נסיעה משותפת בקו האוטובוס מאשדוד לתל אביב חרצה גורלות עבור אילן פלג (מנכ"ל) ולאוניד בלובשטיין (סמנכ"ל הטכנולוגיות) עוד כשהיו בני 20. הם החלו לשוחח בנושא שהכי מעניין אותם – טכנולוגיה – ומאז הפכו לצמד בלתי ניתן להפרדה.
עוד בתחילת דרכם הקימו השניים את HommyFood – סטארט־אפ שאיפשר להזמין אוכל מבשלנים ביתיים, וזה נרכש אחרי שמונה חודשי פעילות מוצלחים. את Lightrun הם הקימו בסוף שנת 2019, במטרה לשנות את דרך העבודה של מפתחים בכל רחבי העולם. "אם עד היום היו מפתחים נדרשים להוריד שירות מהאוויר כדי לעבור על הקוד ולשפר אותו – המוצר שלנו מאפשר להשאיר אותו באוויר, ולתקן אותו תוך כדי", אומרים השניים.
מספיק להביט ברשימת עשרות הלקוחות שלהם, בכדי להבין עד כמה המוצר שלהם שימושי: נוקיה, טאבולה וסייסנס הן המעט שמותר לחשוף. "יש גם חברה גדולה מאוד שמשתמשת בטכנולוגיה שלנו, והיא אחראית על מוצר שכולנו מכירים. לצערנו אסור לנו עוד לחשוף את שמה", אומר פלג.
לדבריהם, עד כה גייסה החברה 27 מיליון דולר בהובלת Glilot Capital ו־Insight Partner. 40 עובדים מועסקים בלייטראן, ממשרדי החברה בישראל ובארה"ב. בלובשטיין מנסה להסביר את העניין הגובר סביב הטכנולוגיה שלהם: "בשנים האחרונות יש מהפכה שגורמת לשיתוף פעולה בין המפתחים לבין אנשי האופרציה, ויוצאים לשוק עוד ועוד כלים שעוזרים לתמוך באותו שיתוף פעולה. יש גם טכנולוגיות חדשות שהופכות את המוצר שלנו לשימושי ומבוקש".
כששואלים אותם אם החברות הקרובה ביניהם מסייעת או דווקא מפריעה לעבודה, הם מיד מרגיעים: "הפכנו לחברים בעקבות הסטארט־אפ הראשון שהקמנו, טעמנו בזכותו מה זה לעבוד יחד ויש הרבה הערכה בינינו", אומר בלובשטיין, ופלג מוסיף: "בזכות הידע של לאוניד בתחום הצלחנו לשפר את הפתרון שלנו. אין הרבה אנשים שיודעים לבנות חברה סביב הטכנולוגיה הזאת".