במבט ראשון, Laminar היא עוד חברת סייבר, אחת מיני רבות. המוצר שלהם "מבין" איך מוגן המידע, מהן הבקרות שמופעלות עליו, איפה הפערים באבטחת המידע ובפרטיות – ועוזר לחברה לתקן אותם. אבל עמית שקד (המנכ"ל) ואורן אברהם (סמנכ"ל הטכנולוגיות) מבקשים מיד להסביר את הייחודיות של למינר: "אם בכל חברה אחרת צריך המשתמש להצביע איפה נמצא המידע, ואז החברות סורקות אותו, אנחנו מניחים שהמשתמש לא יודע איפה כל המידע נמצא. הוא נדרש לחבר אותנו פעם אחת לחברה שלו, ואנחנו נעשה הכל אוטומטית".
הייחודיות הזאת, לדבריהם, היא זו שגרמה למשקיעים לפתוח את הכיס: תוך שנה וחצי גייסה החברה 70 מיליון דולר בסבב Seed ובסבב A מקרנות מובילות כמו Insight Partners ו־Tiger Global Management. "הפוטנציאל שלנו מרגש את החברות הגדולות. אנחנו החברה הראשונה שרואה את כל המידע שנמצא בארגון", אומרים השניים. 80 עובדים מועסקים במשרדי החברה בתל אביב, בניו יורק ובלונדון.
"יש לנו מתחרים", אומר שקד, "אבל בשלב זה התחרות עוזרת לנו. החברות הקטנות מייצרות מודעות לבעיה וגורמות ללקוחות להסתכל עלינו – החברה המובילה בתחום". לעת עתה, עשרות חברות משלמות דמי שימוש חודשיים תמורת השימוש במוצר, ומאות משתמשי קצה עושים בו שימוש.
השניים מכירים זה את זה מתיכון, אז למדו לתואר ראשון באוניברסיטה הפתוחה: אברהם במתמטיקה ושקד במדעי המחשב ומתמטיקה. "מגיל 14 תכננו להקים יחד חברה", נזכר אברהם, "אומנם לא ידענו איזו בעיה טכנולוגית היא תפתור, אבל היה ברור לנו שאני אהיה סמנכ"ל טכנולוגיות ועמית יהיה מנכ"ל".
עד שהקימו ביחד את למינר, הם ליטשו את הניסיון המקצועי שלהם: אברהם היה חוקר אבטחה עוד בתיכון, והיה הראשון בעולם שהצליח לפרוץ את האייפון 3G . בגיל 17 עבד בסטארט־אפ הישראלי PrimeSense שלימים נמכר לאפל עבור 350 מיליון דולר, והפך לבסיס לטכנולוגיית ה־ Face ID שנמצאת במכשירי האייפון. הוא גם שימש חוקר חולשות בחברת Gita Technologies, ופיתח מוצרי הגנה למכשירים רפואיים בבתי חולים בסטארט־אפ Medigate.
שקד עבד בסטארט־אפ המציאות הרבודה Magic Leap, והפך לאחר כשנה לראש מחלקת הבינה המלאכותית של החברה בישראל. מאוחר יותר השלים גם תואר שני בלמידה עמוקה באוניברסיטת תל אביב.