זינוק של 130% בהכנסות שטיפסו לכ־2 מיליארד דולר ורווח תפעולי שזינק ל־112 מיליון דולר לעומת הפסד תפעולי של 320 מיליון דולר שנה קודם לכן. זו השורה התחתונה בדוחות הכספיים של חברת אל על לשנת 2022.
הדוחות סיכמו שנה פיננסית מופלאה וחתמו את אחד מסיפורי ההתאוששות העסקיים הגדולים של השנים האחרונות. אחרי תקופה ארוכה של הפסדים שהצטברו לכמיליארד דולר בתוך שנתיים ושורה של משברים פיננסיים, ניהוליים ותקשורתיים – נראה שאל על שוב ממריאה. חלק גדול בקרדיט לכך מופנה באופן טבעי לקברניטה שיושבת מאחורי ההגאים – מנכ״לית אל על בשנה האחרונה – דינה בן טל גננסיה.
אומנם ההתאוששות של ענף התעופה העולמי, החזרה לשגרה אחרי שנות הקורונה הקשות ונהירת הישראלים ההמונית לחו״ל היוו רוח גבית משמעותית בנתוני השיא שהציגה החברה. ובכל זאת, שמה של מנכ״לית אל על צרוב על הצלחת תהליך חילוץ החברה מהכאוס הניהולי אליו נקלעה במסגרת סכסוכי העבודה המתוקשרים, ששיתקו לפרקים ארוכים את פעילותה והביאו למאות ביטולי טיסות אשר פגעו בה, כלכלית ותדמיתית. תוך זמן קצר מכניסתה לתפקיד הצליחה המנכ״לית לשקם את תדמית החברה, לייצב את פעילותה, ולחתום על הסכמי עבודה חדשים מול ועדי העובדים, כמו גם על הסכם שכר חדש מול הטייסים.
ביצועי החברה החזקים נמשכו גם אל תוך 2023. הרבעון השני של השנה היה הטוב ביותר מאז הנפקתה בבורסה (לפני כ־20 שנה, ביוני 2003) עם הכנסות שיא של כ־630 מיליון דולר (גידול של 22% לעומת הרבעון המקביל) ורווח תפעולי שזינק ל־90 מיליון דולר (פי 10 מהרבעון המקביל ב־2022).
בן טל מסכמת כעת עשור וחצי באל על, מתוכן קצת יותר משנה כמנהלת הכללית הראשונה של חברת התעופה הגדולה בישראל – כאשר מאז כניסתה לתפקיד, ב־7 באפריל 2022, השלימה מניית החברה נסיקה של כמעט 80% בשוויה. ועדיין, בפניה ניצב אתגר לא פשוט – להחזיר את שווי החברה לתקופה של לפני הקורונה, הגבוה ב־50% משוויה הנוכחי.