"ספוטיפיי ל-AI": הפלטפורמה ליצירת תוכן ויזואלי בלי לפגוע בזכויות יוצרים

ד"ר יאיר אדטו מייסד בריאה | צילום: דוד גראב
ד"ר יאיר אדטו מייסד בריאה | צילום: דוד גראב
בזמן שכלי AI גנרטיביים פופולריים חושפים ארגונים לתביעות זכויות יוצרים, בריאה יצרה פלטפורמה המבוססת על 100% תוכן מורשה עם מנוע ייחודי שמפצה יוצרים באופן אוטומטי ומאפשר לארגונים להטמיע בינה מלאכותית גנרטיבית ללא סיכונים משפטיים

כמו הענף כולו, גם הנישה של הבינה המלאכותית הגנרטיבית החזותית פורח בקצב מסחרר. מיליארדי דולרים זורמים לפיתוח כלים המסוגלים ליצור תמונות, עיצובים ותכנים ויזואליים בלחיצת כפתור. אולם מאחורי ההתלהבות מהיכולות המרשימות של טכנולוגיות כמו  DALL-E, Midjourney וSora של OpenAI –  מסתתרת בעיה משפטית ועסקית חמורה: רוב הכלים הללו אומנו על תמונות ותכנים שנלקחו מהאינטרנט ללא אישור בעליהם, מה שיוצר עבור ארגונים המבקשים להשתמש בהם למטרות מסחריות חשיפה לסיכונים עצומים הנוגעים לסוגיות רגישות כמו הפרת פרטיות והפרת זכויות יוצרים. בנוסף, רוב הכלים הקיימים מתקשים לשמור על עקביות של מותג או סגנון, מתקשים להשתלב בתהליכים עסקיים קיימים, ובסופו של דבר מותירים ארגונים רבים מחוץ למהפכת הבינה המלאכותית הגנרטיבית. 

״הפלטפורמה שפיתחנו נועדה לאפשר לארגונים ומפתחים להטמיע יכולות יצירת תוכן ויזואלי גנרטיבי מקצועי במוצרים ובתהליכים, במהירות, בביטחון, בכפיפות לכללים משפטיים ורגולטוריים, וללא הפרה של זכויות יוצרים או פרטיות״, מתאר ד״ר יאיר עדתו.   

"הייחוד הטכנולוגי שלנו טמון בשילוב של ביצועים מסחריים עם שקיפות ואחריות משפטית״, הוא מסביר, ״כל המודלים של החברה אומנו על 100% נתונים מורשים, מה שמקטין מלכתחילה את סיכוני זכויות היוצרים. בנוסף, הפלטפורמה מכילה את כל יכולות יצירת התמונה, שינוי ועריכה בעזרת AI, שמירה על המוצר המקורי בתמונות קמעונאיות והתאמת מנוע ה-AI לשפה הוויזואלית של הברנד או ההפקה״.  

בנוסף ליתרונות הטכנולוגיים לפלטפורמה יש יתרון בולט נוסף – מנוע ייחודי המאפשר לעקוב אחר השפעת כל מקור על יצירת תוכן ספציפי. בעזרתו ניתן לפצות בעלי תוכן לפי הסכמים שנעשו לפני אימון המודלים. ״זהו מרכיב מרכזי בגישת החברה לאחריות: לא רק טכנולוגיה חזקה, אלא גם מערכת ערכים שמכבדת יוצרים ומפחיתה חשיפה משפטית ותקשורתית ללקוחות״, מסביר ד"ר עדתו.  Bria למעשה יוצרת מודל חדש לניהול קניין רוחני בעידן ה-AI, ממש כמו שעשתה ספוטיפי כשיצרה מודל חדש לצריכת מוזיקה דיגיטלית: במקום לקנות ׳אלבום שלם׳, משלמים רק על השימוש הספציפי בכל רכיב במודל. ״בריאה משלמת על כל קונספט שהמערכת השתמשה בו לאימון״, הוא מדייק, ״ממש כמו Spotify for AI״.  

מאז הקמתה גייסה החברה 65 מיליון דולר, מתוכם 40 מיליון דולר בסבב B שנערך במרץ השנה, בהובלת  Red Dot Capitalובהשתתפות קרנות מובילות נוספות כמו Entrée Capital, , Maor Investment ו- Intel Capital. נכון להיום לחברה עשרות לקוחות ארגוניים, כולל חברות פרסום, קמעונאות ותוכן גלובליות, כמו גם שיתופי פעולה עם ספקי תוכן ותשתית מובילים. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

דילוג לתוכן