילאיי מכרה למעלה ממיליון מערכות לנהגים בשנה האחרונה בלבד, ומאמינה כי במהלך 2013 תמכור 2 מיליון מערכות נוספות. בשנת 2014 מוצריה של החברה יהפכו לסטנדרט במכוניות רבות, הודות לרגולציות שידרשו מערכות סיוע לנהג על מנת להעניק לרכב חמישה כוכבי בטיחות. בין יצרניות הרכב שכבר עובדות עם החברה ניתן למצוא שמות מוכרים כגון וולוו, ב.מ.וו., ג'נרל מוטורס, יונדאי, וולוו אוטובוסים ועוד.
בנוסף, לחברה שיתופי פעולה משמעותיים עם מגוון חברות ביטוח ברחבי העולם, הכוללים בין היתר גם שיתוף פעולה עם חברות הביטוח כלל ושומרה המקומיות, המציעות לנהגים הנחה בביטוח תמורת התקנת המערכת ברכביהם.
מובילאיי מצידה כבר עובדת על פיתוח הדור הבא של מערכות הסיוע לנהג. בעוד שצבי אבירם מאמין כי מכוניות ללא נהג לא יהיו יעילות או אמינות לפחות לעוד 15-20 שנים, מערכות הסיוע הן בעלות פוטנציאל רב בשוק הרכב – ולו רק על מנת לעזור לנהגים לעבור את הפקק בשלום מבלי להתעסק בסמארטפונים או חומרות חיצוניות, ולהתעדכן באימיילים, הודעות או אפילו חדשות ישירות מהמערכת המובנת במכונית.
כיום, המשרדים הראשיים של החברה ממוקמים באמסטרדם, בעוד שמרכז הפיתוח יושב בירושלים. לחברה משרדי מכירות הפרוסים ברחבי העולם במגוון מדינות, בינהן הולנד, לוס אנג'לס, דטרויט, טוקיו וניקוסיה בקפריסין.
לידיעה המקורית באתר גיקטיים
המקבילה הנגישה יותר ל-Bitcoin הוא ה-Litecoin וגם הוא על הכוונת
נינטנדו נערכת להשיב מלחמה
|