אופיר צוק (צ'קון), מייסד שותף ומנכ"ל Datagen, מנסה לספק הצצה לתהליך המורכב מאחורי הקלעים: "כדי שמרכולים חכמים ללא קופה ידעו לזהות מי אנחנו, אילו מוצרים לקחנו ולחייב אותנו כשאנחנו יוצאים מהסופר – צריך להזין אותם בהרבה מאוד נתונים. תהליך האימון הזה הוא מאוד מאתגר. חברות אוספות המון תמונות מהעולם האמיתי של אנשים שמבצעים אינטראקציות בסופרמרקט, לעיתים הן אפילו מביימות סיטואציות מסוימות עם שחקנים, אחרי זה הן צריכות לתייג את אותן תמונות: האם אדם הצליח לקחת את המוצר מהמדף, האם שם אותו בעגלה או אולי החזיר ולקח מוצר אחר? כל העולם הזה – שמכונה 'רכישת דאטה' מבוסס על תהליכים ידניים שכוללים איסוף, תיוג, ניקוי ופעולות נוספות. זה אומנם הדלק שמניע את התעשייה הזאת, אך התהליכים האלה מגוחכים".
מדובר בתהליך יקר וארוך, הוא מוסיף. כזה שחשוף לשגיאות רבות ומפר לא פעם סוגיות פרטיות שונות. Datagen מביאה גישה חדשה לעולם הזה ובונה סימולטור תלת ממדי של העולם האמיתי בעזרת אלגוריתמים מורכבים.
החברה, שהוקמה ב־2018, מספקת דאטה עבור מנועי בינה מלאכותית של עשרות חברות בינלאומיות וגדולות מאוד, שאת שמותיהן צוק נמנע מלפרט: "אנחנו עובדים עם שלוש מתוך חמש חברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם, ובכל מוצרי ה־AI שאנשים משתמשים היום יש ל־Datagen נגיעה".
בסבב ה־Pre Seed שנסגר ביוני 2019, גייסה החברה 3.5 מיליון דולר בהובלת TLV Partners, ובשנה שעברה סגרה החברה גיוס סבב A של 15 מיליון דולר בהובלת Viola Ventures.
צוק גדל בכפר סבא וכבר בגיל שש ביקש מאימו שתקנה לו ספר ללימוד תכנות אתרים. בחטיבת הביניים הוא כבר עסק בפיתוח ובאחסון אתרי אינטרנט. את שותפו ומנהל הטכנולוגיות בחברה, גיל אלבז, פגש צוק בטכניון, כשלמדו יחד לתואר שני בעולמות הראייה הממוחשבת, הרובוטיקה והדינמיקה. 80 העובדים בחברה פועלים מתל אביב, מניו־יורק ומסניף קטן באוקראינה.