הם התחילו במרתף של ההורים, והיום – ארבע שנים אחרי – מגלגלים האחים שון ורומי ספקטור עשרות מיליוני שקלים בשנה עם מותג האופנה DE ROCOCO • בינתיים, עד שיגשימו את החלום, הם השוכרים הצעירים ביותר בקניון רמת אביב
אחרי השנה הראשונה בלימודי אדריכלות בלונדון החליטה רומי ספקטור ללכת בעקבות התשוקה האמיתית שלה – אופנה. היא חזרה לישראל ונרשמה ללימודים בשנקר. זו לא הייתה אהבה חדשה. עוד לפני הלימודים בשנקר הייתה רומי בלוגרית, שיצרה תוכן עבור מותגים תחת חשבון אינסטגרם בשם DÉ ROCOCO (כינוי מילדות). היא הכירה את עולם האופנה, וכשהגיעה לחופשות קצרות בארץ, ערכה פופ אפים של בגדים שייבאה. "עוד לפני שסיימתי את השנה הראשונה בלימודים הבנתי שהאופנה בוערת בי ושזה מה שאני רוצה לעשות", היא נזכרת. היא התקבלה ללימודי עיצוב אופנה, ובמקביל הקימה את המותג דה רוקוקו.
אחיה שון למד אז הנדסה באוניברסיטת בן גוריון. "כששון היה מגיע מהאוניברסיטה, התייעצתי איתו על הכל, והחיבור בינינו היה טבעי. חלוקת התפקידים הייתה ברורה מההתחלה", אומרת רומי. בשותפות העסקית כל אחד מהם עוסק בתחום שלו. "אני מתעניין בפרפורמנס מרקטינג עוד מהלימודים, ואחראי לצד הטכנולוגי והשיווקי", אומר שון. "הצד של רומי הוא בתחום העיצוב והקריאייטיב. היא זיהתה את הערך הענק בסושיאל מתחילת הדרך. בעיניי הדרך להצלחה היא בשותפים שמשלימים זה את זה".
היום, ארבע שנים מאוחר יותר, האחים ספקטור מנהלים מותג אופנה שהכניס ב־ 2022 – על־פי נתונים שהוצגו לפורבס – כ־ 20 מיליון שקל, ולהערכתם יכניס בשנה הקרובה 35 מיליון. בקיץ האחרון הם פתחו חנות בקניון רמת אביב והפכו לשוכרים הצעירים ביותר בקניון. מלבד החנות החדשה, שבה השקיעו יותר ממיליון שקל, מחזיקים רומי ושון משרדים וחנות בשכונת נווה צדק שבתל אביב. את הבניין הם רכשו ב־ 2020 ביותר מ־ 18 מיליון שקלים. "לא רצינו שזו תהיה עוד חנות כמו כולן. רצינו לשמור על המהות שלנו וליצור מקום שבו הכל מרגיש שלנו, כמו מטה מרכזי", מסביר שון.
עיקר ההכנסות באונליין
למרות ההשקעה בחנויות עיקר ההכנסות שלהם (70%) מגיע ממכירות אונליין. הם משיקים פעם בשבוע קולקציה חדשה לחלוטין. "כשהקמנו את האתר, החלטנו שבכל יום חמישי יהיה 'דרופ' של קולקציה שנוצרה מאפס. בכל שבוע מחדש אנחנו נלחמים על המקום שלנו", אומר שון. התוצאות מדברות בעד עצמן – אתר דה רוקוקו חצה את רף מיליון היוזרים בשנת 2022, והרוויח מיליון שקל תוך 12 שעות בבלאק פריידי האחרון.
