בתקופה שבה שיעורי ההאזנה לפודקאסטים שוברים שיאים, וכל כוכב תקשורת מתהדר בתוכנית הסכתים מושקעת – Riverside.fm, הפלטפורמה המיוחדת של האחים נדב וגדעון קיסון, נחשבת לדבר הגדול הבא בתחום.
על בסיס אלגוריתם שמאפשר להפוך כל מחשב ביתי לאולפן הקלטות ומערכת המקליטה פודקאסטים בווידאו באיכות גבוהה, כבר גייסו השניים 12 מיליון דולר ממשקיעים מובילים כמו אורן זאב – מייסד זאב ונצ'רס, שחתום על השקעת ה־Seed בחברה – ואלכסיס אוהניאן, מייסד רדיט, שהוביל את ההשקעה בסבב A.
רשימת הלקוחות המתארכת שמשתמשים בפלטפורמה כבר כוללת חברות מדיה גדולות כמו ספוטיפיי, דיסני, מארוול, ווריזון CNN וה־BBC, לצד אישים בינלאומיים כמו הילרי קלינטון וקמלה האריס.
״את הפלטפורמה השקנו במרץ 2020", מספר נדב, מנכ״ל החברה, ״לא שיערנו ששבועיים אחר כך תפרוץ מגפה גלובלית ואנשים לא יוכלו להגיע לאולפנים. פתאום נוצר ביקוש אדיר לפלטפורמה להקלטת תוכן מרחוק – בדיוק מה שלגמרי במקרה בנינו".
״זה היה תזמון מושלם", ממשיך האח הצעיר גדעון, סמנכ״ל הטכנולוגיות של החברה. ״כל יום ראינו עוד ועוד שמות מפורסמים שמשתמשים בפלטפורמה שלנו. אנשים שהיינו משלמים להם כדי להשתמש במוצר שלנו שילמו לנו כדי להשתמש ב־Riverside״.
״דברים התחילו להתפוצץ, תרתי משמע. היינו צריכים יותר אנשים ומהר״, מתאר נדב את הצמיחה המטאורית. ״עזבתי את לימודי המאסטר שלי וגם גדעון לקח פסק זמן מהלימודים".
לאחים לא היו אז קשרים בעולם ההון סיכון, והיה חסר להם דבר אחד – כסף. ״לא היה לנו רקורד ולא מצגת משקיעים מפוצצת. אבל היה לנו מוצר שהרוויח כל חודש יותר מ־10,000 אירו״, נזכר נדב המנכ״ל. ״הראינו את זרם ההכנסות שלנו לאורן זאב, ולמחרת הוא כבר הגיש לנו הצעה״.
היום מועסקים בסטארט־אפ הצומח 80 עובדים, וגיוס נוסף שיתמוך בצמיחה המטאורית – הוא כנראה רק עניין של זמן. באוגוסט האחרון העתיק נדב את מקום מגוריו מהולנד לישראל. ״היו לי חיים נהדרים באמסטרדם", הוא מודה, ״אבל כיהודי אין כמו ישראל. לכן גם בחרנו להקים את המטה שלנו פה״.
בנוסף לנדב וגדעון גם האח השלישי יונתן עובד ב׳עסק המשפחתי׳ כשותף מייסד ומנהל הכנסות ראשי (CRO). "עבורנו זה מצוין שכל האחים עובדים ביחד״, הם מתארים את חווית העבודה המשותפת במשפחה. "יש לנו חלוקת אחריות ברורה, סינרגיה מושלמת מבחינת היכולות והכישורים שכל אחד מביא לעבודה ואמון גדול אחד בשני״.