הדור הבא של רכבי היוקרה הגיע, והשנים הקרובות עומדות להביא לשוק סדרה של רכבים פורצי דרך שמעלים את רף העיצוב והביצועים. מדובר בגל חדש של מכוניות חשמליות שמחברות כוח, טכנולוגיה ודיוק הנדסי לחוויית נהיגה שאין דומה לה: האצות כמעט לא מציאותיות, שליטה מוחלטת בכביש ותא נהיגה שחושב יחד עם הנהג, מגיב ומזהה כל תנועה בזמן אמת.
בין הדגמים הבולטים הרכב החשמלי המהיר בעולם, רכבים שמסוגלים לגמוע מרחקים עצומים כמעט בלי עצירה, ואחרים שמאיצים מ־0 ל־100 בתוך שניות ספורות. חלק מהדגמים מציעים עיצובים חדשניים עם מושבים שקופים, תא אינטראקטיבי וקווים שמאזנים בין עתידנות לאלגנטיות.
הנה שבעה דגמים שהוכרזו רשמית. חלקם כבר בדרך לייצור, אחרים עדיין בגרסת קונספט. התאור שלהם נמשע בדיוני, אבל הוא כבר ממש מעבר לפינה.
למבורגיני Lanzador
בלמבורגיני החליפו את נהמת המנוע הקלאסית בעוצמה חשמלית, וה־Lanzador הוא הצהרת כוונות ברורה. רכב הקונספט, שהוצג ב־Monterey Car Week, משלב את הקווים החדים והמראה הדינמי והנמוך המזוהים עם המותג, אך מוסיף להם הנעה שקטה ושפע טכנולוגיה.
שני מנועים חשמליים מספקים יחד יותר מ־1,300 כוחות סוס והנעה כפולה, והמבנה שלו מצליח לשלב מראה של רכב־על עם נוחות שמתאימה לשימוש יומיומי. במקום נהמת V10 מסורתית, הוא מאיץ בשקט מוחלט. תא הנהיגה שואב השראה מתא טייס מטוס קרב: הגה שטוח, קונסולה גבוהה ותצוגות דיגיטליות נפרדות לנהג ולנוסע. מתחת לפני השטח פועלת מערכת הנעה מתקדמת ששומרת על אחיזה יציבה גם במהירויות גבוהות במיוחד.

מרצדס AMG GT XX EV
במרצדס בחרו להראות איך נראית עוצמה חשמלית כשמיישמים אותה בסטנדרטים של AMG. ה־GT XX EV הוא רכב קונספט שמציג את חזון חטיבת הביצועים של החברה לעתיד שבו מהירות וחדשנות הולכות יחד.
הרכב נבחן בקיץ האחרון במסלול הניסויים בנארדו שבאיטליה, שם קבע שיאים עולמיים במהירות ובעמידות: במהלך שמונה ימים רצופים עברו שני רכבים יותר מ־40 אלף ק"מ, עם עצירות טעינה קצרות בלבד, הוכחה ליעילות מערכת הסוללות החדשה של AMG.
העיצוב שואב השראה מדגם ה־C-111 האייקוני משנות ה־70, אך נבנה סביב טכנולוגיה עדכנית. מערכת טעינה המאפשרת נסיעה כמעט רציפה, והעבודה המדויקת על יציבות ושליטה ממחישה עד כמה מרצדס מצליחה לשמר את אופייה הספורטיבי גם בעולם החשמלי.
יגואר Type 00
יגואר חושפת צד עתידני שלא ראינו בעבר. ה־Type 00 הוא רכב קונספט חשמלי שהוצג ב־Miami Art Week, קופה בעלת שתי דלתות עם קווים זורמים ודלתות נפתחות כלפי מעלה – מחווה לדגמים האייקוניים של יגואר עם טוויסט עתידני.
תא הנוסעים כולל מצלמות במקום מראות צד ומערכת “Prism Case” שמאפשרת להתאים את תא הנוסעים בזמן אמת באמצעות אלמנטים חכמים שמשנים פונקציות ואווירה. הדגם גם משך תשומת לב בשבוע האופנה בפריז, בזכות השילוב בין אסתטיקה של רכב־על לתפיסה עיצובית המזכירה פריט אופנה עילי.

