Forbes Israel Logo

מיתוג אישי: כך תעשו את זה נכון

מיתוג אישי שנעשה כמו שצריך יבדל אתכם מהמתחרים | צילום: Shutterstock
מיתוג אישי שנעשה כמו שצריך יבדל אתכם מהמתחרים | צילום: Shutterstock
בין אם מחפשים עבודה כשכירים או נותנים שירותים כעצמאים – מיתוג אישי הוא צעד בסיסי להצלחה. גם אם אתם נרתעים מהרעיון לשווק את עצמם או פשוט לא יודעים מאיפה להתחיל - הנה כמה טיפים פשוטים שיעזרו לכם לבסס את עצמכם כמותג מצליח

Contributors

מיתוג אישי הוא המאמץ המודע והמכוון ליצור ולהשפיע על התפיסה הציבורית כלפיכם כדי להתקדם בחיים העסקיים, המקצועיים והאישיים. מיתוג אישי שנעשה כמו שצריך יבדל אתכם מהמתחרים ויאפשר לכם לבנות אמון עם לקוחות פוטנציאליים ומעסיקים.

בין אם אתם מחפשים עבודה כשכירים או נותנים שירותים כעצמאים, למיתוג אישי יש ערך רב ואף יכול, כאשר מבצעים אותו נכון, להוביל אתכם לעבודה או לעסקה הבאה שלכם.

לפניכם 6 טיפים שיעזרו לכם לבסס מיתוג אישי:

1. הרצו בכנסים

הרצו באירועים בכל פעם שיש לכם הזדמנות. בהתחלה, הם יכולים להיות רק אירועים קטנים או מפגשי קהילה ועם הזמן, ההזדמנויות להרצות יגדלו. כדאי לצלם את ההרצאות שלכם ולקדם אותם ברשתות החברתיות – כך ניתן להגיע לאנשים הרלוונטיים ולקבל הזמנה לדבר באירועים נוספים.

הרצאה היא דרך מצוינת לבנות את הקשר שלכם ישירות עם הקהל אליו אתם פונים, וזו גם דרך לבסס את עצמכם כמומחים. ישנם מועדונים, קהילות וקבוצות רבות המקיימים מפגשים חודשיים ומחפשים דוברים. צרו קשר עם כמה שיותר מהקבוצות האלה והציעו את שירותיכם.

השתמשו בהזדמנות הזו כדי לתת ערך רב ככל האפשר לקהל ולא כדי לקדם את השירותים שלכם, זה יבוא מעצמו אם ההרצאה תהיה טובה. כמה שתספקו מידע מועיל בצורה מרתקת, כך תקבלו בקשות רבות יותר לדבר באירועים.

2. הגדילו נוכחות דיגיטלית

אחת הדרכים הטובות ביותר למיתוג אישי היא על ידי יצירת תוכן שמועיל לאנשים בתחום שאתם פועלים בו. החל מפתיחה ותחזוק חשבונות אישיים של הפלטפורמות החברתיות השונות (לינקדין, אינסטגרם, פייסבוק, טוויטר, יוטיוב), פרסום על בסיס קבוע של תוכן ושיתוף תוכן של אחרים, ועד לפעילות בקהילות מקוונות בתוך הנישה שלכם, לענות על שאלות, לתת עצות ולעזור לאחרים בכל מה שאתם יכולים.

בטווח הארוך יותר, תוכלו כבר לבנות קהילה משלכם. זה יכול להיות באמצעות פודקאסט, ערוץ יוטיוב, בלוג, חשבון אינסטגרם, או שילוב של כמה פלטפורמות.

3. התארחו בפודקאסטים

הפודקאסט הוא אחת הפלטפורמות היותר פופולריות בשנים האחרונות וישנם פודקאסטים רבים בתחומים שונים. לקבל הזמנה מצד מומחה אחר שמתחזק פודקאסט ממצב גם אתכם כמומחים. תוכלו לנצל את הבמה ולדבר על נושא שימשוך אנשים לעקוב אחריכם.

השיחה יכולה להיות סשן על הסיפור האישי שלכם, על תוכן מקצועי שאתם מעוניינים לחלוק עם אנשים וכל דבר שיכול לחדש משהו לקהל המאזינים. ככל שלפודקאסט יש יותר מאזינים כך האימפקט שלכם יגדל. ניתן כמובן להתחיל עם פודקאסט מתחיל שמיועד לקהל קטן ועם הזמן וצבירת מוניטין לקבל הזמנות לפודקאסטים הגדולים יותר.

4. כתבו מאמרי דעה

ברגע שמגזין בעל שם מזמין אתכם להצטרף לחלק מצוות הכותבים המומחים שלו, זה ממתג אתכם כמומחים ברמה ארצית או בינלאומית. ניתן להתחיל על ידי כתיבת מאמרי דעה בחשבונות הסושיאל הפרטיים שלכם, בעיקר בלינקדין.

צבירת קהל קוראים נאמן יכול להוביל להצעה מצד כתב עת מוכר להכניס אתכם לצוות הכותבים שלו. ישנם מגזינים שמאפשרים להציע להם מאמרים לפרסום, כדאי לנסות לשלוח להם.

יצירת תוכן המועיל לאנשים בתחום שלכם הוא אחת הדרכים הטובות ביותר למיתוג אישי | צילום: Shutterstock

5. כתבו ספר

כתיבת ספר שרלוונטי לנישה שלכם זה כלי שיווקי נהדר. תוך כדי בניית התוכן המקוון שלכם, תלמדו אילו שאלות, אתגרים ונושאים עולים על בסיס קבוע. אתם יכולים להשתמש בתכנים שעולים ולהפוך אחד מהם לנושא לספר שתכתבו.

כל אחד שמומחה ונלהב לגבי תחום מסוים יכול לכתוב ספר. אם אתם בקיאים בתחום שלכם, אתם בהחלט יכולים לעזור למי שפחות מנוסה, או לציבור הרחב יותר, להבין אותו. לאחר שנוצר, הספר שלכם הוא "כרטיס ביקור" מדהים. תארו לעצמכם לתת למישהו עותק של הספר שלכם באירוע נטוורקינג, במקום פיסת נייר, זה הרבה יותר מרשים.

6. המשיכו לצבור ידע

אם אתם רוצים להיות מומחים בתחומכם, אתם צריכים להמשיך ללמוד גם בעצמכם. השתתפו באירועים שמקיימים מומחים אחרים, קראו כמה שיותר ספרים ומאמרים, והשתתפו בכמה שיותר תוכניות הכשרה.

הלמידה אף פעם לא נגמרת, תמיד יש מה ללמוד. אתם חייבים להיות הראשונים ששומעים על הטרנדים בתחומכם כדי שתוכלו להעביר ראשונים את המידע לעוקבים אחריכם. זו הדרך הטובה ביותר להבטיח שתהפכו למומחים בענף שלכם. 


קרן הוד היא בוגרת רשימת Forbes 30Under30, מייסדת ומנכ”לית ארגון היזמות הבינלאומי לנשים WE – Women Entrepreneurship

ה-Contributers של פורבס ישראל הם כותבים עצמאיים שנבחרו על ידי מערכת פורבס, מומחים בתחומם, המספקים פרשנות וסקירת תופעות עכשוויות בתחום התמחותם. התוכן הוא מטעמם ובאחריותם והוא אינו תוכן ממומן.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.