"העולם השתנה. ארגונים עובדים היום עם Salesforce ,One Drive ,Teams, Google Drive – כולן מערכות סף של הארגון שעליהן נמצא מידע מאוד רגיש", מסביר גל נקש. האלגוריתם שבנו ב־Reco מקטלג את כל התוכן שנוצר בחברה באופן אוטומטי, ומספק התראות אם מישהו מדליף מידע.
כבר בגיל צעיר, במכבים־רעות, פרץ משחקים לחברים ולמד לתכנת. בשירותו הצבאי הייחודי הוגדר נקש כ"מומחה לאלמנט האנושי של עולם הסייבר". האלגוריתם שבנה בוחן הקשרים ומטא־דאטה במקום את התוכן. "אנחנו בוחנים את הפעילות העסקית עם צד שלישי.
"אם אתה עו"ד ואתה מעביר לקולגה מידע רגיש מעולמות המשפט – אז נגיד שזה בסדר. אבל אם מידע יצא לתיבת האימייל הפרטית שלך – זה יהיה חריג. מספיק לנו לראות את האינטרקציות כדי להחשיד פעולה מסוימת, ובשביל זה אנחנו לא צריכים לבחון את כל המידע עצמו. אם משתמש עושה טעויות ומשתף קובץ בצורה לא בטוחה – ההגנה חיצונית לא תעזור".
החדירה לפרטיות העובדים לא מבהילה את הלקוחות שלכם?
"אנחנו מסתכלים על המטא־דאטה בלבד, ולא נותנים את כל עושר המידע שלנו למשתמשים. למשל, אנחנו יודעים שאתם עושים כתבה על החברה שלנו, אבל אנחנו לא יודעים מה כתוב בפנים".
גיוס מרחוק
את Reco הקים יחד עם ד"ר טל שפירא (סמנכ"ל מחקר) ועופר קליין (מנכ"ל) בשנת 2020, בעיצומה של מגפת הקורונה. הוכחה למהפכה שעבר העולם אפשר למצוא בהיכרות שעשו נקש ושפירא עם קליין, כשמינו אותו למנכ"ל בשיחת זום, מבלי להיפגש, ועשו גם גיוס מרחוק – "גיוס עובדים, גיוס משקיעים – ממש חברה Carbon Free", אומר נקש.
עד כה גייסה החברה 40 מיליון דולר, כשבין המשקיעים המובילים גם אורן זאב, קרן הגידור אנגולר ונצ'רס של גיל דיבנר וקרן אינסייט. לפני כחודשיים החלו בשיווק המוצר, כש־Solaredge ו־Tipalti נמנות בין 15 החברות שמשלמות על המוצר. 40 עובדים מועסקים בחברה, בשני משרדים, בישראל ובארה"ב.