Polestar 6
ה־Polestar 6 מגלם את המעבר של המותג השוודי לעידן שבו רכב ספורט חשמלי יכול לשלב ביצועים מדויקים עם עיצוב נקי ואלגנטי, שלדה קלה מאלומיניום, גג נפתח וקווים חדים שממשיכים את שפת העיצוב הסקנדינבית.
הרודסטר מצויד בשני מנועים חשמליים והנעה כפולה, תאוצה כמעט מיידית ותגובה מדויקת בכביש, עם חוויית נהיגה מאוזנת ונעימה. גרסת ההשקה, LA Concept Edition, מוגבלת ל־500 יחידות, שכבר נמכרו מראש, עדות לביקוש והעניין הגובר ברכבי ספורט חשמליים.

פרארי Elettrica
פרארי נכנסת לעידן החשמל עם ה־Elettrica, הדגם הראשון בתולדותיה שמוותר על מנוע בעירה פנימית לטובת הנעה חשמלית מלאה. העיצוב שומר על הפרופורציות הקלאסיות של המותג: קווים נקיים, חזית ארוכה ותנוחה נמוכה, אך מאחורי המראה המוכר מסתתרת טכנולוגיה חדשה לגמרי.
הדגם יציע למעלה מ־1,000 כוחות סוס וטווח של כ־500 קילומטר, אך האתגר הגדול של פרארי הוא איך לשמר את הצליל, התחושה והדרמה שמזוהים עם הנהיגה האיטלקית. לשם כך פותחה מערכת שמע ייחודית שמדמה את נהמת המנוע הקלאסי, תוך התאמה מדויקת למהירות וסיבובים.
ה־Elettrica מעוצבת ומתוכננת במרכז החדש של פרארי במרנלו, שם נבנים גם מנועי החשמל והסוללות, כחלק מהמאמץ לשמור על שליטה מלאה בכל שלב של הייצור.

אוואטר Vision Xpectra
Avatr הוא שיתוף פעולה בין BYD הסינית ל־BMW הגרמנית. מרכז הפיתוח של החברה ממוקם במינכן, וה־Vision Xpectra הוא הדגם שמציג לראשונה את הגישה הזו לעולם.
הקונספט, שנחשף בתערוכת IAA במינכן, הוא סדאן ענקית באורך כמעט של שישה מטרים, עם גג זכוכית רציף שמציף את תא הנוסעים באור טבעי. המושבים עשויים אלומיניום קל ומעוצבים כך שיתמכו בגוף, בעוד מערכת פנימית חכמה משנה את התאורה, תנוחת המושבים ותצוגת הצבעים לפי מצב הנסיעה.
ה־Xpectra מציג את מה ש־Avatr מכנה “Emotive Driving” – מערכת שמגיבה בזמן אמת לתנועות ולמצב הנהג. כשמהירות הנסיעה עולה, מושבי הנהג נעים בעדינות, התאורה משתנה והמסכים מתאימים את התצוגה באופן אינטואיטיבי.

רימאק Nevera R
ה־Nevera R של רימאק הקרואטית נחשבת כיום למכונית החשמלית המהירה בעולם. מאחורי התואר הזה ישנם ארבעה מנועים חשמליים, אחד בכל גלגל ומערכת חכמה שמחלקת את הכוח באופן מדויק, מה שמאפשר שליטה מוחלטת גם במהירויות שלא נראות מציאותיות.

הרכב מאיץ מ־0 ל־100 קמ״ש בתוך 1.66 שניות ומגיע למהירות מרבית של 431 קמ״ש. השלדה מקרבון קלת משקל, הבלמים קרמיים, והעיצוב נשען על עקרון פשוט, כל פרט נועד לשרת את הביצועים.
מאחורי ההגה התחושה מזכירה נהיגה במסלול מרוצים, עם תגובה מיידית לכל תנועה. הייצור מוגבל ל־40 יחידות בלבד, שכל אחת מהן מיוצרת בהזמנה אישית ועולה כ־2.5 מיליון דולר.