Forbes Israel Logo

רוי ניסני

רוי ניסני | צילום: Williams Racing
רוי ניסני | צילום: Williams Racing
28, נהג מרוצי פורמולה

אם נודה על האמת, ישראל רחוקה מלהיחשב מעצמת ספורט מוטורי. זו אולי הסיבה המרכזית שבגינה חלק מן הקוראים לא מכירים את ההישגים הספורטיביים של רוי ניסני, נהג הפורמולה הישראלי.

ניסני הוא נהג מרוצים בסבב הפורמולה 2 – סבב התחרויות השני בחשיבותו של הפדרציה הבינלאומית לרכב (FIA). הוא גם משמש כנהג מבחן רשמי בפורמולה 1 – בשנים האחרונות של קבוצת ה־F1, ׳וויליאמס׳ הבריטית ובקרוב מאוד, כך הוא מספר, יחשוף את קבוצתו החדשה. כיום, לאחר שפילס את דרכו אל קידמת הבמה של הספורט המוטורי, היעד שהציב לעצמו ברור: להיות נהג המרוצים הישראלי הראשון בסבב מרוצי הפורמולה 1.
עשר קבוצות בלבד מרכיבות את ה־F1, ליגת מרוצי המכוניות הטובה בעולם. זוהי ליגת העל הכוללת את סבב התחרויות היוקרתי ביותר, מגלגלת הכנסות של מיליארדי דולרים בשנה ונצפית על ידי 500 מיליון צופים ברחבי הגלובוס.

בליגה האקסקלוסיבית הזו יש מקום ל־20 נהגים בלבד, מה שהופך את המסלול של ניסני לפסגה לקשה, ארוך ומפרך במיוחד. מנגד, המקום בו הוא נמצא היום כנהג פורמולה 2 מדגיש את כברת הדרך הארוכה שעבר כדי להגיע מרחק פסיעה מהשיא. ״קח את פ.ס.ז׳. למשל, על הנייר קבוצת הכדורגל הטובה בעולם היום״, ממחיש ניסני את האתגר, ״משחקים שם 22 שחקנים כולל מחליפים. זה כמו כל הפורמולה 1. הקבוצה השנייה הכי טובה בעולם, זאת הפורמולה 2".

רוי ניסני. "פורמולה 1 מבחינתי זאת לא פנטזיה - זאת המציאות" | צילום: Williams Racing
רוי ניסני. "פורמולה 1 מבחינתי זאת לא פנטזיה – זאת המציאות" | צילום: Williams Racing

והיעד הזה, להגיע לטופ, עומד כל הזמן אל מול עיניו. בעונה הקודמת התחרה בקבוצת DAMS – אלופת ה־F2 לשנת 2019 – ורשם הישג שיא ב־2021 כשסיים על הפודיום במונאקו. כעת הוא נמצא בעיצומן של ההכנות לקראת העונה החמישית שלו בסבב העולמי שתיפתח בבחריין, הפעם עם קבוצת PHM הגרמנית. את העבודה בדרך ליעד הוא דוחס לימים עמוסים לעייפה, אותם הוא מעביר בעיקר בין אימונים על המסלול בשטח לבין מקצי סימולטורים מורכבים, בין ישיבות עם מהנדסים לבין אימונים מפרכים במכון הכושר.

כששואלים אותו מה צריך לקרות כדי לראות אותו נוהג בסבב הפורמולה 1 ניסני יורה באופן חד וברור ״תוצאות טובות. למדתי המון מהשנה שעברה אני הרבה יותר ותיק ומנוסה היום – נחוש ועובד מאוד קשה״, הוא אומר. ״הצלחה גדולה מבחינתי תהיה לסיים בטופ 5״, מסמן הנהג השאפתן את היעד, ״זה בעצם יהווה סוג של כרטיס כניסה לפורמולה 1״.

זו אולי הסיבה שהיעד מבחינתו מרגיש קרוב מתמיד. ״חלום, בעיניי לפחות, תמיד ירגיש כמו סוג של פנטזיה. פורמולה 1 מבחינתי זאת לא פנטזיה – זאת המציאות. אני שם. אני נוהג. יש פה על הקיר תמונה שלי בתוך הרכב. אני חי את זה, נושם את זה ועוד חצי צעד אני בפנים – כך שלהיות נהג F1 מרגיש פחות כמו חלום, יותר כמו היעד הבא בקריירה״.

באותו נושא