Forbes Israel Logo
נדב שובל, בוגר רשימת Forbes Under30 ומייסד אופן ווב: "המטרה היא לנצח את פייסבוק" | צילום: OpenWeb
נדב שובל, בוגר רשימת Forbes Under30 ומייסד אופן ווב: "המטרה היא לנצח את פייסבוק" | צילום: OpenWeb

יוניקורן חדש נולד: חברת אופן ווב הישראלית גייסה לפי שווי של 1.1 מיליארד דולר

החברה של נדב שובל, בוגר רשימת Forbes Under30, השלימה סבב גיוס נוסף והפכה ליוניקורן. החברה פיתחה מערכת לתגובות וניהול אינטראקציות באתרי תוכן גדולים' ובראיון שהעניק המייסד לפורבס ישראל עם כניסתו לדירוג, אמר כי המטרה המרכזית היא: "לעצור את פייסבוק"
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

Under 30 and Over Billion: הסטארט-אפ הישראלי OpenWeb של נדב שובל, בוגר Forbes Under 30 הפך ליוניקורן לאחר שהשלים סבב גיוס של 150 מיליון דולר. סבב הגיוס הנוכחי של החברה שפיתחה פלטפורמה טכנולוגית לשיפור השיח באינטרנט, נערך בהובלת הקרנות Insight Partners ו- Georgian Partners ובו השתתפו גם המשקיעים עומר ציגלר, הראל השקעות, Entrée Capital, Dentsu, New York Times, ו-Samsung Next. הגיוס שהושלם מקנה כעת לחברה שהקים היזם הצעיר נדב שובל לפני כעשור, שווי של 1.1 מיליארד דולר.

OpenWeb (Spot.IM לשעבר), הוקמה בשנת 2012 על ידי ישי גרין ונדב שובלבוגר רשימת הצעירים המבטיחים של פורבס ישראל לשנת 2017. לפני כשנתיים מכר גרין את החזקותיו בחברה, לפי שווי של יותר מ-100 מיליון דולר כך לדבריו. נכון להיום החברה מעסיקה למעלה מ- 160 עובדים בישראל, ניו יורק וקייב. בשנים האחרונות החברה חוותה צמיחה אדירה ונכון להיום היא מדווחת על יותר מ-100 מיליון משתמשים פעילים חודשיים.

המערכת של OpenWeb מוטמעת על גבי אתרי התוכן הגדולים בעולם ומאפשרת למעשה למערכת העיתונות הדיגיטלית להוביל את השיח הציבורי – שיח אשר נכון להיום נשלט ברובו על ידי הרשתות החברתיות. OpenWeb בונה את הקהילות של הרוב המוחלט של יצרני התוכן בעולם ועובדת כיום עם מעל ל-1000 חברות מדיה, ביניהם: The times, Yahoo, TechCrunch, Salon, AOL, ו- Fox News. באופן זה מכוונת הפלטפורמה שבנתה החברה  ליצור אלטרנטיבה למונופול ברשתות החברתיות, וזו במטרה לשמר את השיח הנקי ברשת.

עד כה (כולל הסבב הנוכחי), גייסה OpenWeb כ-220 מיליון דולר. המטרה של סבב הגיוס הנוכחי, כך נמסר, היא הרחבת פעילותה של החברה ברחבי הרשת לצד תמיכה בשינוי המתהווה בעולם הפרסום המקוון הכולל אינטרנט ללא קוקיז (third-party cookies) – באופן שיאפשר לגלוש באינטרנט בפרטיות, במצב אנונימי. עוד נמסר כי בכוונת החברה לגייס עשרות עובדים בישראל, בעיקר בתחומי הטכנולוגיה, לצד הרחבת נוכחותה הגלובלית באירופה ואוסטרליה וכן בחינה של מספר רכישות אסטרטגיות.

"סבב הגיוס משמעותי עבורנו במשימה לשיפור השיח ברשת תוך שמירה על ביטחון הגולשים"

״סבב הגיוס מהווה צעד משמעותי עבורנו במשימה לשיפור השיח ברשת״ מסר שובל, מייסד שותף ומנכ״ל החברה. ״באינטרנט הפתוח שכולל גלישה ללא קוקיז, בעלי אתרים מחפשים דרך לבנות מאגר נתונים עבור הקהל שלהם, תוך שמירה על ביטחון הגולשים. סבב הגיוס יאיץ את פעילותנו ויסייע לנו להתרחב לשווקים חדשים בשוק".

"אנו גאים להוביל את שלושת סבבי הגיוס האחרונים של OpenWeb ולתמוך בחברה שמעבר לטכנולוגיית הבינה המלאכותית שבנתה, מובילה שינוי חברתי משמעותי המעודד שיח בריא ברשתות החברתיות״. הצהיר ג׳ף הורינג, מנכ״ל Insight Partners.

צוות אופן ווב לאחר ההודעה על הגיוס | צילום: OpenWeb
צוות אופן ווב לאחר ההודעה על הגיוס | צילום: OpenWeb

המשימה: לעצור את פייסבוק

בראיון שהעניק שובל לפורבס ישראל עם בחירתו לרשימת הצעירים המבטיחים, הציב לעצמו המנכ״ל הצעיר מטרה שאפתנית – ״לעצור את פייסבוק״, אשר לטענתו תורמת לחיסולה של המדיה. "אני רוצה ש־Spot.im (כיום OpenWeb) תוטמע בכל אתר תוכן בעולם, ותהפוך לגאווה ישראלית. אני רוצה שנהיה רשת חברתית מעל כל האינטרנט", אמר.

"אולי אני נשמע מוגזם ואמוציונלי, אבל התשוקה שלי היא קהילות ואני לא רוצה לראות אותן נהרסות. אם אמזון חיסלה את שוק הספרים ואפל חיסלה את שוק המוזיקה, פייסבוק תחסל את המדיה. המשימה שלי היא לעצור את זה".

לראיון המלא בפורבס ישראל

שיתוף
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא