Forbes Israel Logo
דירוגי פורבס

"כל מוצר נעטף באהבה. מי שפותח את הקופסא מרגיש שירושלים מתפשטת אצלו בגוף"

חן ואלון קורן: "עבדנו קשה כדי להמציא את הבשורה כל חודש מחדש" | צילום: ניר סלקמן
חן ואלון קורן: "עבדנו קשה כדי להמציא את הבשורה כל חודש מחדש" | צילום: ניר סלקמן
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
חן ואלון קורן הקימו את החברה המבטיחה שלהם לגמרי במקרה, לאחר שנתקלו בשכנה שהתעניינה היכן אפשר לקנות מאכלים ביתיים כמו שמכינה אמא של חן. מיד הם השיבו: "אצלנו", ומהר מאד התגבש עסק סביב אוכל, סדנאות בישול, סיורי אוכל בשוק ועוד

קופסא מהשוק נולדה לגמרי במקרה. חן ואלון קורן נתקלו בשכנה שהתעניינה היכן אפשר לקנות את הקוסקוס כמו זה שמכינה אמא של חן. הם מיד השיבו: "אצלנו". מהר מאוד התגבש עסק סביב אוכל, סדנאות בישול, סיורי אוכל בשוק מחנה יהודה וגם – קופסא מהשוק.

"ערב אחד הדרכתי סיור בשוק מחנה יהודה ותוך כדי שאני מובילה קבוצה מתחנה לתחנה קיבלתי הודעה שהלילה חברים חוגגים יום נישואין וחייבים לשלוח להם משהו.

"ניסיתי לחשוב מה אפשר לקנות מהשוק, והחלטתי לקנות משהו מכל תחנה שהגעתי אליה עם הקבוצה. קניתי קופסא יפה וצלופן, ארזתי הכל יחד ושלחתי. מאוחר יותר הם כתבו לי שזו המתנה הכי טובה שקיבלו ושאני חייבת לפתח את הרעיון הזה".

בדצמבר 2018 פתחו חן ואלון אתר הזמנות לקופסאות השוק שמכילות מגוון רחב של מוצרים טריים, בגדלים ובמחירים שונים.

"הצוות שלנו יוצא מוקדם בבוקר לשוק מחנה יהודה ומלקט את המוצרים הכי טריים וטובים שיש. משם הם מגיעים לסטודיו שלנו, בסמוך לשוק ומתחילים להרכיב את הקופסאות שהלקוחות הזמינו", מסבירה חן. "כל מוצר נעטף באהבה ומספר סיפור, ולכל קופסא נכנסת גלויה מעוצבת עם הברכה של הלקוח. הקופסא נשלחת לכל העולם ומעלה זכרונות וגעגועים בלבבות, מי שפותח אותה מרגיש איך ירושלים מתפשטת אצלו בגוף ובבית".

כבר עם השקת האתר החלו לזרום עשרות הזמנות, הרבה מעבר לכמות שלה ציפו. העסק המשיך לצמוח וכיום, קופסא מהשוק מעסיקה כ־10 עובדים ועומדת על מחזור מכירות של 7 מיליון שקל בשנה.

לא להפסיק לחדש

מגפת הקורונה היוותה מנוע חזק לפעילות של קופסא מהשוק ולצמיחה עצומה שהגיעה בעקבותיה, ולא רק בקרב לקוחות פרטיים, חברות גדולות שלחו קופסאות ומתנות לעובדים במהלך הסגרים, וקופסא מהשוק היתה שם כדי לתת את המענה.

"אבל מהצד השני, נולדו עוד ועוד עסקים דומים לנו. אנשים שהעסק שלהם נסגר בגלל המגפה וראו את ההצלחה בשליחת מארזי מתנה. היינו צריכים לעבוד קשה מאוד כדי להמציא את הבשורה כל חודש מחדש, להיות הכי טובים, לבדל את עצמנו מהשאר, לא לוותר על הטריות, על האיכות, על הנראות, על הסיפור שלנו", מסבירה חן.

השאיפה כעת היא להפוך למותג בינלאומי גדול, "להיות שם דבר בתחום המתנות הקולינריות ולאסוף עוד ועוד הודעות מרגשות מאנשים שקיבלו את הקופסא שלנו והיא הדליקה להם אור בלב".

הרשמה לניוזלטר

כתבות נוספות