Forbes Israel Logo

הבינה המלאכותית שרותמת את מהפכת הפינטק למען העסקים

רונן בן-עמי (מימין) ואופיר טהור. JUSTT | צילום: עומר שטיין
רונן בן-עמי (מימין) ואופיר טהור. JUSTT | צילום: עומר שטיין
כיום רוב ביטולי עסקאות האשראי נגרמות שלא בצדק – ובעלי העסקים משלמים על כך מחיר יקר ⋅ באמצעות בינה מלאכותית מסייעת JUSTT, שהקימו רונן בן עמי ואופיר טהור, לעסקים להוכיח את תקפות העסקה

גיוסים: 70 מיליון דולר
עובדים: 180
מייסדים: רונן בן-עמי ואופיר טהור
הקמה: 2020
משקיעים: Oak HC/FT, Zeev Ventures, F2 Capital Citi Ventures


עברתם על פירוט האשראי וראיתם חיוב שאתם לא מכירים? ייתכן שתתקשרו לחברת האשראי ותבצעו "הכחשת עסקה". במקרים רבים תזכה חברת האשראי את חשבונכם, ותגבה אותו במקביל מהסוחר בליווי קנסות.

Justt היא חברת פינטק שהופכת את הליך בירור הכחשת עסקאות בכרטיסי אשראי לפשוט וקל עבור בתי העסק. היא מסייעת לעסקים בפעילות אל מול חברות האשראי והבנקים, מבלי שהם יצטרכו לקחת חלק בתהליך הארוך והמורכב.

"כיום, כ-86% מהכחשות העסקה נגרמות בשל 'הונאה ידידותית' – בעל כרטיס האשראי מבטל את הרכישה ומקבל החזר כספי אשר אינו מגיע לו כלל", מסבירים בחברה. "החברה משתמשת בבינה מלאכותית ולמידה מעמיקה, שמבוססות על פרמטרים רבים ומצליחות לנסח לבעל העסק מכתב אוטומטי שמוכיח שאכן העסקה בוצעה", הם אומרים.

Justt נוסדה ב-2020 ומעסיקה כיום למעלה מ-180 עובדים, רובם ממוקמים במשרדי החברה בתל אביב, אך ישנם גם מספר עובדים בצפון אמריקה ובניו יורק. כ-70 מיליון דולר גויסו לקופת החברה בשלושה סבבים.

רונן בן-עמי, אחד ממייסדי החברה זיהה את הבעיה הקיימת בתחום החיוביים החוזרים, והחל בבניית פתרון מתודולוגי לטיפול בה. ב-2018, הוא החליט למצוא פתרון טכנולוגי שישלים את הפתרון המתודולוגי, ושם לו מטרה להקים חברה שתספק מענה לבעיה. היזם אופיר טהור, שהתגורר בזמנו בטורונטו, הצטרף.

"שנינו הורים לילדים, אז בהתחלה עוד לא עזבנו את מקומות העבודה שלנו, ועבדנו במקביל על הקמת החברה. זה היה מוזר, בגלל הפרשי השעות בין טורונטו לתל אביב", נזכרים השניים. בן-עמי וטהור החתימו ב-2020 שני לקוחות ראשונים, לקוחות אחרים החלו להגיע, והיום לדבריהם, מספקת החברה שירות למאות לקוחות, בעיקר בארה"ב.

"אבן הדרך הבאה מבחינתנו היא להרחיב ולבסס את רשת המכירות שלנו בחו"ל. אנחנו מאמינים שהמתודולוגיה ושהטכנולוגיה שבנינו עבור חיובים חוזרים לבעלי עסקים מקוונים, יכולות להיות רלוונטיות גם לבעיות נוספות בתחום הכחשות עסקה ותשלומים, ואנו עובדים על ייצור פתרונות נוספים בתחום זה".

הרשמה לניוזלטר

כתבות נוספות

דילוג לתוכן