Mobli הישראלית מגייסת 60 מיליון דולר מקרלוס סלים, השני ברשימת עשירי העולם

חברת הסטארטאפ הישראלית מובלי (Mobli), המפתחת אפליקציה חוצה פלטפורמות לשיתוף תמונות וסרטוני וידאו, הודיעה לפני מספר דקות (ד׳) על השלמת סבב גיוס בהיקף 60 מיליון דולר. את סבב הגיוס ביצעה כהשקעה אסטרטגית חברת America Movil, מפעילת הסלולר הגדולה ביותר באמריקה הלטינית ואחת ממפעילות הסלולר הגדולות בעולם, אשר נמצאת בבעלותו של קרלוס סלים, מיליארדר שהונו מוערך בכ-75 מיליארד דולרים ומדורג כאיש השני העשיר בעולם, מייד אחרי ביל גייטס.

תגדיל את מספר המשתמשים בצורה משמעותית

Mobli נוסדה ב-2010 על ידי משה חוגג (מנכ״ל), יוסי שמש (סמנכ״ל מוצר) ועמנואל מראלי (סמנכ״ל טכנולוגיות). החברה מעסיקה 40 עובדים ומשרדיה ממוקמים ברחוב מאז״ה בתל אביב, ומשרד נוסף ממוקם בניו יורק. זהו סבב הגיוס הרביעי של החברה, לאחר שבסבב הגיוס הראשון שלה ב-2010 גייסה 400 אלף דולרים ממנחם פרץ ולאחר מכן, ב-2011, גייסה 2 מיליון דולרים נוספים ממשה אורץ. בסבב הגיוס השני, השקיעו שחקן הקולנוע ליאונרדו דיקפריו וקבוצת משקיעים פרטיים בשם Morix Holdings סכום של 4 מיליון דולרים נוספים, וב-2012 נכנס לתמונה המשקיע קינס רקישב, שמשקיע בחברות טכנולוגיה נוספות כגון Triplay ו-Net Element עם השקעה גדולה למדי של 22 מיליון דולרים. על פי הנתונים הידועים לנו, סך כל הכספים שגויסו על ידי החברה עומדים על 86.4 מיליון דולרים.

ההשקעה הנוכחית תאפשר Mobli להגדיל בצורה משמעותית את מספר המשתמשים שלה, העומדת על פי מספר ההורדות ב-Play Store של גוגל וב-App Store של אפל על מספר מיליונים בודדים. האפליקציה, הפופולרית פחות במדינות המערב, שם שולטת אינסטגרם של פייסבוק באופן כמעט מוחלט, מצאה לאחרונה את הקהל המועדף עליה דווקא במדינות אמריקה הלטינית והדרומית, שם אינסטגרם פחות מוכרת. על פי ההערכה, America Movil תטמיע את האפליקציה של Mobli כחלק מחבילת האפליקציות במכשירים המשווקים על ידה ובעדכוני הגירסאות הקרובים שתשחרר, כך של-Mobli נוסף כעת, פרט לסכום הכסף הגדול, פוטנציאל גדילה של 246 מיליון משתמשים ב-18 מדינות בהן היא פועלת.

קרלוס סלים | צילום: רויטרס

עידו שדה, סמנכ״ל התפעול של Mobli מסר לגיקטיים: "מובלי ממוקדת בפיתוח וייצור של ערך מוסף טכנולוגי בתחום המוצר וחווית המשתמש עבור קהילת המשתמשים העולמית המתרחבת באופן מואץ. אנו רואים בהשקעה הזו הזדמנות אדירה כמו גם אחריות עצומה להמשיך ולייצר חדשנות תמידית מוכוונת משתמש".

פלטפורמת השיתוף חוצת הפלטפורמות של החברה, הזמינה להורדה לאייפון, אנדרואיד ו-Windows Phone מתמקדת בהעברת חוויה ויזואלית עשירה ורחבה הרבה יותר משאר האפליקציות הקיימות בשוק, כגון אינסטגרם, באמצעות שילוב בין תכני המדיה לשירותים מבוססי מקום – כך למשל, במידה ואתם בהופעה, בית קפה, קניון או כל מקום שהוא תוכלו להכנס אל האפליקציה ולצפות באינספור זוויות שונות וצילומים, אותם העלו משתמשים אחרים הנמצאים באותו המקום ומשתמשים באפליקציה. לחילופין, במידה ולא היה לכם כוח או רצון לצאת, תוכלו להרגיש כאילו אתם חלק מהחוויה באמצעות ישיבה בבית וצפייה בחוויות של המשתמשים האחרים, הנמצאים במקום המעניין אתכם.

חשוב לציין כי אף על פי שהאפליקציה מושקעת מאוד מבחינת ויזואליות ופונקציונליות, ואסטרטגיית השיווק שלה טובה למדי (שיתופי פעולה עם סלבריטאים כגון טובי מגווייר, ליאונרדו דיקפריו, סרינה וויליאמס, לאנס ארמסטרונג והישראלים גל גדות ואסי עזר), אפליקציות מובייל כמו Mobli לא יכולות לשרוד לאורך זמן בפני עצמן (דוגמא קלאסית היא אינסטגרם) ללא מודל כלכלי מוגדר, ונראה כי הייעוד האמיתי שלהן הוא להמכר לאחת מהענקיות השולטות בשוק תמורת סכום גבוה שיספק החזר השקעה נאה ליזמים ולמשקיעים. אך כעת, לאחר ההשקעה הגדולה יחסית שגויסה מ-America Movil, קשה לראות כיצד תימכר Mobli לאחת מענקיות האינטרנט בעתיד הקרוב, ויהיה מעניין מאוד לראות כיצד מייסדי החברה בכל זאת ינסו לשלב מודל עסקי כלשהו באפליקציה.


לידיעה המקורית באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים: צילום וידאו פנורמי במחיר נגיש לכולם: הכירו את Bublcam

עוד בגיקטיים: מחזור החיים של סטארטאפ ב-8 שלבים

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן