לתפקיד שרת החינוך נכנסה ח"כ ד"ר יפעת שאשא־ביטון אחרי שכיהנה כיו"ר ועדת הקורונה, תפקיד שהפך אותה לאחת הדמויות החזקות בפוליטיקה הישראלית באותה התקופה. מטרת הוועדה המיוחדת הייתה לפקח על עבודת הממשלה – ושאשא־ביטון בהחלט לקחה זאת ברצינות. מהרגע שבו התיישבה על כיסא היו"ר פעלה לבחינה ביקורתית וקפדנית של החלטות הממשלה, תוך התעקשות על הצגה שקופה של הנתונים האפידמיולוגיים מהם נגזרות ההחלטות – החלטות בעלות השפעה דרמטית על הכלכלה.
בשנת 2020 נבחרה לכנסת ה־24 מטעם מפלגת תקווה חדשה ומונתה לשרת החינוך. מאז הספיקה שאשא־ביטון להתוות מדיניות חדשה, ולעיתים מעוררת מחלוקת, בכל הנוגע להתמודדות עם מגפת הקורונה במערכת החינוך, ולאחרונה פרסמה את התוכנית של משרדה למיגור האלימות בבתי הספר.
הקדנציה הקצרה שלה כשרת החינוך בממשלת בנט־פיד תיזכר גם בשל שביתות המורים, שדרשו תוספות שכר. אחרי כמעט שנתיים של לימודים בלתי סדירים בשל הקורונה, שנת הלימודים שסימנה – גם בזכות התעקשותה של שאשא ביטון – חזרה לשגרה, נפגעה לקראת סופה משורה של שביתות מורים. שרת החינוך תמכה במורים נגד האוצר ולא ביקשה צווי מניעה נגד השביתות. ד”ר שאשא־ביטון (48) נולדה וגדלה בקריית שמונה. בגיל 35 התמודדה על ראשות העיר, אך לבסוף חברה לראש העיר הנבחר וכיהנה שנתיים כסגניתו. את לימודיה האקדמיים הקדישה לחינוך ואף שימשה כמרצה באקדמיה, ומורה ומחנכת במשך שנים ספורות.