הבמאי רותם סולומון ביים והפיק למעלה מ־150 פרסומות, סרטים קצרים, וידאו קליפים בארץ ובחו"ל, כולל למותגי על ולזמרים מובילים, בהם מריה קארי, אנה זק, FILA ,MacDonald’s, FOREVERMARK, TOYOTA ,Michael Kors ועוד.
הוא גדל בקיבוץ טללים שבנגב, ולדבריו תמיד היתה לו מצלמה ביד. "הייתי סוג של ווירדו שהולך עם מצלמה ענקית לכל מקום… הלימודים בבית הספר לא עניינו אותי, סרטים היו החיים שלי", הוא מעיד על עצמו. "בגיל 12 חברת ילדות של אמא שלי, מפיקת על בשם נעמי שמאי, הזמינה אותי לבקר בסט צילומים של פרסומת. הזמינו אותי לכמה שעות, וסיימתי איתם את כל שלושת ימי צילום כאחד מחברי הצוות. הבנתי שזה מה שאני הולך לעשות בחיים".
מאז המשיך לעבוד בהפקות כעוזר הפקה בחופשות מבית הספר, ולפעמים גם לא בחופשות. "הייתי מבריז מהלימודים כדי לבלות בסט. עברתי תפקידים שונים – הייתי עוזר הפקה, עוזר תאורן, עוזר צלם, צלם, עורך, ולבסוף במאי", הוא מספר. "הצוותים שהתחלתי איתם לפני 17 שנה הם האנשים שאיתם אני עובד גם היום, וזה כיף גדול. חלקם עדיין קוראים לי 'הילד'".
סולומון הפיק וביים כאמור למעלה מ־150 פרסומות למותגים בארץ ובחו"ל, עבד עם מריה קארי, שפט בפסטיבל הסרטים של איגוד המפיקים האמריקאים AICP, הוא גם מרצה בבית הספר של רון קדמיומעביר סדנה שנקראת 'איך לעשות סרטים ולהישאר בחיים'.
"לביים סרטים ולהפיק קמפיינים זה כיף גדול, אבל זאת גם אחריות גדולה ולפעמים זה מרגיש מפחיד ומאיים", הוא מספר על האתגרים בתעשייה. "מהלך פרסומי יכול לקבוע עתיד של מוצר או חברה ומושקע בו המון כסף. נלווים לכל פרויקט המון לחצים והחלטות קשות שצריך לקבל, ויש הרבה קשיים תקציביים שצריך לפתור בצורה קריאטיבית. אני צריך להוביל את הפרויקט כשלפעמים אני בעצמי לא בטוח שאני עושה את הדבר הנכון. הכל על הכתפיים שלי. זה יכול להרגיש מאוד בודד לפעמים.
"היצירה היא חלק ממני, אני אוהב לתכנן תוכניות ולהוציא אותן לפועל. לכל הפקה נלווים אלפי פרטים קטנים, היבטים תכנוניים ועיצוביים והרבה למידה ומחקר. אני אוהב אסתטיקה ואני אוהב להפוך דברים ליפים. כשאני רואה את התוצאה בטלוויזיה או בשלטי חוצות – זה סיפוק שאי־אפשר להסביר אותו".
המלחמה תפסה את סולומון בארה"ב, שם הוא שוהה לצורך עבודה. "הגעתי שבועיים לפני ה־7 באוקטובר. זה לא פשוט לצפות בחדשות ולהיות כאן בזמן שהאחים והחברים שלי מגויסים. תליתי שלטים של החטופים בשכונה וגם השתתפתי בכמה ערבי התרמה שבהם גייסנו תרומות עבור חיילים", הוא אומר, "רציתי לקחת חלק כלשהו במאמץ וזה המעט שיכולתי".
והתוכניות לעתיד? "עד גיל 40 אני רוצה להיות אחרי סדרה וסרט באורך מלא שביימתי, לנהל מיזם טכנולוגי שלי שישנה את תחום הפרסום, ולהמשיך ללמד כי אני מאוד נהנה מזה".