בסרטו העלילתי הראשון של עילי זוזובסקי "מזל טוב", שנעשה כחלק מהתזה שלו בתואר הראשון בהרווארד, הוא החליט לדמיין מחדש את אירועי בר המצווה שלו ולשאול מה זה אומר "להיות גבר" בחברה הישראלית.
"הבנתי שטקס בר המצווה הוא אומנם אחד האירועים הכי חשובים בחיים של גברים יהודים", מספר עילי, "אבל הוא בקושי זכה להתייחסות קולנועית. מה שהניע את הסרט מבחינתי הייתה ההבנה שחגיגות בר המצווה הן לא רק טקס מעבר קדום אלא גם הצגת תיאטרון שכל משתתף בה מגלם תפקיד מוגדר מראש".
זוזובסקי, יליד תל אביב, מספר שתמיד הייתה לו תשוקה אדירה ליצור, לכתוב ולביים. "בגיל חמש שכנעתי את ההורים שלי לשלוח אותי, למורת רוחם, למבחנים לבית הספר לאומנויות, מקום שאני מרגיש שבמובן מסוים אף פעם לא באמת עזבתי".
כאשר החליט להגיש מועמדות ללימודי קולנוע באוניברסיטה היוקרתית בעולם – לא פלא שהתקבל מיד, ובמקביל ללימודים בהרווארד, המשיך עילי לביים סרטים קצרים, ולכתוב הצגות וסיפורים. "מה שהכי מרתק אותי באומנות הוא היכולת שלה להציע אלטרנטיבה לחיים. אני זוכר למשל את הרעב העצום שאני הרגשתי בתור ילד הומו בארון למודלים חיוביים, או אפילו ניטרליים, של להטב"קים, כאלה שלא כרוכים בבדידות, מחלות או מוות.
"במובן הזה, הסיפורים שהכי מעניינים אותי הם כאלה שמאתגרים את הנרטיב המרכזי, בעיקר סיפורים של דיכוי ודחיקה לשוליים, של אנשים שחושבים שמשהו בהם שבור או מקולקל כי הם מרגישים אחרת מאנשים סביבם".
לאחר סיום התואר הראשון בהצטיינות הגבוהה ביותר, עילי זכה במלגת רודס ללימודים מתקדמים באוניברסיטת אוקספורד – שם הוא לקראת סיום התואר השני בספרות צרפתית וגרמנית. בסתיו הקרוב הוא יתחיל לימודי דוקטורט מעשי באומנות חזותית, ובימים אלה הוא שוקד על סרט חדש באורך מלא וסדרת טלוויזיה.