חברת הפינטק הישראלית פיתחה פלטפורמה לתשלומים דיגיטליים בין עסקים (B2B). Melio דואגים לבדל את עצמם מהמתחרה הגדול יותר, Bill.com, על ידי התמקדות בעסקים קטנים ובינוניים, שנהגו עד לא מזמן לבצע את עיקר התשלומים העסקיים באמצעות העברות בנקאיות וצ׳קים. הפלטפורמה מאפשרת ללקוחות המשתמשים בה לשלם באשראי ומסייעת בתזרים המזומנים, כשהשימוש בה אינו כרוך בתשלום. המודל העסקי מבוסס שירותי פרימיום ומהלקוחות היא גובה עמלה של 1% כדי לזרז תשלום באותו יום ו־2.9% לתשלום בכרטיסי אשראי. מחצית מעובדיה וכל לקוחותיה מבוססים בארה"ב.
חברת הסטארט־אפ שהוקמה לפני פחות משש שנים על ידי מתן בר, זיו פז ואילן אטיאס, השלימה בינואר 2021 גיוס ענק של 110 מיליון דולר – אשר הפך אותה ליוניקורן עם תג שווי 1.3 מיליארד דולר. באותה שנה הודיעה על סבב גיוס נוסף – בהיקף של 250 מיליון דולר שהקפיץ את שוויה ל־4 מיליארד דולר.
עובדים: 360 בישראל ובניו יורק.
הערכת שווי אחרונה: 4 מיליארד דולר.
סך גיוסים: 506 מיליון דולר.
משקיעים מובילים: Thrive Capital, Tiger Global Management ,Coatue.
הישג בולט: נפח העסקאות צמח בתוך שנה מ־600 מיליון דולר בחודש לכ־2 מיליארד דולר בחודש.
מייסדים שותפים: מתן בר (CEO) אילן אטיאס (CTO) וזיו פז.