הטאצ' של טל קולנדר: גיוס ראשון של 65 מיליון דולר ל-Remedio

טל קולנדר | צילום: אוהד קב
טל קולנדר | צילום: אוהד קב
חברת הסייבר (GYTPOL לשעבר) שהפכה רווחית מיום הקמתה ולא גייסה מעולם פיתחה פלטפורמה המתקנת אוטונומית כשלי אבטחה בזמן אמת ומשרתת מאות לקוחות, ביניהם קוקה-קולה, אמזון וקולגייט • ״טל קולנדר, המנכ״לית-מייסדת בראיון לפורבס ישראל: ״המטרה הבאה, להגיע ל-ARR של 100 מיליון דולר״

חברת אבטחת הסייבר הישראלית Remedio, שפיתחה פלטפורמה המעניקה שליטה מלאה על הגדרות האבטחה במכשירי הקצה בארגון, מזהה ליקויים ומתקנת אותם בזמן אמת, הודיעה היום (ב׳) על גיוס ראשון של 65 מיליון דולר – מהלך שמסמן את סוף התקופה הרווחית והעצמאית של הבוטסטראפ המצליח, ותחילת מסע הצמיחה הגלובלית שלה.

את סבב הגיוס הראשוני, שנחתם על פי שווי של 300 מיליון דולר, הובילה קרן ההון סיכון הגדולה Bessemer Venture Partners  בהשתתפות של TLV Partners  ו- Picture Capital.

Remedio שהוקמה תחת השם GYTPOL על ידי שלושת היזמים טל קולנדר (CEO), גלעד רז (VP Technology) ויעקב קוגן (VP engineering) הייתה רווחית מיום הקמתה ונוהלה כבוטסטראפ, ללא אף השקעה חיצונית. כעת מתכנת החברה להשתמש בהון שגויס כדי להתרחב לשווקים נוספים, לחזק את הנוכחות בארצות הברית ולהאיץ את פיתוח הדור הבא של פתרונות ניהול אבטחה אוטונומיים.

החברה פיתחה פלטפורמה חדשנית שמעניקה שליטה מלאה על הגדרות האבטחה במכשירי הקצה בארגון, מזהה ליקויים ומתקנת אותם בזמן אמת – וכל זאת ללא צורך במעורבות ידנית. בשונה מכלי אבטחה מסורתיים שמסתפקים בהתראות בלבד –  Remedio הפלטפורמה שלRemedio  מבצעת בפועל את פעולת התיקון באופן אוטונומי באמצעות מנוע AI  המבצע תיקון מיידי לצד יכולת שחזור מלאה.

הטכנולוגיה מתמודדת עם אחת הבעיות הבוערות ביותר בתחום האבטחה: כשלי קונפיגורציה במכשירי קצה שיוצרים פרצות אבטחה קריטיות. הפלטפורמה מזהה כשלים כאלה בכל מערכת הפעלה ובכל מכשיר, ולא רק מתריעה עליהם אלא גם מתקנת אותם באופן מיידי. כך היא מבטיחה שהמערכות יישארו מאובטחות, תואמות רגולציה ועמידות בפני פריצות – וכל זאת ללא הפרעה לפעילות השוטפת.

המטרה הבאה: 100 מיליון דולר ARR

Remedio הוקמה כאמור על ידי שלושה יזמים ותיקים בעלי רקע טכנולוגי עשיר. טל קולנדר, האקרית לשעבר ובוגרת יחידת סייבר בצה"ל, מכהנת מאז ההקמה כמנכ"לית החברה. לצידה מכהנים כמייסדים-שותפים גלעד רז, מייסד Digital Fuel שנרכשה ב-2011 על ידי ענקית מחשוב הענן VMware, ויעקב קוגן, חוקר אקדמי לשעבר ושותפו העסקי של רז בחברה הקודמת.

40 עובדים בישראל, ארה"ב ואירופה | צילום: רותם רוזמן יפת

נכון להיום כולל מעסיקה החברה צוות של כ-40 עובדים בישראל, ארה״ב ואירופה, אשר צפוי באופן טבעי להתרחב לאחר הגיוס המשמעותי, כשהמטרה שקבעה המנכ״לית קולנדר ברורה: ״בנינו עסק רווחי וצומח, מבלי לגייס דולר. היום, לאחר שזכינו באמון של כמה מהחברות הגדולות בעולם, הגיע הזמן להתרחב ולממש את הפוטנציאל המלא של המוצר״.

״יש לנו ARR double digit, ושווי של 300 מיליון דולר״, מספרת טל קולנדר, המנכ״לית-מייסדת בראיון מיוחד לפורבס ישראל – מספרים, שיחסית למה שעד לאחרונה היה בוטסטראפ שלא גייס שקל, נראים דמיוניים.

״בכלל כל המסע שלנו לא טריוויאלי. כל מי ששומע עלינו מתקשה להבין. היום בעולמות האלה אין דבר כזה בסייבר סטארטאפ רווחי. בטח שלא סטראטאפ עם 40 איש שמגלגל כבר הכנסות מלקוחות פורצ׳ין 500 ״.

אבל הרי ידוע בשוק שמגייסים כשאפשר, לא כשצריך. אתם רווחים וצומחים כבר שנים, למה רק עכשיו הגיוס, למה רק כשאתם צריכים?

״יש שתי סיבות. הראשונה היא שהמוצר הנוכחי מוכר טוב וממשיך למכור טוב ועדיין צריך To scale it up. זו המטרה הראשונה אבל לא ה-מטרה.

המטרה האמיתית היא שאנחנו הולכים סוף סוף לפתח מוצר שהולך להתחרות ראש בראש בכל העולמות של הגדולות בשוק כמו ראפיד 7, Qualys ו-Tenable . כשהן מראות מה לא תקין אנחנו גם נראה איך מתקנים את זה. אנחנו הולכים לשנות את כל הדבר הזה ובשביל זה צריך כסף. כמה כסף? בוא נתחיל עם מה שיש עכשיו״.

ועדיין, את לא מצטערת שלא גייסתם כמה שנים לפני? לא פספסתם פה משהו? אולי הייתם היום בARR שהוא x2 x3 ממה שיש לכם היום.

השאיפה שלנו היום היא להגיע מאוד מאוד מהר ל-100 מיליון ARR. כדי לעשות את זה יש עוד המון דברים לעשות. תחשוב שעד לפני שבועיים לא היה לי אפילו VC שהכווין אותנו, הכל בנינו בעשר אצבעות. וזה לוקח זמן. ואם לא היו לי את האנשים שיש לי בצוות לא הייתי הולכת לגיוס. זה הכל בזכות האנשים והצוות שלנו זה הכוח. מה שבנינו פה – האנשים שבחרתי שיהיו איתי במסע ושהביאו את האנשים שלהם – זו אופרה מטורפת.

אז מה הרוטב הסודי שלכם, מה אתם עושים שאחרים לא?

היום, בין הלקוחות הגדולים יש לנו את אמזון וקולגייט. אמזון כבר מכנים אותנו  ״ The Wiz of devices״. קולגייט לקוח כבר כמה שנים ואמזון הצטרפו לאחרונה. אז מה אנחנו עושים שאחרים לא? הרי עובדה שרוכשים אותנו וקונים אותנו למרות כל הפתרונות האחרים בשוק״.

הראיון המלא יפורסם במגזין פורבס ישראל

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן