חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

"השאיפה שלנו היא שאנשים יחליפו את הרדיפה אחרי לייקים באינטראקציות בעולם האמיתי"

מייסדי הוביז: "רואים את ההשפעה שלנו על אנשים" | צילום: ניר סלקמן
מייסדי הוביז: "רואים את ההשפעה שלנו על אנשים" | צילום: ניר סלקמן
הסיפור של הרשת החברתית החדשה החל כשעידו כהן רצה לחזור לשחק כדורגל בשכונה. הוא חיפש שותפים בפייסבוק ובקבוצות וואטסאפ והגיע מסקנה שאין פלטפורמה טובה בתחום. כדי לשנות את המצב הוא צירף את חבריו הוותיקים מתן בורשטיין ועמית קפלן, ויחד הם יצרו מקום להיכרויות חברתיות בעולם האמיתי

הסיפור של הרשת החברתית הוביז (Hobiz) התחיל לפני כשנתיים כשעידו כהן, שהיה באותה עת מנהל שיווק בחברת ייבוא מחשבים מובילה, רצה לחזור ולשחק כדורגל בשכונה בראשון לציון. הוא חיפש שותפים בפייסבוק ובקבוצות וואטסאפ והגיע למסקנה שאין פלטפורמה טובה לארגון קבוצות של אנשים בעלי תחומי עניין משותפים.

אז הוא גייס את שני חבריו הקרובים עמית קפלן (מנהל הטכנולוגיות) ומתן בורשטיין (מנכ"ל), שאותם הכיר עוד בגן הילדים. קפלן היה אז מנהל צוות מחקר סייבר בג'נרל אלקטריק, ובורשטיין עבד כמנהל בכיר בצ'ק פוינט. יחד הם הקימו את הוביז – רשת חברתית שמאפשרת לכל אחד ואחת למצוא שותפים על בסיס תחומי עניין ומיקום גיאוגרפי, ולהיפגש בעולם האמיתי.

"כמו הרבה עסקים בתחילת דרכם, גם אנחנו חווינו בהתחלה קשיים", אומר כהן, סמנכ"ל השיווק, "הכנו תשתיות לאפליקציה, השקענו כסף ולאחר שהאפליקציה עלתה לאוויר, בתחילת 2020, פרצה מגפת הקורונה, דבר שאי אפשר היה להתכונן אליו". לאפליקציה, שמטרתה להפגיש בין זרים במציאות, בתקופה של ריחוק חברתי, זו היתה מכה אנושה.

"עם הזמן התאמנו את האפליקציה לעידן הקורונה וראינו צמיחה בכמות המשתמשים למרות הריחוק החברתי. למשל, בהוביז אפשר להגדיר חיפוש פרטנרים לתחביבים לפי רדיוס של אלף מטר, דבר שהיה מאוד יעיל בזמן הסגרים. דבר נוסף הוא התו הירוק. חששנו שזה ימנע מאנשים להיפגש אז בגרסה האחרונה החלטנו להוסיף את האפשרות לציין למי יש תו ירוק", מסביר בורשטיין. "גם במהלך המבצע הצבאי בעזה בחודש מאי היתה ירידה בתנועה. אומנם משתמשים דיברו המון בצ'אטים, אבל פחות נפגשו במציאות. ובגלל שזו מטרת העל של הוביז, די התבאסנו", הוא מודה.

"אנחנו בטוחים שיש לנו מוצר בעל ביקוש אדיר בשוק. אנחנו מנגישים את העולם הווירטואלי לעולם האמיתי"

ובכל זאת, מאז שהאפליקציה עלתה לאוויר נעזרים בה עשרות אלפי משתמשים שמחפשים פרטנרים לתחביבים שלהם, בכל הגילים ובכל רחבי הארץ."היום, אחרי שקיבלנו פידבקים מהמשתמשים, אנחנו בטוחים שיש לנו מוצר בעל ביקוש אדיר בשוק. אנחנו רואים מה קורה עם הדורות הצעירים. מצד אחד כל היום בנייד ובמחשב ומצד שני מחפשים קרבה ותקשורת אנושית, אבל מתקשים למצוא אותן או לא יודעים איך. הוביז מנגישה להם את המעבר מהעולם הווירטואלי לעולם האמיתי, ומכירה להם חברים חדשים תוך כדי משחק כדורסל או קטאן בשכונה. אנחנו שואפים שבמקום שאנשים ירדפו אחרי לייקים ותגובות לתמונות וסרטונים בעולם הווירטואלי, הם ירדפו אחרי היכרויות ואינטראקציות עם אנשים בעולם האמיתי".

לדברי בורשטיין, הם עדים לצמיחה של האפליקציה מדי יום. "אנחנו רואים את ההשפעות שלה על אנשים, וזה מחזק את מה שהרגשנו בתחילת הדרך – שהוביז יכולה לתרום משמעותית לחברה שבה אנו חיים".

הרשמה לניוזלטר

כתבות נוספות

דילוג לתוכן