הקולקציה הראשונה שלהם הייתה קולקציית בגדי הים. "טסנו לטורקיה וחיפשנו מפעלים שיסכימו לעבוד איתנו", מספרת רומי. "עברנו אחד אחד, כי היה לי חשוב מאוד לדייק את העיצוב והייצור – הייתי צריכה כמה מאות פריטים באיכות מאוד גבוהה. הגענו למפעל של יהודים, ופשוט דיברתי אל הלב שלהם. התחננתי בפניהם, והבטחתי להם שנהיה מותג ענק, ושהם יעבדו איתנו עוד שנים רבות". היום דה רוקוקו מייצרים באותו מפעל את הקולקציה החמישית של בגדי הים, בכמות של 20 אלף יחידות. קולקציית בגדי הים, שהשיקו אז, שמה את המותג על המפה, בעיקר לאחר שבר רפאלי ומשפיעניות נוספות הצטלמו בהם. משם המשיכו בייצור בגדים בעיצובה של רומי, והיום הם מנהלים עשרות קווי יצור שונים – ג'ינסים, סריגים, משקפי שמש, בלייזרים, חולצות בייסיק ועוד.
"אנחנו שואפים לשמור על הקו הנקי והקלאסי בהיצמדות לעולם האופנה העכשווי, שהולך לכיוון של בדים ממוחזרים ואורגניים, ייצור הוגן ומיחזור – ושם את הקיימות בפרונט", אומרים האחים. "העיצוב עומד בקו אחד עם עולם האופנה. המותג שלנו לא נופל לטרנדים, אבל עומד במגמה העולמית עם פריטים קלאסיים ועל זמניים. המוטו שלנו הוא לייצר פחות, באיכות גבוהה יותר, ליותר שנים", מוסיפה רומי.
האחים ספקטור גדלו בתל אביב. אמם היא מלכת היופי והדוגמנית לשעבר דנה וקסלר, ואביהם הוא איש העסקים איציק ספקטור שמתמחה בייבוא ובנדל"ן. "גדלנו בבית של יזמים. אבא שלנו תמיד עבד קשה, וזה מושרש אצלנו מגיל צעיר. ראינו מה זה להתאמץ ולהזיע כדי להרוויח את מה ששלך. קיבלנו מאבא שלנו המון טיפים, שעזרו לנו. הוא המנטור שלנו, ואמא שלנו היא השגרירה והתומכת הכי גדולה שלנו", הם מספרים.
"ההורים תמיד תמכו, אבל את ההון הראשוני גייסנו באמצעות הלוואות מהבנק. ההתחלה הייתה די איטית, מימנו את עצמנו מחודש לחודש. עבדנו מהמרתף של ההורים – שני סטודנטים שעושים הכל – מקפלים, אורזים, מסבלים ומשלחים – ונעזרים בכמה עובדים".
החנות בקניון רמת אביב DE ROCOCO | צילום: יואב גרין
היום אתם מותג שמכניס עשרות מיליונים בשנה. ציפיתם להצלחה הזאת?
"לא יכולתי לדמיין שנהיה מותג בסדר גודל כזה.בתחילת הדרך הייתי מצלמת, מעלה תמונות ומתעדתאת מה שאני עושה לקבוצה של עוקבות שהפכו מזמןלקהילה גדולה הנאמנה לתהליך כולו", אומרת רומי שמתחזקת חשבון אינסטגרם עם יותר מ־ 150 אלףעוקבים. "כשהלקוחה רוכשת את הפריט היא כבריודעת בדיוק מה הוא עבר בדרך אליה – החל מאיכותהבד, הליך העיצוב והייצור ועד לאריזה. "מתחילת הדרך שמנו את חוויית הלקוח בעדיפות גבוהה מאוד. שיעור הלקוחות החוזרים הוא 70%, והמטרה שלנו היא לשמר את המספר הזה ולהגדיל אותו", מוסיף שון.
מתי אמרתם לעצמכם "עשינו את זה"?
"בכל פעם שאנחנו מגיעים ליעד שהצבנו לעצמנו, אנחנו מתרגשים מחדש. הרכישה של הבניין בנווה צדק הייתה מטורפת מבחינתנו, והחנות ברמת אביב היא הישג בלתי נתפס. מבחינתנו רק מותגים ענקיים נכנסו לשם. אנחנו ממשיכים לרוץ קדימה בכל יום מחדש", הם אומרים.
מה היעד הבא?
"השאיפה היא להמשיך לגדול, גם בחו"ל. החלום הוא חנות דגל בכל בירה בעולם, ואנחנו בודקים, מתנסים ומתקדמים לשם. המטרה היא להפוך את העוקבות מחו"ל לקהילה כמו הקהילה שלנו בארץ".