לירון עזריאלנט, שותפה מייסדת בקרן Meron Capital
תפקידי עבר: יועצת מיזוגים ורכישות בחברות הייעוץ ביין אנד קומפני באטלנטה ו-PwC בניו יורק, מנהלת השקעות בכירה בשלוחה הישראלית של קרן בלאמברג קפיטל
חברות פורטפוליו: Mesh Payments, Testim, Immunai
עוד כשלירון עזריאלנט נכנסה לתעשיית ההון סיכון, היא רצתה להתקדם לתפקיד שותפה. ב-2015 היא החלה את התפקיד הראשון בתחום בתור פרינסיפל בקרן בלאמברג. לאחר כשנתיים בקרן, קיבלה הצעה ממשקיע להקים קרן דרכה ישקיע מהונו והציע לה לנהל אותה.
"הייתי צריכה לבנות קרן חדשה מאפס, בלי מותג קיים או הצלחות עבר, בתקופה שבה היצע הכסף בתעשייה היה גבוה ולכן היה קשה להשיג עסקאות טובות", אומרת עזריאלנט. "התחרות על עסקאות טובות רק גברה, זה היה בסוף 2016, ארבע שנים לפני הסכמי אברהם. מאחר ואותו משקיע עיקרי היה אזרח איחוד האמירויות, לא יכולתי לחשוף את זהותו ליזמים, מה שהקשה עוד יותר על בניית האמון מולם.
"היה לי ברור שזוהי משימה קשה ובאמת היססתי לפני שלקחתי אותה. באותה תקופה גם פנתה אליי קרן אסטרטגית עם הצעה לתפקיד שותפה זוטרה, מה שנראה באותה העת כהזדמנות קידום בטוחה יותר, ואולי גם משימה קלה יותר לביצוע".
בסופו של דבר, מה שעזר לעזריאלנט לקבל את ההחלטה להקים את מירון קפיטל הוא הרצון להיות יזמת. "ככה יצרתי את ההזדמנות להקים קרן בעצמי, כולל בניית המותג והקמת הצוות. אני חושבת שרק בדיעבד הבנתי עד כמה המשימה הזו הייתה לא טריוויאלית, וכמה קשה זה לבנות קרן ומוניטין מאפס".
גיוון התעשייה
עזריאלנט, שכיהנה כיועצת מיזוגים ורכישות בחברות הייעוץ ביין אנד קומפני באטלנטה ו-PwC בניו יורק וכמנהלת השקעות בכירה בשלוחה הישראלית של קרן בלאמברג קפיטל, הקימה את מירון קפיטל כשהייתה בת 30, יחד עם שותפה דניאל רודיטי, אותו הכירה בעבודה המשותפת בקרן בלאמברג קפיטל. כיום, מירון קפיטל, שמשקיעה בחברות בשלבי סיד ופרה-סיד, ומתמקדת בהשקעות במיזמים המבוססים על טכנולוגיות עמוקות בתחומים תוכנה ארגונית, סייבר, פינטק, DevOps ובריאות דיגיטלית, מנהלת יותר מ-100 מיליון דולר, ביצעה 22 השקעות – חמש חברות מתוכן כבר עשו אקזיט, שתיים נוספות הגיעו למעמד יוניקורן (חברות בשווי מיליארד דולר ומעלה).
"אני חושבת שלכל אחד הרבה יותר קל להשקיע באנשים שדומים לו, פשוט כי קל יותר לזהות מצוינות כאשר יש דמיון בין האנשים. בגלל זה, ככל שבקרן יש צוות מגוון יותר, יש לאותה קרן גישה לקשת רחבה יותר של אנשים", מסבירה עזריאלנט. "זה נכון לא רק עבור גיוון אתני או מגדרי, אלא אפילו עבור גיוון מקצועי. אני, למשל, גדלתי בישראל, התחלתי את השירות בתלפיות ולאחר מכן ביחידת המודיעין 8200, משם המשכתי לתכנית לתואר שני דו-חוגי של MIT במדעי המחשב ומנהל עסקים.
"הרבה יותר קל לי לזהות יזמים שבאו מרקע דומה ועם יתרון טכנולוגי בולט, בין אם הם נשים או גברים. אם לא הייתי עובדת ביחד עם דניאל השותף שלי, אשר גדל בז'נבה ורוב הקריירה שלו עבד במכירות, יזמות ופיננסים, הייתי בקלות מפספסת יזמים שמביאים כישרון יוצא דופן בשיווק, אופרציה או אסטרטגיה, אבל לא בהכרח עם רקע טכנולוגי.
כדי להשתלב בתעשיית ההון סיכון צריך להבין שזו תעשייה ייחודית: אין מסלול כניסה קבוע, או הכשרה ספציפית, לכן גם קשה מאוד להיכנס אליה; אי אפשר לעשות תואר, תעודה או התמחות בהון סיכון, ותארים בכלכלה או פיננסים אינם בהכרח רלוונטיים להשתלבות בה. הדרך הכמעט יחידה להפוך למשקיע טוב זה לעבוד עם משקיעים ותיקים ומנוסים ולראות איך הם עובדים. אני ממליצה למי שנכנסת לתעשייה להשקיע מחשבה באנשים איתם הייתה רוצה לעבוד".
BrandVoice הוא מותג התוכן השיווקי של פורבס ישראל