Forbes Israel Logo

הרעיון מצוקרברג – הביצוע כחול לבן: כך משחררת דאטג'ן את הפקק של הבינה המלאכותית

יכולותיה של Datagen משרתות תעשיות מגוונות כולל רובוטיקה, מכוניות חכמות, חנויות חכמות, מטאוורס ועוד. גיל אלבז (מימין) ואופיר צוק
יכולותיה של Datagen משרתות תעשיות מגוונות כולל רובוטיקה, מכוניות חכמות, חנויות חכמות, מטאוורס ועוד. גיל אלבז (מימין) ואופיר צוק
סרטון של מיייסד פייסבוק מסתבך עם קסדת מציאות מדומה ושלטים מיותרים בידיים, הוליד אצל אופיר צ'קון וגיל אלבז את הרעיון לבניית מערכת לדיוק בינה מלאכותית שעושה סדר בהררי הדאטה שמזינים את ה-AI

גיוסים: כ־70 מיליון דולר

עובדים: 80

מייסדים: אופיר צוק (צ׳קון) וגיל אלבז

הקמה: 2018

משקיעים: TLV Partners, Viola Ventures, Viola Growth, Scale Venture Partners, Spider Capital


הרעיון להקמת Datagen נולד אצל אופיר צ'קון (CEO) וגיל אלבז (CTO) – מייסדי החברה, כשצפו בסרטון של מארק צוקרברג, חבוש בקסדת מציאות מדומה המופעלת באמצעות שלטים ידניים. השניים זיהו כי מצלמות הקסדה אינן מסוגלות להבין את התנהגות הידיים האנושיות ועל כן נדרשים שלטים ידניים כדי לממש את יכולות הזיהוי שלהן. מהר מאוד הבינו שהפער שזיהו קיים בתחומים רבים אחרים של הבנת המציאות באמצעות מצלמות.

בליבה הטכנולוגית של Datagen טמון אותו פתרון חדשני אשר יוצר סימולציה תלת ממדית של המציאות. הוא מזין במהירות מנועי בינה מלאכותית בנתוני התמונות הנדרשים להן לצורך אימון המערכת. תהליך יעיל זה פותר את צוואר הבקבוק של הבינה המלאכותית בשנים האחרונות, שנגרם מהצורך לאסוף, לתייג ולנקות דאטה של תמונות באופן ידני – תהליך יקר שנמשך חודשים רבים, מניב דאטה 'מלוכלכת', מוטה וכולל שגיאות.

בכך למעשה הטכנולוגיה של החברה מייתרת את הצורך לרכוש ולתייג דאטה באופן ידני – שלבים הצורכים נפח גדול של זמן ומשאבים – ובכך היא מסייעת לצוותי הראייה הממוחשבת להביא לשוק במהירות גדולה יותר אפליקציות בתחומים שונים. יכולותיה של Datagen משרתות תעשיות מגוונות כולל רובוטיקה, מכוניות חכמות, חנויות חכמות, מטאוורס ועוד.

"כדי שמרכולים חכמים ללא קופה ידעו לזהות מי אנחנו, אילו מוצרים לקחנו ולחייב אותנו כשאנחנו יוצאים מהסופר – צריך להזין אותם בהרבה מאוד נתונים״, מסביר צ׳קון המנכ״ל. "Datagen מביאה גישה חדשה לעולם הזה ובונה סימולטור תלת ממדי של העולם האמיתי בעזרת אלגוריתמים מורכבים״.

בסבב ה־Pre Seed שנסגר ביוני 2019, גייסה החברה 3.5 מיליון דולר בהובלת TLV Partners, ובשנה שעברה סגרה החברה גיוס סבב A של 15 מיליון דולר בהובלת Viola Ventures. לאחרונה השלימה החברה סבב גיוס נוסף בו גייסה 50 מיליון דולר. בסך הכל עד היום גייסה Datagen 70 מיליון דולר, כאשר שווי החברה גדל פי חמישה מאז הגיוס הקודם.

הרשמה לניוזלטר

כתבות נוספות