Forbes Israel Logo
רוקחת בבית מרקחת. צילום: shutterstock
רוקחת בבית מרקחת. צילום: shutterstock

הסטארט-אפ שחוסך למטופלים כסף על תרופות

Semper Health מזהה מי מקפיד ליטול את התרופות הקבועות שלו בזמן, ובסיוע מודלים של כלכלה התנהגותית הוא מעניק הנחות למטופלים הקפדנים

לפני למעלה מחמש שנים, כשאנוראטי מאת'ור הלכה לבית מרקחת לאסוף את טיפות המרשם לטיפול בתופעות אלרגיות בעינייה, היא חזרה הביתה בלי לקנות אותה. התרופה עלתה 150 דולר, עבור מאת'ור זה היה יקר מדי, אך בית המרקחת המשיך להתקשר אליה עם תזכורות. "לא קניתי את זה, לא בגלל ששכחתי. זה היה בגלל שזה לא היה משתלם", היא נזכרת. זה לא סיפור ייחודי – חולים לעתים קרובות מדלגים על נטילת התרופות הדרושות להם בגלל עלויות גבוהות, מוסיפה היזמית בת ה-32.

היא נולדה בהודו ועברה לארה"ב בגיל חמש. השכלתה בתחום המיקרוביולוגיה ומנהל עסקים, ואחריה ניסיון של עשור בחברות סטארט-אפ בתחום הבריאות, חשפו אותה לבעיית העלויות הגבוהות של תרופות וגם גרמו לה להתלהב מעולם ההייטק. השילוב הזה הוא שהוביל אותה להקים את החברה שלה, Semper Health, בשנת 2015.

החברה שבסיסה בסן פרנסיסקו מציעה הנחות על תרופות לטיפול בסוכרת, במחלות לב וכלי דם ובמצוקות נשימה. לאחרונה הודיע הסטארט-אפ על גיוס נוסף בסבב B בסכום של 15 מיליון דולר, כשסך כל הגיוסים עומד על 26.5 מיליון דולר.

בואו לקחת בזמן את התרופות שלכם

לא כולם זכאים להנחות של סמפר – החברה מאפשרת הנחה רק למטופלים שבאים לקחת בזמן את המרשמים שלהם. חברות ביטוחי הבריאות בארה"ב יכולים להחליט על אילו תרופות הן מעוניינות להעניק הנחות. "זה מציב את המבוטח בעמדת החלטה כיצד לבזבז את הדולרים האלה", אומרת מאת'ור. סמפר עובדת עם חברות ביטוח בריאות כדי לזהות מטופלים מועמדים, שאותם היא מזמינה לנסות את השירות.

לפני כל איסוף של מרשמים קבועים, סמפר שולחת תזכורות והנחות למטופלים שרשומים לשירות. הודעת טקסט אופיינית נראית כך: "אם תאספו את התרופות השבוע תשלמו רק 10 דולר, אם תחכו לשבוע הבא זה יכול לחזור שוב ל-20 דולר". ההנחות עוזרות לתמרץ דבקות בנטילת התרופות, אומרת מאת'ור. "עם תמריצים מבוססי כלכלה התנהגותית בשילוב עם מעורבות בהודעות טקסט, הצלחנו לראות 15% בשיפור ההיצמדות לזמני נטילת התרופות".

לפני כל איסוף של מרשמים קבועים, סמפר שולחת תזכורות והנחות למטופלים שרשומים לשירות. צילום: shutterstock

המודל העסקי של סמפר הוא win-win עבור כל השחקנים המרכזיים בתחום הבריאות בארה"ב. "אם מטופל מדלג על נטילת תרופות, תעשיית התרופות מפסידה כסף הן מהמטופל והן מחברות הביטוח".

"אין צורך שהמחיר יהיה הפתעה"

משקיעים בקרן Blue Venture שהובילו את הגיוס טוענים כי הכללה זו של כל שחקני המפתח משכה את החברה להשקיע. "הצרכן מנצח כי הוא יטול את התרופות בתדירות המתאימה ובעלות נמוכה; תוכנית הבריאות מנצחת מכיוון שהיא משרתת את חבריה בצורה טובה יותר", אומר מאת'יו דאונס, מנכ"ל קרן Blue Venture. סמפר, הוא מוסיף, עוזרת לצרכנים להשקיע את הכספים בצורה חכמה יותר.

עם הקרן החדשה, מאת'ור אומרת שהיא רוצה שהחברה שלה תרשום יותר חולים לשירות ותרחיב את מגוון התרופות במסגרת התוכנית שלהם. "כשאנשים הולכים לבית המרקחת המחיר לעתים קרובות הוא סוג של הפתעה. אין ממש צורך שזה יהיה ככה", מסכמת מאת'ור.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן