Forbes Israel Logo

אור שפיץ

אור שפיץ | צלם: ניר סלקמן, ע.צלם: ראיסה ורביצקיה
אור שפיץ | צלם: ניר סלקמן, ע.צלם: ראיסה ורביצקיה
26, קונדיטורית ואשת עסקים

מאז שהייתה ילדה קטנה זוכרת את עצמה אור שפיץ במטבח. "גדלתי בחולון לשני קציני משטרה, בית שכולו אהבה. בשל עבודתם של הוריי, את רוב היום ביליתי אצל סבא ברוך ז"ל וסבתא יפה שאהבתה למטבח חלחלה אליי. במקום לתת לי לשחק בפלסטלינה היא הייתה מכינה לי בצק למשחק ואני הייתי מכינה ממנו צורות ומתפעלת מהקסם שיוצא מהתנור".

בגיל 18 רשמה אותה אמה לסדנת אפייה. כשחזרה הביתה עם העוגות שהכינה, התלבטה מה לעשות איתן – והחליטה להעלות תמונות שלהן לאינסטגרם, שהיה אז בתחילת דרכו. תוך דקות נקנו העוגות, אור הבינה את הכוח של הרשת – ומהר מאוד הפך בית הוריה למפעל עוגות, עד שנמאס להם. "בכיתי לסבא שלי ז"ל, שהיה תמיד שם בשבילי וממנו רוב מוסר העבודה שלי. הוא בנה לי במרתף מטבח ורוד ומהמטבח הקטן הזה יכולתי להמשיך בעסק שלי".

בהמשך בחרה ללמוד ולהתמקצע אצל השף־קונדיטורית אסטלה, ועוד בהיותה חיילת, כיכבה בעונה השנייה של תוכנית הטלוויזיה "בייק אוף ישראל" – שם הייתה המשתתפת הצעירה ביותר, והגיעה למקום החמישי. בהמשך בחרה ללמוד ולהתמקצע אצל השף־ קונדיטורית אסטלה, ועוד בהיותה חיילת, כיכבה בעונה השנייה של תוכנית הטלוויזיה "בייק אוף ישראל" – שם הייתה המשתתפת הצעירה ביותר, והגיעה למקום החמישי.

"מי שמעז מצליח – זה המוטו שלי" | צלם: ניר סלקמן, ע.צלם: ראיסה ורביצקיה

לאחר שירותה הצבאי החלה להעביר סדנאות אפייה מביתה מבוקר עד ערב. "עבדתי בטירוף, אבל החלום האמיתי היה לפתוח בייקרי משלי. אמא שלי אמרה שאני עובדת כמו חוטב עצים שלא עוצר להשחיז את הגרזן שלו. אז החלטתי לעשות הפסקה מהסדנאות, לנסוע ללימודי קונדיטוריה ברומניה, ולחפש מקום שאוכל להגשים בו את החלום שלי".

לאורך שנה שלמה חיפשה אור את המקום המתאים, ובעיצומה של מגפת הקורונה זה קרה. "קבעתי פגישה עם יועץ עסקי מהמובילים בתחום, שאמר לי 'ילדה, אין לך שום דבר מיוחד, עדיף שתזדכי על המקום לפני שתפסידי יותר'". היא לא הקשיבה לו, ולאור התור הארוך בכניסה לקונדיטוריה הוורדרדה ברחוב בוגרשוב – טוב עשתה.

במקביל לעסק המשגשג, מטפחת שפיץ עמוד אינסטגרם פעיל ומצליח עם 447 אלף עוקבים, בו היא מפרסמת את הקינוחים הצבעוניים והפוטוגניים שלה. "העוקבים שלי הם החברים והיועצים הכי טובים שלי. אני משתפת אותם בטיפים ובדילמות שעולות לי מחיי היומיום, ומתייעצת איתם רבות גם בכל מה שקשור לעסק.

"'מי שמעז מצליח', זה המוטו שלי", אומרת שפיץ, שמאחלת לעצמה להיות פחות "קונטרול־פריק" בכל מה שקשור לניהול העסק ולרשתות החברתיות. "אני כל היום מעלה תכנים ומתכתבת עם עוקבים, עד שלחברים ומשפחה כבר נמאס מזה… אני עובדת על לשנות את זה".


באותו נושא