Forbes Israel Logo
דירוגי פורבס

"אנחנו מביאים בשורה ומייצרים מוטיבציה כלכלית לעשייה חברתית"

מייסדי Jumpin: "יש אנשים שצריך לפתוח להם את הדלת" | צילום: ניר סלקמן
מייסדי Jumpin: "יש אנשים שצריך לפתוח להם את הדלת" | צילום: ניר סלקמן
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
מיה שהם פגשה לאורך הקריירה שלה מאות מחפשי עבודה מוכשרים שלא קיבלו הזדמנות מהסיבות הלא נכונות. ב-2018, לאחר כמה שנים של מחקר וחיפוש, היא גיבשה מודל עסקי-חברתי שמייצר מוטיבציה כלכלית למעסיקים לשלב אוכלוסיות בעולמות הדיגיטל. כך הקימה יחד עם ברק דימנשטיין חברה מהפכנית בתחום

מיה שהם פגשה לאורך הקריירה מאות מחפשי עבודה מוכשרים שלא קיבלו הזדמנות מהסיבות הלא נכונות. מדובר באנשים שנמצאים בפריפריה החברתית והגיאוגרפית של ישראל, בין היתר חיילים בודדים, עולים חדשים, חרדים, ערבים ומשפחות חד־הוריות, שמסיבות שונות לא הצליחו לקבל הזדמנות שווה ולממש את עצמם בשוק העבודה.

ב־2018, לאחר כמה שנים של מחקר וחיפוש, גיבשה שהם מודל עסקי־חברתי שמייצר מוטיבציה כלכלית עבור מעסיקים ומאפשר לאותם כישרונות מהפריפריה החברתית והגיאוגרפית להשתלב בעבודה בעולמות הדיגיטל. כך קמה Jumpin, שמציעה הכשרה כוללת באמצעות קורסים בתחום הדיגיטל – מעיצוב חוויית משתמש ועד שיווק דיגיטלי – לצד הדרכה צמודה שכוללת סדנאות קריירה, היכרות עם מעסיקים פוטנציאליים וליווי תעסוקתי עד ובמהלך ההשתלבות בעבודה.

"המודל של Jumpin ייחודי בגלל שהוא מייצר מוטיבציה כלכלית לעשייה חברתית. המעסיקים מגייסים טאלנטים, ויחד אנו מקדמים גיוון תעסוקתי, ומעניקים מקפצה למימוש פוטנציאל מקצועי וכלכלי לאותם מחפשי עבודה", מסבירה שהם, שמכהנת כמנכ"לית החברה. "אנחנו בודקים את הרקע, אך אין רשימת קריטריונים קשיחה – מכיוון שמדובר באוכלוסיות עם נגישות נמוכה להזדמנויות. כל מה שצריך הוא לפתוח להם את הדלת והם ימריאו".

התוכנית הראשונה הצליחה מעבר לציפיות. ל־Jumpin הגיעו פניות רבות ממעסיקים שחיפשו עובדים ובחברה הצליחו למצוא עבודה ל־95% מבוגרי הקורסים. מאז הם ממשיכים להתרחב ולגדול, כשעד היום הושמו בעבודה כ־150 בוגרים.

חישבו מסלול מחדש

השנה האחרונה היתה מכריעה בפעילות של Jumpin. לקראת סוף 2020 אתגרי הקורונה התחילו להשפיע ועתיד החברה לא היה ברור. מצד אחד, הסגרים עודדו פעילות אונליין והגדילו את תעשיית הפרסום והדיגיטל. מן הצד השני, חוסר הוודאות והסגרים יצרו חשש אצל אוכלוסיות היעד להתחייב לשינוי קריירה – נוצר עבורם צורך מיידי בהכנסה, או לחלופין צורך בביטחון שבדמי האבטלה.

"זו היתה שנה מאתגרת שדרשה מאיתנו יצירתיות ניהולית ואסטרטגית, שינוי מודלים באופן שיתאים לקהל היעד שלנו וגם יקיים אותנו, המתח בין העסקי לחברתי היה בשיא. מה שהטה את הכף לבסוף היה מענק מטעם רשות החדשנות להכשרה והשמה של עובדים להייטק. שנת 2021 היוותה מפנה וקפיצה משמעותית בפעילות שלנו, שהוכפלה".

כעת, החזון של Jumpin הוא להפוך ל־Digital Hub – מודל חדשני שמאפשר הכשרות מעשיות בסוכנות דיגיטל שמפעילה Jumpin עצמה. "ב־2020 הקמנו את סוכנות הדיגיטל מבית Jumpin, עם השותף ברק דימנשטיין", מסבירה שהם. "ה־Digital Hub יביא את הבשורה לא רק מבחינת ההשפעה החברתית, אלא לתעשיית ההכשרות ושוק העבודה הבינלאומי".

הרשמה לניוזלטר

כתבות נוספות