תמיר מגן (מנכ"ל) ואור קליגר (נשיא ומנהל טכנולוגית) לא מתרגשים מבינה מלאכותית שמציעה מתכונים או כזאת שיוצרת יצירות אומנות. “הציבור נחשף פעם ראשונה למוצר AI המוני. אנחנו בביזנס הזה כבר יותר משנתיים, עוסקים במודלים עמוקים ומלמדים את המכונה לתכנת מקצה לקצה", מסביר מגן, “זה מאוד מורכב: חוויית המשתמש, האסתטיקה, מסדי הנתונים ועוד – את כל אלה צריך ללמד את המכונה לתכנת על פי הוראה".
SPIRITT מאפשרת ליזמים לפתח כל אפליקציה שירצו מבלי שיהיה ברשותם ידע קודם בתכנות או בעיצוב. באמצעות צ'אט־בוט, מתחקרת החברה את היזמים, בוחנת אם יש ביכולתה לפתח עבורם את האפליקציה, וכל התהליך מתבצע באופן אוטומטי, כשהיזמים מתארים באופן מילולי אילו יכולות יהיו לאפליקציה. “תוך שבוע אתה יכול כבר לצאת לשוק עם מוצר עובד", אומרים השניים.
יזמים באמת יודעים מה הם רוצים?
“הם יודעים, למשל, להגיד שהם רוצים לעשות Airbnb לכלבים, ויודעים מה האימפקט שזה יעשה בעולם, אבל לא יודעים איך זה יהיה מעוצב או מה יהיה בתפריט. אחת המטרות של הצ'אט־בוט שלנו הוא ללמוד לחלץ מהלקוח את המידע הרלוונטי כדי להבין את הרעיון. אם הוא היה יושב עכשיו עם חבורה של מקצוענים – הם ידעו לתת את הפתרון אחרי שישאלו את השאלות הנכונות", אומר קליגר.
מאז סוף 2021, אז הושק השירות, פותחו באמצעותו אפליקציות רבות, ביניהן וולט לאוכל ביתי ומבושל, מוצרי דייטינג בסגנון טינדר, מוצרים שמנהלים קהילות ועוד. לפי המודל הכלכלי של ספיריט, רק אם הלקוח אהב את התוצאה והחליט להשיק אותה, הוא ישלם דמי שימוש.
מגן וקליגר מכירים עוד מילדות. בגיל 15 הקימו מיזם ארצי, שפעיל עד היום, המאפשר שיתוף ידע בין כל התלמידים בארץ לקראת בחינות הבגרות. אור שירת ביחידה טכנולוגית מובחרת ותמיר כמפקד ביחידה קרבית מובחרת, ואחרי הצבא הקימו יחד בית תוכנה באמצעותו גייסו את ההון הראשוני עבור הקמת ספיריט.
מאוחר יותר הצטרף אל השניים סמנכ"ל המחקר לידור כהן, והחברה גייסה עד כה 7 מיליון דולר ממשקיעים פרטיים, ביניהם יזהר שי, שר המדע והטכנולוגיה לשעבר. החברה מתנהלת מהסניף הישראלי בתל אביב. מרבית הלקוחות מתגוררים בארה"ב, ולעת עתה השפה הנתמכת היא אנגלית בלבד.