Forbes Israel Logo

"הורות היא פרויקט מורכב – רצינו להפוך את החוויה למזמינה ונוחה יותר"

"בעינינו, החוויה הכוללת של ההורים לא פחות חשובה משל הילדים, זה מוביל אותנו לאורך כל הדרך" | צילום: ניר סלקמן
"בעינינו, החוויה הכוללת של ההורים לא פחות חשובה משל הילדים, זה מוביל אותנו לאורך כל הדרך" | צילום: ניר סלקמן
בלב שכונת בזל בתל אביב הוקם בית קפה עם קונספט ייחודי: בר המיועד להורים לצד משחקיית בוטיק המאפשרת אינספור פעילויות לילדים. האחיות אושרי אוטמזגין ומיטל פרג'ון השכילו להבין את הצורך ההורי ויצרו קהילה קטנה ומשפחתית בלב העיר: "יצרנו מעטפת שלמה"

בלב שכונת בזל בתל אביב, הוקם קצת לפני שלוש שנים בר קפה עם קונספט ייחודי – בובוש, או בצרפתית "הדבר החמוד ביותר בעולם". בשונה משפע בתי הקפה בעיר, בובוש מתהדר בכמה מאפיינים פחות סטנדרטיים.

בתוך הקפה השכונתי נמצאת משחקיית בוטיק לילדים שלא שוכחת להעניק יחס הולם גם להורים ולהציע להם כיבוד, קוקטיילים מושקעים, קפה טוב, אך בעיקר הזדמנות לנוח ולהתחבר עם הורים אחרים בזמן שהילדים משתוללים. בקיצור – סוג של קהילה אלטרנטיבית.

"הורות היא פרויקט מורכב וכאימהות תהינו איך אין מקום אחד שמאפשר להפוך את החוויה ההורית למזמינה ונוחה יותר", אומרת המייסדות האחיות אושרי אוטמזגין ומיטל פרג'ון. "רצינו לפגוש אנשים כמונו שרוצים להירגע ולנוח מהאינטנסיביות של היומיום במקום ראוי, שיהיה נעים בו ושגם הילדים שלנו יוכלו לשחק בו באופן מוגן ובטוח. בעיניינו, החוויה הכוללת של ההורים לא פחות חשובה משל הילדים, וזה מוטיב שמוביל אותנו לכל אורך הדרך".

יצירתיות היא שם המשחק

המקום כולל, כאמור, בית קפה שמגיש גם אלכוהול ומאפשר להורים ליהנות מ"האפי־האוור" שבה מוגשים משקאות איכותיים. לילדים מחכים שלל משחקים צבעוניים ומושקעים, לרבות סופרמרקט מדומה, קיר טיפוס ובריכת כדורים רחבת ידיים.

הרעיון הראשוני להקמת המשחקייה עלה כששתי האחיות היו בנקודת מפנה בקריירה. מיטל עבדה במשך שנים באל על ואושרי בחברת רפא"ל, תעשיות הרחוקות שנות אור מעולם ההסעדה והילדים. הצורך בשינוי, לצד ההבנה בצורך המדויק שאין לו מענה, הולידו את בובוש, שהפכה במהרה למקום מפלט באמצע העיר. "הפכנו לבית. כאלף משפחות מגיעות לכאן באופן קבוע ומלוות אותנו לאורך כל הדרך. יש פה גם שירותים לנשים בחופשת לידה, שירותי פעוטון וימי הולדת. זו מעטפת שלמה", הן מספרות.

"בסופו של דבר, יצירתיות היא שם המשחק ביזמות והדבר החשוב בעינינו היא לא לפגוע ברמה הגבוהה שהלקוחות שלנו הורגלו אליה"

נאמנות הלקוחות הוכיחה את עצמה גם בתקופה המאתגרת בצל התפרצות הקורונה. העסק חווה קשיים בשל מגבלות ההתקהלות ולכן היה צריך להמציא את עצמו מחדש. כאן היצירתיות היתה המפתח. "בתקופת הסגרים קיבלנו אישור להפעיל גן ילדים להורים בתפקידים חיוניים ופתחנו אותו בהתאם למגבלות, במתכונת של קפסולות", הן מספרות.

"בסופו של דבר, יצירתיות היא שם המשחק ביזמות והדבר החשוב בעינינו היה לא לפגוע ברמה הגבוהה שהלקוחות שלנו הורגלו אליה".

אוטמזגין ופרג'ון לא מתכוונות לעצור כאן וכבר חושבות על העסק הבא. "כל אחת מאיתנו מבינה באיזה תחום היא טובה, אבל אנחנו מבינות שזה לא המצב בכל עסק מתחיל. הרבה אנשים מגיעים להתייעץ איתנו בשנים האחרונות, ולכן השאיפה היא להקים פלטפורמת ייעוץ עסקי שתכלול בתוכה את המעטפת שכל עסק צריך".

הרשמה לניוזלטר

כתבות נוספות