"אנחנו משפיעים על המשפיענים", אומר ליאב רפאל חן, המנכ"ל והמייסד של Humanz. הסטארט־אפ של ליאב מנתח התנהגות משפיעני רשת מול קהל העוקבים שלהם ומספק המלצות למותגים בינלאומיים באילו משפיענים לבחור.
Humanz מונה היום כ־80 עובדים ופעילה בארה"ב, בטורקיה, בברזיל ובישראל. לדברי חן, תאגידי ענק בינלאומיים כמו אדידס, יוניליבר, לוריאל פריז ואחרים עושים שימוש בפלטפורמה של Humanz, והחברה צומחת בקצב מהיר מאוד מאז הקמתה.
ליאב גדל בעיר אילת עם שתי אהבות: ים ומוסיקה, אבל כבר בגיל צעיר התחבר גם לתחום המחשבים. בגיל 14 כבר פירק והרכיב מחשב. לאחר השירות הצבאי הקים את החברה יחד עם ארבעה חברים יוצאי 8200, אלירן מויאל, קובי דלל, שמואל גולדפרב ורועי נעמן.
"חבר סיפר לנו בצבא, כי הוא מצליח להתפרנס מעבודה צדדית כמשפיע תוכן", מספר ליאב כיצד הגיעו לתחום. "התלהבנו מהרעיון והתעמקנו בנושא. בדקנו איך זה עובד ואיך מערכת היחסים בין יצרן התוכן לקהל שלו ולמותג שהוא מקדם.
ככל שהתעמקנו, הבנו שיש בעיה בתחום הזה. הוא עובד בצורה לא מסודרת ומסורבלת. הבנו שיש ביקוש לפתרון חכם בתחום של Influencer Marketing וכיוונו את המערכת שלנו לניתוח מעמיק של התנהגות העוקבים".
החברה פיתחה טכנולוגיה לזיהוי דפוסי התנהגות של משפיענים ברשת מול העוקבים שלהם – ולשייכם למותג המתאים עבורם. "אפיון וזיהוי המשפיען המתאים לקמפיין ספיציפי של מותג יכול להגדיל את המכירות של החברה", אומר חן.
"במקום לשלם לסלב אחד סכומים גדולים, אנחנו מחברים את הלקוחות שלנו לקבוצה גדולה של משפיעני רשת שמתאימה למותג – ומייצרים השפעה גדולה יותר עבורם. זה גם הרעיון מאחורי השם של החברה – Humanz – להגיע לאנשים האמיתיים".