חברת אבטחת הסייבר הישראלית Remedio, שפיתחה פלטפורמה לזיהוי, תיקון ומניעה בזמן אמת של מיסקונפיגורציות במכשירי קצה בארגונים, הודיעה היום (ב׳) על גיוס ראשון של 65 מיליון דולר – מהלך שמסמן את סוף התקופה הרווחית והעצמאית של הבוטסטראפ המצליח, ותחילת מסע הצמיחה הגלובלית שלה.
את סבב הגיוס הראשוני, שנחתם על פי שווי של 300 מיליון דולר, הובילה קרן ההון סיכון האמריקאית Bessemer Venture Partners, בו השתתפו גם TLV Partners ו- Picture Capital.
Remedio שהוקמה תחת השם GYTPOL על ידי שלושת היזמים טל קולנדר (CEO), גלעד רז (VP Technology) ויעקב קוגן (VP engineering) הייתה רווחית מיום הקמתה ונוהלה כבוטסטראפ, ללא אף השקעה חיצונית. כעת מתכננים מנהליה להשתמש בהון שגויס כדי להתרחב לשווקים נוספים, לחזק את הנוכחות בארצות הברית ולהאיץ את פיתוח הדור הבא של פתרונות ניהול אבטחה אוטונומיים.
החברה פיתחה פלטפורמה חדשנית שמעניקה שליטה מלאה על הגדרות האבטחה במכשירי הקצה בארגון, מזהה ליקויים ומתקנת אותם בזמן אמת – כל זאת ללא צורך במעורבות ידנית. בשונה מכלי אבטחה מסורתיים המסתפקים בהתראות בלבד, הפלטפורמה שלRemedio מבצעת בפועל את פעולת התיקון באופן אוטונומי באמצעות מנוע AI המבצע תיקון מיידי לצד יכולת שחזור מלאה.
הטכנולוגיה מתמודדת עם אחת הבעיות הבוערות ביותר בתחום האבטחה: כשלי קונפיגורציה במכשירי קצה שיוצרים פרצות אבטחה קריטיות. הפלטפורמה מזהה כשלים כאלה בכל מערכת הפעלה ובכל מכשיר, מתריעה עליהם ומתקנת אותם באופן מיידי. כך נותרות המערכות מאובטחות, תואמות רגולציה ועמידות בפני פריצות – ללא הפרעה לפעילות השוטפת.
המטרה הבאה: 100 מיליון דולר ARR
Remedio הוקמה כאמור על ידי שלושה יזמים ותיקים בעלי רקע טכנולוגי עשיר. טל קולנדר, האקרית לשעבר ובוגרת יחידת ממר״ם בצה"ל, מכהנת מאז ההקמה כמנכ"לית החברה. לצידה מכהנים כמייסדים-שותפים גלעד רז, מייסד Digital Fuel שנרכשה ב-2011 על ידי ענקית מחשוב הענן VMware, ויעקב קוגן, חוקר אקדמי לשעבר ושותפו העסקי של רז בחברה הקודמת.

נכון להיום מעסיקה החברה צוות של כ-40 עובדים בישראל, ארה״ב ואירופה, אשר צפוי להתרחב לאחר הגיוס המשמעותי, כשהמטרה שקבעה המנכ״לית קולנדר ברורה: ״בנינו עסק רווחי וצומח, מבלי לגייס דולר״, היא מדגישה, ״היום, לאחר שזכינו באמון של כמה מהחברות הגדולות בעולם, הגיע הזמן להתרחב ולממש את הפוטנציאל המלא של המוצר״.
״יש לנו ARR double digit, ושווי של 300 מיליון דולר״, מספרת טל קולנדר, המנכ״לית-מייסדת, בראיון מיוחד לפורבס ישראל – מספרים, שיחסית למה שעד לאחרונה היה בוטסטראפ שלא גייס שקל, נראים דמיוניים.
״בכלל כל המסע שלנו לא טריוויאלי. כל מי ששומע עלינו מתקשה להבין. היום בעולמות האלה אין דבר כזה בסייבר סטארטאפ רווחי. בטח שלא סטראטאפ עם 40 איש שמגלגל כבר הכנסות מלקוחות פורצ׳ין 500״.
יש כלל בלתי כתוב בתעשייה: ״גייס כשאתה יכול, לא כשאתה חייב״. אתם רווחים וצומחים כבר שנים. יכולתם לגייס בכל נקודת זמן בשנים האחרונות. אז למה דווקא עכשיו?
״יש שתי סיבות. הראשונה היא שהמוצר הנוכחי מוכר טוב וממשיך למכור טוב ועדיין צריך To scale it up. זו המטרה הראשונה אבל לא ה-מטרה.
המטרה האמיתית היא שאנחנו הולכים סוף סוף לפתח מוצר של זיהוי חולשות אבטחה במכשירי קצה שהולך להתחרות ראש בראש בכל העולמות של הגדולות בשוק כמו ראפיד 7, Qualys ו-Tenable . כשהן מראות מה לא תקין אנחנו גם מראים איך מתקנים את זה. אנחנו הולכים לשנות את כל הדבר הזה, להתרחב משמעותית בארה״ב, בדגש על השיווק והמכירות שם – ובשביל זה צריך כסף. כמה כסף? בוא נתחיל עם מה שיש עכשיו״.
ועדיין, את לא מצטערת שלא גייסתם כמה שנים לפני? לא פספסתם פה? ייתכן והיום הייתם עם ARR שהוא פי 2-3, אולי אפילו פי 10 ממה שאתם מכניסים היום.
השאיפה שלנו היום היא להגיע מאוד מאוד מהר ל-100 מיליון ARR. כדי לעשות את זה יש עוד המון דברים לעשות. תחשוב שעד לפני שבועיים לא היה לי אפילו VC שהכווין אותנו, הכל בנינו בעשר אצבעות. וזה לוקח זמן. ואם לא היו לי את האנשים שיש לי בצוות לא הייתי הולכת לגיוס. זה הכל בזכות האנשים והצוות שלנו זה הכוח. מה שבנינו פה – האנשים שבחרתי שיהיו איתי במסע ושהביאו את האנשים שלהם – זו אופרה מטורפת.
אז מה הרוטב הסודי שלכם, מה אתם עושים שאחרים לא?
היום, בין הלקוחות הגדולים יש לנו את אמזון וקולגייט. אמזון כבר מכנים אותנו ״The Wiz of devices״. קולגייט לקוח כבר כמה שנים ואמזון הצטרפו לאחרונה. אז מה אנחנו עושים שאחרים לא? הרי עובדה שרוכשים אותנו וקונים אותנו למרות כל הפתרונות האחרים בשוק״.
הראיון המלא יפורסם במגזין פורבס ישראל