חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

Outbrain ו-Taboola

בחזית השוק הצעיר והפורח הזה, שקשה לדבר בו על חברה דומיננטית אחת ששולטת ללא עוררין, נמצאות מספר חברות ישראליות. שתיים מהן, טאבולה (Taboola) של אדם סינגולדה, ואאוטבריין (Outbrain) של ירון גלאי ואורי להב, נכנסו לרשימה שלנו, בהיותן שתיים מהשחקניות המשמעותיות ביותר בשוק.

אף שקשה לקבוע, כאמור, מי מובילה את השוק המתפתח הזה בוודאות, טאבולה, נחשבת לחברת המלצות התוכן המקוון הגדולה בעולם, לפחות לפי ממצאי חברת המחקר האמריקאית הבינלאומית קומסקור (comScore) מהחודשים האחרונים. הנתונים מצביעים על כך שהחברה מספקת 360 מיליארד המלצות תוכן לכמיליארד משתמשים, בכל חודש.

הטכנולוגיה שפיתחה ממליצה על סרטוני וידאו לאתרי תוכן באמצעות לינקים ממומנים, וכן על כתבות טקסטואליות באתרי חדשות. בין לקוחותיה נמנים תאגידי ענק, כמו AOL, ביידו הסינית, MSN ,CBS ו־USA TODAY, ובשורותיה מועסקים כיום כ־520 עובדים, מחציתם בישראל והשאר בניו יורק, לונדון וטוקיו. הכנסותיה הוערכו ב־2015 בכ־1.3 מיליארד שקל, והיא נחשבת על ידי רבים לחברה הצומחת ביותר בתחום. 

המתחרה הגדולה ביותר שלה היא אאוטבריין, שלאחר 10 שנות פעילות נבחרה ביוני האחרון על ידי האתר Business Insider לאחת מ־10 מחברות הסטראט־אפ המובילות בעולם בתחום האד־טק. את הכנסותיה העריך האתר בסכום של כחצי מיליארד דולר בשנה. הפלטפורמה של החברה מציגה המלצות תוכן בשני מישורים: הפניות לכתבות טקסטואליות והמלצות מבוססות וידאו, על פי המודל הנפוץ כיום של "כתבות נוספות שיעניינו אתכם", המותאמות אישית לקוראים על פי ניתוח העדפות תוכן, שאותו היא היתה מהראשונות לפתח וליישם. החברה מגישה כ־250 מיליארד המלצות תוכן בחודש, לכ־557 מיליון גולשים ברחבי העולם בכ־120 אלף אתרים, בהם גם אתרים מובילים, כמו CNN ,ESPN, Fox News ,The Guardian ,Sky News ואחרים.

לאחרונה החלה אאוטבריין גם בשיתוף פעולה עם בכירת הענף, פייסבוק, במסגרתו הן מפתחות מוצר תוכן שנקרא "צ׳ט־בוט" – מערכות תקשורת אוטומטיות שיאפשרו לגולשים לנהל דו שיח עם אתרי תוכן באמצעות מסנג'ר של פייסבוק.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן