Forbes Israel Logo

העולם שייך ליצרני התוכן ומשפיעני הרשת – וככה הם גם עושים מזה כסף

Stream Elements גייסה עד היום כ-112 מיליון דולר בשני סבבי גיוס. גיל הירש | צילום: יח"צ
Stream Elements גייסה עד היום כ-112 מיליון דולר בשני סבבי גיוס. גיל הירש | צילום: יח"צ
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook
הפלטפורמה של StreamElements מאפשרת ליוצרי התוכן ומשפיעני הרשת להגדיל את החשיפה לקהל שלהם – ובכך לייצר הכנסות חדשות

גיוסים: כ־112 מיליון דולר

עובדים: כ-270

מייסדים: דורון ניר, גיל הירש, ראם שרמן ואור פרי

הקמה: 2017

משקיעים: SoftBank, PayPal, State of Mind Ventures, Pitango, מנורה, מבטח שמיר


בעידן הטרנספורמציה הדיגיטלית הופך העולם לדיגיטלי יותר ואנו נמצאים בעיצומו של הדור השלישי של האינטרנט – ה־Web 3.0 – שבו המשתמשים הם היוצרים הגדולים, ומשפיעני הרשת נותנים את הטון. אלה מייצרים מדי יום כמויות תוכן אדירות בפלטפורמות חברתיות כמו יוטיוב, פייסבוק או טיק־טוק, ובדרך גם מצליחים לגזור קופונים שמנים מנחילי העוקבים – המתורגמים להכנסות של מיליונים. 

StreamElements מכוונת בדיוק לקהל המשתמשים המיוחד הזה, שצומח בשנים האחרונות באופן אקספוננציאלי – והיא עושה זאת באמצעות הפלטפורמה המיוחדת שפיתחה עבור יוצרי תוכן בווידאו. המשתמשים האקטיביים – גיימרים בעיקר – משדרים על גבי רשתות סטרימינג כמו אלה של יוטיוב או טוויץ׳ למשל, ומשתמשים במגוון הכלים החינמיים שמספקת הפלטפורמה – התראות, צ'ט־בוטים, חנויות מקוונות או טיפים מהעוקבים ברשת – הכל כדי שיוכלו להגדיל ולגוון את החשיפה והאינטראקציה עם הקהל ולייצר תזרימי הכנסות נוספים.

זהו גם המודל העסקי של החברה, שמבוסס על חלוקת רווחים עם משפיעני הרשת ומנהלי הקהילות הווירטואליות, שנוצרים סביב אפיקי הכנסה שהחברה מייצרת עבורם. אם זה על ידי מכירת מוצרי אלקטרוניקה או גיימינג או אפילו פרסומות וחסויות של הסלבס הווירטואליים. 

עד היום גייסה StreamElements כ־112 מיליון דולר בשני סבבי גיוס. הגיוס האחרון, אחד הגדולים באותה שנה, היה בהיקף של כ־100 מיליון דולר ונערך בהובלת SoftBank, לצד משקיעים נוספים כמו פייפאל ,State of Mind Ventures ,Pitango מנורה ומבטח שמיר.

לדברי מייסדי החברה, יותר מ־60% מיוצרי התוכן המובילים בטוויץ' יוטיוב גיימינג או פייסבוק גיימינג – כבר משתמשים בפלטפורמה שלהם כמקור להפקת תכנים, הכנסות ותקשורת עם קהל הצופים שלהם – ונכון להיום יש לחברה כ- 1.6 מיליון יוצרים ברחבי העולם המשתמשים בכלי השידור והשירותים שלה ליצירת הכנסות של למעלה מ־100 מיליון דולר. החברה מעסיקה כיום כ-270 עובדים ברחבי העולם, מתוכם 95 בישראל.

שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

הרשמה לניוזלטר

כתבות נוספות