Forbes Israel Logo
Sotheby's Metaverse. צילום מסך מתוך האתר
Sotheby's Metaverse. צילום מסך מתוך האתר

השקעה של מיליונים: בית המכירות סותביס מהמר על תחום האומנות הדיגיטלית

בית המכירות הפומביות למוצרי יוקרה ואומנות הגדול בעולם נכנס לתחום ה-NFT באמצעות השקעה בחברת הקריפטו Mojito. בהמשך תוקם פלטפורמת מכירות חדשה וייעודית לתחום. התערוכה הראשונה תכלול יצירות של אומנים מוכרים, חלקן מתומחרות במיליוני דולרים
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

סותביס, בית המכירות הפומביות לאמנות ויוקרה הגדול בעולם, מהמר על עולם האמנות הדיגיטלית על ידי הצטרפות להשקעה של 20 מיליון דולר בסטודיו NFT מדלוואר, Mojito, יחד עם משקיעים נוספים כמו Future Perfect Ventures, Creative Artists Agency ו-NEA's Connect Ventures.

ההשקעה מעריכה את Mojito ב-100 מיליון דולר, לפי ההצהרה, ואחד השותפים במשקיעה Future Perfect, ג'אלאק גו'בנפוטרה, יתפוס מקום במועצת המנהלים שלה. Mojito מתכננת להשתמש בהון החדש כדי לפתח את צוותי ההנדסה שלה על מנת להמשיך לבנות את הפלטפורמה של החברה, וליצור שותפויות נוספות כדי להשיק שוק מותגים ספציפיים ללא ניתוק אסימון (NFT) הפועלים בצורה שונה מהסטנדרט של פלטפורמות כמו אמזון ו-eBay.

סותביס מצטרפת למספר ההולך וגדל של סוחרים ואספנים מסורתיים המאמצים NFT כחלק מהרפרטואר שלהם, כאשר האמנות הדיגיטלית ממשיכה לצבור תאוצה. אבל סותביס לוקחת את מערכת היחסים שלה עם אמנות דיגיטלית צעד קדימה על ידי השקעה ראשונה בחברת קריפטו, תוך הימור על ההצלחה והשכיחות של NFT ונכסי קריפטו אחרים כמוצרים סחירים רציניים.

יצירות של פריס הילטון וגוצ'י

"אנחנו מאמינים בעתיד של שימוש בבלוקצ'יין כדי להרחיב את הבעלות על נכסים דיגיטליים", אומר צ'ארלס פ. סטיוארט, מנכ"ל סותביס. "יש כמות עצומה של מיקוד ועניין ב-NFT. אנחנו שומעים על הקטגוריות הללו מרוב הלקוחות והאספנים הקיימים שלנו, אבל אנחנו גם עוסקים בקהל חדש ודי גדול שמתמקד בקטגוריה הזו. המשימה של סותביס היא לקדם גישה ובעלות על חפצי אמנות וחפצי יוקרה יוצאי דופן, כך שהמיקוד ופיתוח התחום הזה הגיוני מאוד".

פריס הילטון. אחת מהמציגות בתערוכה הראשונה בפלטפורמת ה-NFT סותביס מאטברס. צילום: shutterstock
פריס הילטון. אחת מהמציגות בתערוכה הראשונה בפלטפורמת ה-NFT סותביס מטאברס. צילום: shutterstock

מכירת ה-NFT הראשונה של סותביס התקיימה לפני פחות מחמישה חודשים, והיא עמדה כאירוע חד פעמי. כעת, עם שוק חדש מותאם אישית שתוכנן במיוחד למכירה פומבית של NFT והשקעה בסטארט-אפ שעומד מאחורי הכל, נראה שבית המכירות הפומביות נכנס לתחום ברצינות. בשבוע שעבר השיקה סותביס את פלטפורמת ה-NFT שלה, "סותביס מטאברס", יחד עם סדרת יצירות חדשות למכירה, Natively Digital 1.2: The Collectors, שתקבל הצעות עד ה-26 באוקטובר. המכירה הפומבית כוללת 53 חלקים מהחזקות של 19 אספנים בולטים כולל NFT Girl, Steve Aoki, AOI ופריס הילטון. בנוסף למעקב אחר הנכסים בבלוקצ'יין האת'ריום, השוק מאפשר למציעים לשלם במטבעות את'ר, ביטקוין ו-USDC, כמו גם במטבעות פיאט.

להוריד את מחסום הכניסה

מוקדם יותר השנה, מכירת ה-NFT הראשונה של בית המכירות הפומביות כריסטי התחילה את פיצוץ מוצרי היוקרה בשוק הקריפטו עם מכירה של יותר מ-69 מיליון דולר של "Everydays – The First 5000 Days", מאת האמן הידוע בשם Beeple. זמן לא רב לאחר מכן, המייסד המשותף של גוגנהיים פרטנרס הכריז על תוכניות לבנות את מוזיאון ה-NFT הגדול בעולם במרחק רחובות מה-MoMA בגורד שחקים המשקיף על סנטרל פארק. במהלך שבעת החודשים האחרונים, NFT אומצו כדרך לייצר הכנסות (ולקבל תשומת לב) מתעשייה חדשה לגמרי עבור חברות כולל גוצ'י, בורברי ובאלנסיאגה. היקף העסקאות הכולל של NFT במהלך אותה תקופה גדל מקצת יותר מ-52 מיליון דולר ל-408 מיליון דולר, על פי פלטפורמת ניתוח השוק של NFT NonFungible.com.

אז זה אולי לא מקרי ש-Mojito הוא גם הסטארט-אפ הראשון שמסתעף מסרוטונין, חברת שיווק ומיזמים המסייעת לחברות לקבל תשומת לב באמצעות יישומים הבנויים ישירות על בלוקצ'יין, הנקראים Web3. בינתיים, Mojito בונה ומתחזקת שוקי NFT – כמו סותביס מטאברס – לחברות שישתתפו בשוק המשגשג בתנאים שלהן. השווקים של Mojito תואמים לאפליקציות Ethereum.

"מרחב הקריפטו צבר מוניטין גרוע בשל היותו בלתי נגיש וקשה. אנחנו רוצים לעזור להוריד את מחסום הכניסה, לעשות את זה קל, לעשות את זה כיף ולתת למותגים מקום להפוך את זה לשלהם", אומר דן קינסלי, מנכ"ל ומייסד משותף של Mojito. "אני נלהב מביזור באופן כללי ולעזור להכניס משתמשים למרחב, וזהו צינור מצוין לכך".

שיתוף
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא