נעם בר־לב היא הישראלית היחידה במחלקת Amazon Ads, זרוע הפרסום של אמזון והארגון הצומח ביותר באמזון העולמית. הכנסותיה של החברה מפרסום הסתכמו ב־2022 ב־37.75 מיליארד דולר – מה שהופך את ענקית הקמעונאות ברשת גם לחברת הפרסום השלישית בגודלה בעולם, אחרי גוגל ומטא.
אירוע השיא של הארגון הוא ה־unBoxed, במהלכו חושפת החברה את המוצרים החדשים שלה עבור מפרסמים. בתפקידה הנוכחי אחראית בר־לב על כתיבת אסטרטגיית השיווק לאירוע, שהתקיים לראשונה אי פעם אל מול מיליוני צופים באוקטובר 2022.
במסגרת התפקיד, עובדת בר־לב באופן ישיר עם בכירי החברה המדווחים למנכ"ל. היא כותבת עבורם את המסרים והתסריט המלא להשקת המוצרים באירוע ה־unBoxed, ואלה מתווים את אסטרטגיית המכירה והשיווק של אמזון בכלל הארגון.
"בשנה שעברה, לאור המשבר הכלכלי, תעשיית הפרסום נפגעה ונדרשה חשיבה מחודשת על האופן שבו חברות יוצרות קשר עם צרכנים", מסבירה בר לב. "אסטרטגיית השיווק שכתבתי כללה את השקת התוכנית החדשה של Amazon Ads שמסייעת למפרסמים להגדיל את הגיוון וההכללה במודעות ופרסומות, כך שייצגו את כלל האוכלוסייה".
את דרכה המקצועית החלה בר־לב כמפקדת חמ"ל התקשורת של דובר צה"ל. "בזמן מבצע 'צוק איתן' ו'שובו אחים', הייתי אחראית על קביעת המסרים והפצת הודעות התקשורתיות ללמעלה מ־50 מערכות תקשורת ומיליוני אנשים בישראל ובעולם", נזכרת בר־לב. "התאהבתי בתחום התקשורת והחלטתי להעמיק בקשר שבין תקשורת ואסטרטגיה".
לאחר סיום שירותה הצבאי שימשה כיועצת אסטרטגית למשרד הכלכלה ועברה לניו יורק כראש מטה משלחת ישראל לאו״ם ויועצת לשגריר גלעד ארדן. "במשלחת לאו״ם הייתי אחראית על המסרים של השגריר בפגישותיו עם מעל 80 מדינות, כולל שיחות דיפלומטיות ראשונות עם מדינות הסכמי אברהם. זה היה שיעור עבורי בחשיבות האסטרטגית של בניית נרטיב וכתיבת מסרים המניעים לפעולה.
כשהיא נשאלת היכן היא רואה את עצמה בעתיד אומרת בר־לב כי היא "רוצה להשתמש בידע, בניסיון ובקשרים שצברתי על מנת לבנות ולהקים יוזמה משלי. אני שואפת לרתום טכנולוגיות מתקדמות להבנה, חידוד וניסוח הערך המוסף שמוצרים מביאים לשוק ולהכווין יזמים לאסטרטגיה שיווקית אפקטיבית שתהיה מותאמת לקהל היעד הרלוונטי".